1600 cc motor

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Spyros
Posts: 47
Joined: Fri Nov 08, 2002 1:00 am
Location: Fleurus
Contact:

Post by Spyros »

Waar ?

Welke versnellingbak ?

Hoe hadden ze die aandrijfassen verlengen ?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

In verhouding met al die veranderingen waarschijnlijk de beste en goedkoopste oplossing.
Ik doe het met mijn 1442cc. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3841
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Enkelen van de club hebben indertijd mijn Bagheera gezien met die 1600-blok en met een 5-bak. Er hebben zelfs enkele Britten onder de auto gelegen om alles te bekijken. Je moet enkel de motorsteun op de versnellingsbak vervangen door een zelf gemaakt exemplaar. De koppen van de aandrijfassen die aan de buitenkant zitten moeten verwisselt worden en de assen in de lengte aangepast worden. Dit kan je laten doen door firma's die gespecialiseerd zijn in het aanpassen van landbouwmachines. Zij hebben een halfautomaat die deze assen op maat korten.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ben benieuwd! We krijgen dit wel eens te zien een tijdje na dat Randy zijn murena tip top in orde is.
Ik vraag me soms af hoe anderen het klaar spelen om een motor van een ander merk in te bouwen. Dit is toch geen kleine opdracht om alles terug te aan te sluiten en vlot aan het schakelen te krijgen! Zeker met dat elektronisch spul daarbij. Maar ja" er zijn gekken en h??l gekken". :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply