Ruitensproeier bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Ruitensproeier bagheera

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,

Ik gebruik mijn bagheera regelmatig bij slecht weer. Daarom de volgende vraag; De ruitenwissers vegen slecht en springen op de ruit. De ruitensproeier geeft veel te weinig water. Ik heb al verschillende originele ruitensproeiermotors geprobeerd, allemaal het zelfde resultaat. Een dun straaltje water maar niet genoeg om de ruit zuiver te maken. Is dit eigen aan de bagheera of heb ik een nieuwe sproeipomp nodig? Misschien van het originele afstappen en een pompje plaatsen dat beter werkt?
Wat denken jullie hiervan en wat is jullie ervaring, graag wat raad van jullie.
Groetjes :wink:
Attachments
ruitensproeier 3 (Small).JPG
ruitensproeier 3 (Small).JPG (38.16 KiB) Viewed 7884 times
ruitensproeier 2 (Small).JPG
ruitensproeier 2 (Small).JPG (36.32 KiB) Viewed 7884 times
ruitensproeier 1 (Small).JPG
ruitensproeier 1 (Small).JPG (58.05 KiB) Viewed 7884 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Is er voldoende mogelijkheid voorzien in de watertank om lucht aan te zuigen? Onderdrukcompensatie.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Paul,
Daar heb ik nog niet bij stil gestaan, zal ik eens controleren. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Ruitenwisser + pomp

Post by matra530lx »

Godfried,

De reden waarom uw ruitenwissers over de ruit wippen heeft als oorzaak dat uw wisser niet haaks op de voorruit staat, er natuurlijk van uit gaande dat er ook geen speling tussen de wisser en arm is, want dan gaat deze een eigen leven leiden.
dit kan je dan oplossen door de arm een beetje te gaan verdraaien en dit uitproberen tot het wippen gedaan is, opgepast dit is een zeer sicuur werkje, het moet juist zijn.
Wat de pomp betreft is uiteraard de reactie van Paul een mogelijke oorzaak.
Wel meegeven dat de originele pompjes nooit echt fantastisch geweest zijn, het minste vuil in de leidingen of sproeiers zorgde voor een slecht functionerenvan het systeem.
Ook goed nazien dat er geen plooi in uw leiding zit.
Moderne pompjes zijn natuurlijk veel krachtiger.
Dus aan u de keuze origineel of een goede sproeiers installatie.

Groetjes Matra 530 LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb de ruitenwisserarmen al enkele keren lichtjes geplooid om het springen op de ruit weg te krijgen maar zonder resultaat. Wat ik ook gemerkt heb is dat de veerkracht om de ruitenwisser op de ruit te drukken misschien beter kon zijn. Misschien eens een andere veer plaatsen op de arm. Als ik de veerkracht vergelijk met deze van mijn dagelijks voertuig dan vind ik dat deze ondermaats is! Ik heb ook een groter maat van ruitenwissers geplaatst misschien dat daarom de veerkracht niet volstaat? Wat de sproeier betreft; Je merkt het heel goed aan het draaien van het ruitensproeiermotortje dat hij weinig toeren maakt. Ik heb thans het motortje open gedaan en alles zuiver gemaakt. Wat ze slecht gemaakt hebben is dat het water moet opgezogen worden eer het bij de ruitensproeiermotor komt. Dit zie je in de huidige systemen weinig of niet meer. Meestal staat het motortje onder de watertank. Ik ga nog enkel testen doen en anders plaats ik een nieuwe ruitensproeiermotor. Ik zal dan alleen moeten opletten of dit het water kan aanzuigen! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Ruiten sproeierpomp

Post by matra530lx »

Grofried,

Op de foto's zie je een pomp die door Simca als vervanging werd geplaatst, omdat ze zelf ook goed wisten dat de originele niet veel waard waren.
Ik heb deze uit een oude stock in een Simca garage gehaald en daar ik de opmerking maakte dat deze geen Simca onderdeel was, dit verhaal meegekregen van de garagist en zouden volgens hem veel beter werken.
Je kan het altijd eens komen proberen, voor je iets anders aanschaft.
Het probleem van de originele pompjes is dat het darmpje dat in het pompmechanisme zit hard word en er voor zorgt dat het motertje het moeilijk krijgt.
Heb jij een originele voorruit of is deze ooit vervangen door een namaak,
daar stelt zich soms ook het probleem van dat wippen?

Groetjes Matra 530 LX
Attachments
MVC-241F.JPG
MVC-241F.JPG (44.46 KiB) Viewed 7848 times
MVC-239F.JPG
MVC-239F.JPG (22.7 KiB) Viewed 7848 times
MVC-242F.JPG
MVC-242F.JPG (52.22 KiB) Viewed 7848 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraM530lx,

Mijn voorruit werd tijdens de restauratie vervangen door een nieuwe. Waarschijnlijk een namaak! Ik heb ze gekocht in de een autoshop. Waarom denk je dat het glas daar een invloed op heeft?
Ik heb hier een pompje liggen van een Opel en een Nissan met deze ga ik het eens uitproberen. Alleen het horen draaien van het motortje zegt al genoeg! Deze draaien misschien 3x zo snel! Ik vind de drukkracht van de ruitenwisserarm op de ruit te weinig. Ik ga deze proberen te verhogen door een nieuwe of andere veer te zetten.

Paul, De verluchting van het waterreservoir is in orde. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Voorruit

Post by matra530lx »

Godfried,

Waarom ik die vraag stelde is, een namaak is over het algemeen iets dunner en bij grote ruiten durft er hierdoor een lichte glooiing ontstaan die ge zelf niet opmerkt, maar die er voor zorgt dat uw wisser wipt over de ruit.
Ik heb dit zelf al meegemaakt met de voorruit van mijn BMW 520, voor de vervanging nooit last gehad maar nadien was het ook niet goed te krijgen.
Ik ben dan naar Carglas gereden waar de ruit vandaan kwam en er is een originele BMW ruit geplaatst en het probleem was opgelost.
Nu nog even over het sproeisysteem, je kan natuurlijk ook een pompje per sproeier plaatsen, dit gaat een spectaculair verschil geven, enkel een iets groter darmpje voor de aanzuig en dit splitsen naar de 2 pompjes.

Groetjes Matra 530 LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

MatraM530lx,

Had ik nog nooit van gehoord dat een namaak ruit dit zou kunnen veroorzaken! Maar jij hebt het meegemaakt, alles is mogelijk! Ik ga enkele testen doen en dan hoor je terug van mij. Hopelijk is mijn probleem dan al opgelost!

Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb een ander sproeimotortje geplaatst en nu krijg ik water meer dan genoeg op mijn ruit. Het werkt perfect. Ook heb ik de harde plastieken darmen vervangen door rubberen. Het is een motortje uit een Nissan.
Nu de ruitenwissers nog!!!!!!!!!!!!! Zie de foto's van de werkzaamheden.
:wink:
Attachments
inbouw in de auto (Small).JPG
inbouw in de auto (Small).JPG (69.03 KiB) Viewed 7804 times
waterreservoir met pompje (Small).JPG
waterreservoir met pompje (Small).JPG (55.07 KiB) Viewed 7804 times
pompje ruitensproeier (Small).JPG
pompje ruitensproeier (Small).JPG (39.67 KiB) Viewed 7804 times
aansluiting in de auto (Small).JPG
aansluiting in de auto (Small).JPG (61.23 KiB) Viewed 7804 times
gemaakt gat in het reservoir (Small).JPG
gemaakt gat in het reservoir (Small).JPG (32.71 KiB) Viewed 7804 times
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Godfried, dat ziet er prachtig uit. Je ziet met een beetje fantasie dat je ver kan raken. Weer een oplossing voor een stom maar een vervelend probleem.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,

Geloof me er komt nu water uit mijn sproeiers. Nu nog mijn ruitenwissers. Ik heb de indruk dat de veerkracht van de ruitwisserarm niet volstaat. Ik heb eens vergeleken met mijn dagelijks voertuig, dit is een enorm verschil. Daar we ons niet houden aan de kleine ruitenwissers die Matra voorschrijft hebben we daar problemen mee. Ik toch! Ik zoek naar en oplossing! Alle tips zijn welkom! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb een stel Nissan ruitenwisser aangepast voor op mijn bagheera.
Ze hebben een sterkere veer, de ruitenwissers worden nu met meer kracht op de ruit gedrukt. alles past perfect!! Maar nu komt het probleem!!!!!!! De ruitenwissermotor van de bagheera is te zwak om de ruitenwissers te doen werken. Ja, soms lukt het en soms blijven ze hangen. Het ruitenwissermotortje heeft geen kracht over!! Het is te zwak gemaakt voor ruitenwisserarmen die een beetje meer kracht hebben. Alle moeite voor niets of ik moet de motor kunnen vervangen, dit zal wel niet zo eenvoudig zijn! Ik ga het toch eens bekijken en anders zal ik een andere oplossing moeten zoeken.

Wie weet raad???????? Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes :wink:
Attachments
aangepaste ruitenwisser gelakt (Small).JPG
aangepaste ruitenwisser gelakt (Small).JPG (41.67 KiB) Viewed 7769 times
aangepaste ruitenwissers.zie veer van de orginele ruitenwisser op de tafel. (Small).JPG
aangepaste ruitenwissers.zie veer van de orginele ruitenwisser op de tafel. (Small).JPG (52.83 KiB) Viewed 7769 times
originele ruitenwisser (Small).JPG
originele ruitenwisser (Small).JPG (52.22 KiB) Viewed 7769 times
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Wippende ruitenwisser

Post by matra530lx »

Godfried,

Ik denk dat het motortje versleten is en misschien de reden van het wippen van uw wissers(schokkende beweging).
Ik zal eens kijken of er tussen mijn stock van enkele nieuwe ruitenwisser motortjes een van een Bagheera zit.
Een goed werkend motortje kan je niet zomaar tegen houden.
Je kan natuurlijk het uwe uit elkaar halen en nazien wat er mis is, laat hier eventueel enkele foto's van verschijnen, zodat we u kunnen bijstaan met raad en daad.

Groetjes Matra 530 LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraM530lx,

Dat zou goed nieuws zijn! Ik heb hier nog 4 ruitenwissermotors liggen, wel geen nieuwe maar normaal moet daar toch ??n goede bij zijn! Hoe zou ik dat kunnen testen of het motortje echt te weinig kracht heeft? Misschien de oude ruitenwissers monteren, schakelaar opzetten en de ruitenwissers eens tegen houden! Dan weet ik wat kracht het motortje heeft. Ik heb een tijdje geleden al gemerkt dat het motortje met de originele ruitenwisserarmen al moeite heeft. Ik heb dan wel ruitenwisser van 52cm geplaatst, origineel 46 zeker!
Ik hoop dat dit de oplossing is!
Jean bedankt voor de tip. Ik hou jullie op de hoogte. Foto's volgen.:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hier enkele reserve ruitenwissermotortjes! Op het eerste gezicht! Ze zien er nog goed uit! :wink:
Attachments
enkele reserve ruitenwissermotortjes (Small).JPG
enkele reserve ruitenwissermotortjes (Small).JPG (54.57 KiB) Viewed 7743 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hier nog een foto van mijn aangepaste ruitenwissers.
Ik zou het spijtig vinden als ik ze niet aan het werken krijg. Het zijn sterke en goede ruitenwisserarmen zonder roest. :wink:
Attachments
aangepaste ruitenwisser met veer1 (Small).JPG
aangepaste ruitenwisser met veer1 (Small).JPG (48.18 KiB) Viewed 7734 times
aangepaste ruitenwisser met originele veer er langs (Small).JPG
aangepaste ruitenwisser met originele veer er langs (Small).JPG (46.43 KiB) Viewed 7734 times
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Ruitenwisser motor

Post by matra530lx »

Godfried,

Nu als eerste het oude motor eens uit mekaar halen, een kwestie van kennis op te doen en dan raadt ik u aan om het zelfde te doen met een goede en deze een goede kuis en nadien smeerbeurt te geven.
Het smeren daar bedoel ik het gedeelte dat de draaiende beweging van de motor om zet naar gewrichtje, daar zit negen kansen op de tien verhard vet in dat de zaak niet vlot meer smeert.
Ook nazien of uw stangen spelings vrij werken en smeer ook de scharnier punten van uw ruitenwissers(ik bedoel hier de onderdelen die door uw koetswerk gaan), eveneens nazien dat hier geen speling op zit, want al deze spelingkjes bij mekaar kunnen ook voor uw wippend probleem zorgen.

Groetjes Matra 530 LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jean,
Bedankt voor de informatie. Komende week bouw ik het motortje uit en controleer ik alles op speling. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Godfried, ik had vroeger de grootst mogelijke ruitewisserbladen geplaatst op mijn Bagheera en nooit had ik enig probleem. Wel was het zo dat ik twee verschillende afmetingen van ruitewisserbladen had.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ja,daar heb je gelijk in aan de bestuurderskant moet de ruitenwisser korter zijn anders zit hij op de raamstijl. :wink:

Hebben de ruitenwissers perfect gewerkt op je bagheera?
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ja, het zootje werkte perfect.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,

Het ruitenwissermotortje werd uitgebouwd . Eerst heb ik een test gedaan op de werkbank of de motors de zelfde kracht hebben!
Het motortje dat in mijn bagheera was ingebouwd heeft een beetje minder vermogen. Ze zijn ook niet van het zelfde type, zie foto?s. Ik heb het nu geplaatste motortje dat het sterkste was volledig gedemonteerd en nagekeken op gebreken en alles goed zuiver gemaakt. Alles was in orde.
De koolborstels zijn nog lang genoeg, het anker is mooi zuiver en geen spelling op de lagerbussen. Dit motortje werd dan ingebouwd. De overbrengingsarmen naar de ruitenwissers werden opnieuw van een laagje vet voorzien. Ze draaien perfect. Na het plaatsen van de ruitenwissers en de test met de schakelaar gaf het volgende resultaat; In de laagste stand werken der ruitenwissers met mijn aangepaste wissers maar in de hoogste stand blijven de ruitenwissers op de ruit soms plakken.
Ik ben dus genoodzaakt om de originele ruitenwissers terug te plaatsen of ik moet een ander type motortje plaatsen. Dit zie ik niet zitten!
Door een stomme fout van mij ben ik een gedeelte van de gemaakte foto's kwijt. Alle foto's van het openliggend motortje. Dit ziet er van binnen als nieuw uit. Ik ga een stel nieuwe ruitenwissers halen en dan zie ik maar wat het geeft. Welke maat zou ik nemen? De originele zijn me zo klein! Maar hoe groter hoe minder druk er op de ruitenwissers staat! :wink:
Attachments
overbrenging op tandwiel (Small).JPG
overbrenging op tandwiel (Small).JPG (67.25 KiB) Viewed 7694 times
test reserve motor.JPG
test reserve motor.JPG (74.19 KiB) Viewed 7694 times
ruitenwissermotortjes. Links was het ingebouwd motortje. Zie het type verschil! (Small).JPG
ruitenwissermotortjes. Links was het ingebouwd motortje. Zie het type verschil! (Small).JPG (66.17 KiB) Viewed 7694 times
uitbouw motortje (Small).JPG
uitbouw motortje (Small).JPG (73.32 KiB) Viewed 7694 times
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Ruitenwissers

Post by matra530lx »

Godfried,

Ik versta niet goed wat ge bedoelt met blijvenplakken?
Test de hoge snelheid eens uit zonder gebruik te maken van uw schakelaar, daar bedoel ik mee rechtstreeks aansluiten= twee eindjes draad aan de batterij.
Uw ruitenwissers mogen dan wat groter zijn en er voor zorgen dat het allemaal wat trager gaat, maar haperen doet mij denken aan een mogelijk slechte schakelaar.
Testen maar en we horen het wel.

Groetjes Matra 530LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraM530lx,


Met blijven plakken bedoel ik dat de ruitenwissers in het midden van de ruit eerst langzaam gaan en dan stilvallen en som weer vertrekken.
Jean, dit ga ik zeker uittesten misschien krijgt de motor niet genoeg stroom omdat de contacten van de schakelaar verbrandt zijn!
Dit zou te gemakkelijk zijn! Maar het zou kunnen waar zijn! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Ruitenwisser

Post by matra530lx »

Godfried,

Wat ook nog een mogelijkheid is om te testen, zijn de aansluitingen van de trage en rappe stand onderling verwisselen zodanig dat op de tragestand uw wissers snel gaan en omgekeerd.
Gij zijt er toch ook zeker van dat de conische verbinding van de arm met de uitstekende as-jes goed is, want als deze passing niet korrekt is ontstaan er bij de hoge snelheid zulke problemen.

Groetjes Matra 530 LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraM530lx,

Jean ik heb het ruitenwissermotortje getest door rechtstreekse aansluiting. Dit veranderd niets aan de kracht van het motortje en aan de werking van de ruiten wissers. Ik heb ook een test gedaan met een Nissan motortje en dit kun je niet tegen houden. Het is veel krachtiger. De overbrengingsarmen naar de ruitenwissers hebben weinig speling en draaien zonder voelbare weerstand. Met de originele ruitenwissers werkt het perfect. Ik heb wel een vaststelling gedaan! De veer die de ruitenwisser op de ruit drukt is ingesleten. zie de foto's. Ik denk als ik nieuwe veren plaats dat ik al een heel stuk verder sta. Daar de veren zijn aangetast door roest en dan nog ingesleten zijn. Kan het zijn dat dit een kracht vermindering geeft die net voldoen de is om voor een slechte werking van de ruitenwissers te zorgen? Een volgende mogelijkheid is de veren een beetje plooien zodat ze iets korter zijn en een grotere kracht hebben. zie foto.
Groetjes :wink:
Attachments
Twee matra motortjes en ??n Nissan ruitenwissermotortje (Small).JPG
Twee matra motortjes en ??n Nissan ruitenwissermotortje (Small).JPG (59.55 KiB) Viewed 7656 times
uitgesleten veer (Small).JPG
uitgesleten veer (Small).JPG (24.42 KiB) Viewed 7656 times
veren van ruitenwisserarm (Small).JPG
veren van ruitenwisserarm (Small).JPG (62.98 KiB) Viewed 7656 times
??n geplooide veer en ??n niet geplooide (Small).JPG
??n geplooide veer en ??n niet geplooide (Small).JPG (29.06 KiB) Viewed 7656 times
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Ruitenwisser

Post by matra530lx »

Godfried,

Ik heb nog een nieuw motortje liggen van een Murena en heb hier de test gedaan om het tegen te houden. Dit is niet mogelijk.
Dan ben ik bij mijn Matra 530 het zelfde gaan testen en hier trachten-de de wissers tegen te houden, zowel op trage als snelle stand niet mogelijk.
Ik heb toch het vermoeden dat uw motortje niet meer in orde is, kan mij vergissen maar toen mijn vrouw nog met de Bagheera dag dagelijks ging werken, is ze er eens in gelukt om de fijne rubber lipjes aan de wisser die vast gevroren was op de ruit los te rukken.( de schakelaar stond nog op en bij het opzetten van het contact was het gebeurt)
Ik wil hier maar mee aan tonen dat de motor normaal over voldoende kracht beschikt.

Groetjes Matra 530Lx
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraM530lx,

Ik heb nu ook een test gedaan bij mijn Ford escort cabrio. Zonder moeite kan ik de ruitenwissers tegen houden! Met ??n hand in het midden van ??n ruitenwisser hou ik ze tegen. Nu weet ik het niet meer! Bij mijn Matra is de kracht iets minder, maar ik denk dat dit wel normaal is voor een auto van 1977! Zit ik op het verkeerde spoor en moet ik gewoon nieuwe ruitenwissers plaatsen met een spoiler op? Ik heb nu nieuwe ruitenwissers gekocht met links en rechts een spoiler op. Als het nu regent ga ik een test doen! Ik ben benieuwd wat het gaat worden! ik zou niet weten wat ik anders moet doen!
Jean dat jij de ruitenwissers niet kunt tegen houden begrijp ik niet goed. Waarschijnlijk probeer je ze te stoppen op een andere plaats dan mij! Ik neem ??n ruitenwisser in het midden vast!
Als ze nu niet goed werken ga ik de veren iets vervormen zodat ik een beetje mee kracht krijg op de ruitenwissers. Het zou misschien goed zijn om de veren te vervangen door een stel nieuwe! Maar zijn deze nog te krijgen?????????Zie foto. :wink:
Attachments
??n geplooide veer en ??n niet geplooide (Small).JPG
??n geplooide veer en ??n niet geplooide (Small).JPG (29.06 KiB) Viewed 7631 times
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply