ontsteking bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Moeilijk te geloven dat de bougies hiervan de oorzaak waren.
Als je het juiste type hebt moet het toch goed zijn.
Maar alles is mogelijk! Zeg nooit! nooit! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Da is straf :o
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

jo,
ik heb nog eens gekeken naar men autotje
ik heb een jumpstarter gekocht ipv een batterij, een batterij ga ik dan later kopen.
maar als ik start dan demareert hij eerst zachtjes en dan doet hij zo : rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtttttttttttttttttt
waaraan liegt dat dan? zijn dat de kooltjes ofzo van de startmotor die versleten zijn?.
ook als ik aan de plusklem van men batterij wiebel hoor ik iets tikken in die koffer vanvoor en dan gaan de lichten enzo niet meer, als ik dan weer wiebel gaan ze weer wel...
dankje jongens
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Een te zwakke startstroom.
De starter vreet dadelijk de reeds kleine hoeveelheid energie op waardoor deze na wat te hebben rondgedraaid stivalt.
Het startrelais gaat razendsnel open en dicht wat het rrrrrrrrrrrrttttt-geluid verklaart.
Het relais gaat open omdat het bekrachtigd word maar door de te zwakke stroomsterkte ontkrachtigt het weer en dit snel na mekaar.
Dat is alleszins mijn ervaring.
Is de jumpstarter goed opgeladen?

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat je een Matra gekocht hebt daar twijfel ik niet meer aan.
Je probleem! Volgens mij krijgt de startmotor niet genoeg stroom.
Hoor je de startmotor draaien? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

je hoort hem zeker draaien
je jumpstart heeft een startstroom van 600 amp?re en hij heeft 12 uur opgeladen of beetje meer dusja... waaraan zou het dan kunnen liegen, volgens mij moeten we da tikkend geluid in de kofferbak vanvoor als oorzaak bekijken... mss de spanningsregelaar of is dat een dom idee?
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Tim, indien je voldoende spanning hebt, moet je het volgende eens proberen. Neem een hamer en klop eens goed op de startmotor. En probeer dan eens opnieuw te starten. De as van de startmotor draait reeds vooraleer hij teneinde slag is. Dit is geen grap, maar een oude garagistentruc.
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

inderdaad dat klopt, dat leerden we op school ook al
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Tim,
wanneer je batterij slecht is, kan hij teveel van je snelstarter afnemen. Probeer eens te starten zonder dat je batterij aangesloten is.
Frank
Posts: 102
Joined: Tue Oct 25, 2005 11:53 pm
Location: Blankenberge

Post by Frank »

Tim,

De aansluitingen van de massakabels aan de carrosserie kunnen gecorrodeerd zijn. Kijk die ook eens na.

Frank.
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

ik heb dat geprobeert met de snelstartet rechtsreeks op de kabels maart dat doet nix, ik kan zelfs geen lichten aansteken...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Sluit de snelstarter rechtstreeks aan op de starter, als hij dan niet draait zit het probleem in de starter. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

PROBLEEM: ik heb proberen de papieren aan te vragen bij de politie, maar blijkbaar komt de auto niet uit belgi? dus kunnen zij hem niet navragen...
dus moet er in de omliggende landen een aanvraag ingedient worden...
maar al die miserie wil men pa niet en ik moet hem verkopen:-?
DUSJA:
is er iemand die interesse heeft? er is nog een beetje werk aan maar zeker mooi te krijgen!!
enorm veel onderdelen bij ook!
vb: cardans, achterruit, spiegels,alternatoren,starmotoren,rubbers,deuren,elektronica......
heel veel nog!
iemand interesse?
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Ik heb vroeger al enkele keren een moto gekocht zonder papieren, en na een bezoek aan de douane ( en het betalen van een vignet), kon ik deze zonder problemen inschrijven. Contacteer eerst de douane eens, voor je verkoopt, je moet wel de auto laten zien aan de douanebeamte om een waarde te bepalen, maar op een uurtje of zo was bij mij alles geregeld, en als ik me goed herinner, kostte dit niet meer dan ?30
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

kmag niet van pa, ook door men slechte punten enzo, je kent het...
en als straf moet de auto dan buiten, kheb me er teveel mee bezig gehouden tijdens de examens enzo :s

hij moet hier echt weg, mss als iemand een heel goede donorwagen nodig heeft? of het ziet zitten om de papieren te regelen? ik moet er niet al te veel voor hebben...
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Nie mooi, nie mooi jong en zonder papirkes, nie mooi.
Geen mooi verhaal tim, zonder papieren is het niet makkelijk hem te verkopen.
Je kan al beginnen met het chassis nr eens te vermelden en wat je wel weet van de wagen, mogelijk valt er zo wat uit de bus.
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

nja, kweet het, hij moet dan ook nie veel kosten hoor...
ma je kan de papieren aanvragen ma tis een redelijk werk blijkbaar
maar iemand die er iets van kent, er zitten ook heel veel extra onderdelen bij dus...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Spijtig dat een droom zo moet eindigen. :cry: Ik heb liever een gelukkig einde. :lol:
Misschien dat je na enkele jaren de passie terug herneemt.
Ik heb onderdelen genoeg. :wink:
Godfried.
Matra Bagheera S - 1977
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

niet om vervelend te doen , maar ik wist in het begin al dat het zo zou eindigen,valt t weer ff tegen , dan maar verkopen, misschien is een bagheera iets te hoog gegrepen voor hem, dus da wordt toch maar een CRX of MR2 !!, trouwens je hebt de achterlichten verkeerd om geplaatst!!!
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ja Erwin, ik ben dit ook al zo vaak tegengekomen. In het begin dacht ik dat het aan mij lag. Ik begrijp je gevoel.
Nu weet ik het zeker: NO BALLS
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jammer dat hij niet meer steun krijgt van zijn ouders. Wanneer je automechaniek volgt, en je hebt een eigen wagen om aan te werken, is dat toch een basis om zelf veel bij te leren. Indien de ouders de uren die hij aan zijn wagen spendeert, zouden beperken, zodat zijn studies niet in het gedrang komen, zou dat toch al een veel betere situatie zijn voor zowel Tim als voor zijn ouders. Maar wie ben ik om daar over te beslissen.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

ik ben akkoord met Benny, maar anderzijds...als ik deze topic las stelde ik me toch wel de vraag of Tim rijp was voor zo'n project als dit, gezien z'n vraagstelling.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Da's leuk, positief blijven, ook al zie je het project liever beter eindigen.
Het is natuurlijk een beginnersfout, maar je eerste restauratie is best iets met basis techniek, een gewoon autootje uit de jaren zestig-zeventig is soms al moeilijk genoeg :-?
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

laat ik duidelijk zijn dat ik hetnatuurlijk heel vervelend voor je vindt tim, het was alleen misschien wat slimmer geweest om voordat je de bagheera kocht eerst eens te informeren wat er bij zo een auto restaureren allemaal komt kijken! nu heb je veel geld uitgegeven aan een auto , die als je hem moet verkopen in deze staat , een stuk minder zal opbrengen!! een auto kopen is niet echt een probleem , maar het blijven rijden en opknappen wel,daarom is het internet een geweldige uitvinding, hier kan je veel informatie vinden, en daardoor weet je vaak na wat surfen of het koopje wel daadwerkelijk wel een goede aankoop is! daarom is het als je net aan auto,s begint te sleutelen ook verstandiger om een makkelijk op te knappen auto te kopen ! wij weten namelijk dat het opknappen van een bagheera eerder een restauratie wordt!
veel succes met je volgende aankoop!!
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Er zit ook een positieve kant aan, hij zal zeker al iets opgestoken hebben.
En, hij zal ook weten dat er zo iets als "Matra" bestaat.

Hij zal dit, al was het maar een kort verhaal, ook nooit vergeten. 8)
Post Reply