New kid on the block....

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

alvast bedankt, t'is maar omdat er op Kapazaa iemand een boek te koop heeft vandaar, anderzijds is het leuke literatuur in de aanloop naar de restauratie :wink:

er zijn nog behoorlijk wat kleine onderdelen bij de wagen (een doos of 3) maar als de bagheera in m'n garage staat ik pas tegoei zal kunnen zien wat er eventueel nog nodig is, alhoewel ze kompleet is, de achterlichten en tussenstuk moeten allesinds vervangen worden, k'hou ni van die donkergemaakte lichten, de bedoeling is dat ze in de originele staat wordt gebracht, op de velgen na. De kleur valt nog te bezien.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Waarschijnlijk zijn de achterlichten met een spray donker gemaakt.
Ik meen me nog te herinneren dat er een speciaal product bestaat om deze laag te kunnen verwijderen.
Ik denk dat het ook een soort spray is dewelke je op de zwarte delen spuit en na een tijdje laten in te werken, zou je de zwarte lak moeten kunnen wegvegen, een soort dissolvant.
Misschien eerst eens proberen op een stuk plastiek om te zien of de plastiek niet dof wordt.

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Vollegaaz,

Ik heb goed nieuws voor je!!!!

De hoogte van de lampen is te regelen.

Je hebt naar een werkplaatshandboek gevraagd! Ik heb met de nieuwjaarsreceptie van enkele personen cd's gekregen.
Gisteren heeft Ludo me wakker geschud!! Ik heb namelijk enkele cd?s van hem gekregen met het werkplaatshandboek op in PDF formaat. De volledige werkplaatshandboek is hierin beschreven er zijn tijdens de bouw van de bagheera wel supplementen uitgebracht deze zijn er niet in terug te vinden. Deze cd is alleen voor leden, ik wist niet meer dat ik ze had. Ik begin al wat ouder te worden en heb waarschijnlijk al wat last van aderverkalking.

Ik ga je deze cd opsturen, dan kun je al eens kijken hoe alles in elkaar zit.

Met dank aan Ludo, hij heeft de werkplaatshandboek op cd gezet en gratis ten dienste gesteld voor de club. Ludo, bedankt hiervoor. :wink:

Ps: Stuur me je adres via PM ik vind het niet terug op de ledenlijst. Vollegaaz!!! Staat er niet bij!!
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Godfried,
alast bedankt voor de gedane moeite ! zie PM
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Vollegaaz,

Graag gedaan! bedank Ludo voor de moeite, hij heeft de boek op cd gezet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Vollegaaz,

Ik zie dat het bestand maar 23MB is dit kan ik je doorsturen! Doe me een PM met je e-mail adres.

Het betreft hier de eerste versie van de bagheera werkplaatshandboek, de veranderingen zitten in een supplement boek. Daar zal ik ook eens achter horen of iemand deze in PDF vorm heeft.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De hoogte van de koplichtbakken kan als volgt geregeld worden.
Voor de voorwielen heb je een plaat waar er een stuk plaat schuin is. Op dat schuine deel heb je een bout met een countermoer. Daarmee kan je volgens dat je eraan draait, de hoogte regelen. Indien je het daarmee niet 100% goed krijgt, moet je de voorbumper afnemen. Onderaan de lichtbakken moet je twee bouten lossen en kan je daarmee de hoogte fijn afregelen.
Succes.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Vollegaaz,

Doormailen gaat niet!!! Morgen post ik de cd. :oops:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply