Voorklep louvres afmetingen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Voorklep louvres afmetingen

Post by Theo »

Weet iemand wat de afmetingen zijn van de louvres in de voorklep van een Bagheera en hoe ze gemonteerd zijn? Ben geen Bagheera kenner ..
Groeten, Theo
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Zijn het deze die je bedoelt, Theo?

Image

Image

Deze werden slechts op de type I gebruikt en meten 1000mm x 232mm
en worden door middel van schroeven en verende clips bevestigd.
Er bestaan twee uitvoeringen, waarvan de uitvoering met twee uitsparingen de meest recente is. Dit om de motorkapscharnieren meer ruimte te geven.
De maatvoering blijft echter dezelfde.

Image

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Post by Theo »

Ja Bart,

Dat zijn ze die ik bedoel.. zijn die louvres nu dicht?? of zie ik niet goed? Bedankt voor de afmetingen! Morgen eens kijken of het misschien iets is voor in de voorklep van een Murena. Vindt het best mooi in zo'n Bagheera maar heb er inderdaad nooit echt goed naar gekeken.

Groeten, Theo
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Theo,

De louvres zijn inderdaad dicht en dienen puur om de esthetiek van de italiaanse volbloed-sportwagens uit de jaren '70 te benaderen.
Gelukkig voor mijn portemonnee heeft mijn franse kar wel dezelfde uiterlijkheden maar niet dezelfde motor (alhoewel, een paar extra volbloed-paarden onder het motordeksel zouden zeker niet misstaan...).
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Post by Theo »

Hoi Bart,

Maar als je zou willen zijn ze wel open te maken een 2 tot 3 mm neem ik aan! Is toch ook van gewoon polyester of is het een plastic gebeuren?

En type I is het mooiste zeker... de neus en de louvres maken het af vindt ik zelf! Tja en dat van die paarden... wat extra brokken voederen door de trucken doos te openen kan.

edit> pff wel groooot zeg !! ja voorbij de koplampen zelfs.

Groeten, Theo
Post Reply