Een remolielek door de verkeerde leiding te gebruiken.

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Een remolielek door de verkeerde leiding te gebruiken.

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden?
Als je een bagheera hebt zul je regelmatig kunnen (moeten) sleutelen.
Ik blijf problemen hebben met het lekken van de remolie.
Hier mijn verhaal;
Mijn hulpkoppelingspomp lekt al een tijdje wat olie.Het is niet zoveel maar het moet hersteld worden.10 jaar geleden heb ik hier een revisiesetje in geplaatst.Nu ga ik de volledige pomp vernieuwen.Dan de leiding van het reservoir naar de hoofdkopppelingspomp deze heb ik al twee keer vervangen.Maar ze blijft olie doorlaten.Eerst een benzineslang gebruikt .Geen probleem zei de verkoper die kan remolie verdragen!Ja, enkele maanden en je kunt het vergeten.Toen een plastiekenslang geplaatst op aanraden van een rallyliefhebber, dit doen ze ook in deze wereld.Ook dit is goed voor enkele maanden en dan begint de leiding te zweten.Bij iedere werkzaamheid aan het hydraulisch systeem kun je het ontluchten.Hoe dit moet gebeuren weet ik ondertussen maar ik zit nog altijd met het zelfde probleem.Nu heb ik dan een originele leiding besteld bij MatraMania.Hopelijk kan Alain dit nog uit zijn goocheldoos halen en is mijn probleem dan voorgoed opgelost.
Met deze wil ik zeggen aan allen "gebruik nooit een andere leiding voor remolie"
Indien iemand suggesties of andere ervaringen heeft hiermee!Laat het maar horen.Foto's volgen.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hier dan enkele foto's.Als jullie goed kijken zien jullie dat er kleine oliedruppels aanhangen ook de lak wordt door de remolie aangetast en komt los van het chassis. Ik hoop dat Alain me aan de juiste leiding kan helpen. Heeft er iemand nog ??n in overschot?:wink:
Attachments
IMG00036.JPG
IMG00036.JPG (48.62 KiB) Viewed 1820 times
IMG00039.JPG
IMG00039.JPG (25.28 KiB) Viewed 1820 times
IMG00041.JPG
IMG00041.JPG (48.94 KiB) Viewed 1820 times
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply