even voorstellen + mijn auto(s)

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
canonballman
Posts: 2
Joined: Tue Nov 25, 2003 4:47 pm

even voorstellen + mijn auto(s)

Post by canonballman »

Hallo,

Ik zal me even voorstellen: Reinier aka Canonballman
Ik woon vlak over de grens, bij Tilburg.

Ik heb zojuist een sloot Matras en onderdelen gekocht, en wil deze (of 1 ervan eigenlijk) restaureren. Het is er namelijk 1 uit 1974, een gele, 1 van de eerste. Verder heb ik er nog 1 uit 76, en nog 1 uit 74 in onderdelen.
Onderdelen genoeg dus, behalve een fatsoenlijk chassis!
Die zijn bij beide zeer slecht.
Voorste draagbalken heb ik er wel bij nieuw/zo goed als nieuw, maar das alles aan plaatwerk.

Nu is de vraag dus:
-weet er 1 van jullie een goed/.redelijk chassis te staan?
-Weten jullie waar er nog meer nieuwe plaatdelen zijn te krijgen?

Lassen en dergelijke is niet het probleem, heb alleen geen zin om ALLES te reconstrueren (kost veel tijd)

Eventueel andere (gebruikte, goede) chassis delen zijn ook welkom!

groeten, Reinier
Luc
Posts: 16
Joined: Sun Jun 29, 2003 10:29 pm
Location: Boom

welkom

Post by Luc »

Hoi Reinier,
allereerst welkom, ik ben blij dat er blijkbaar nog Matra maniakken zijn :-? .
In antwoord op je vraag van een goede chassis moet ik je spijtig genoeg antwoorden dat die uiterst zeldzaam aan het worden zijn, ikzelf heb het geluk gehad een ongevalwagen met vrij veel goede stukken op de kop te kunnen tikken voor de beide Bagheera's die ik aan het restaureren ben, (momenteel nog aan het stukken maken en zoeken).
Neus eens even rond in de oudere berichten dan zal je merken dat er een aantal mensen zijn die echt weten waar je terecht kan voor stukken, niet op zijn minst Alain Vanaeken.
Voor de rest kan je bij een aantal mensen van de club terecht, Benny heeft bvb de voor de vloerplaten een matrijs gemaakt en als je hem even mailt denk ik wel dat je voor een zeer schappelijke prijs bij hem terecht kan, ik ben zelf momenteel bezig met een matrijs voor de zijbalken enz..
Heb je al de manuals en de boek met plaatwerkonderdelen anders geef je maar een mailtje.
Voor de rest zijn er wel een aantal websites waar je af en toe een zaak kan doen.
in ieder geval veel sucses en wellicht tot horens.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Halo Reinier,

Het vinden van een goed chassis zal een moeilijke opgave worden, tenzij je veel wil betalen. Pas op met aangeboden auto's want normaal is er reeds aan hersteld om ze verkoopbaar te maken. Ik schrijf wel verkoopbaar want een serieuze herstelling kost zoveel dat het financieel niet rendabel is om de auto nog verkocht te krijgen. Wanneer je nog een chassis zoekt heb ik het volgende gevonden: Ga via internet naar "2dehands.nl ", selecteer auto en type "matra" in. Selecteer bovenaan "Belgi?" en daar staat een chassis te koop. Let wel de staat ervan ken ik niet. Wanneer iemand een chassis verkoopt zal hij meestal niet de ware staat verklappen anders krijgt hij er niets meer voor. Er staat ook een Bagheera te koop voor ?5000. Over deze auto de volgende opmerking: zie hierboven. Ik wens je veel succes in je zoektocht naar een goed chassis. Benny
Luc
Posts: 16
Joined: Sun Jun 29, 2003 10:29 pm
Location: Boom

chassis

Post by Luc »

Reinier, Benny,
het chassis op 2dehands is in slechte staat, noppes dus, ik heb er ook al naar geinformeerd en na diverse mails eindelijk te weten gekomen dat het slecht is.
Moest je toch nog intresse hebben zie bijgevoegd antwoord

"chassis is niet in zeer goede staat omdat het niet gerastaureerd is dit
wordt gratis bij de onderdelen bijgegeven (prijs alles = 500?) afzonderlijk
te verkrijgen voor 100?
als je het chassis zou willen zien kan je altijd eens langskomen"

ik denk dat zijn tel nr op de site staat anders moet ik even gaan zoeken ik denk dat ik de nr ergens heb
Post Reply