Reinigen van een chassis

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Reinigen van een chassis

Post by benny »

wat is de beste manier om een chassis te reinigen ter voorbereiding van het verzinken. Hoe verwijder ik die verduivelde zwarte coating onderaan de auto het gemakkelijkst .
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny ik heb nogal goede ervaring met de firma Thermoclean uit Heusden Zolder. Hier wordt het chassis thermisch gereinigd. Teer, oude lak, afdichting, .... verdwijnen als sneeuw voor de zon. De prijs schommelt tussen de 150 en 250 Euro (afhankelijk van de graad van vervuiling).
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Reinigen van een chassis

Post by benny »

Alain, moet het chassis daarna nog gezandstraald worden?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Bij geen te hardnekkige roest niet, voor het galvaniseren gaat de wagen door een zuur bad die oppervlakkige roest doet verwijderen
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb de prijs gevraagd bij thermoclean. Dat valt lelijk tegen. De prijs is ?562 ex btw. Weet er iemand een andere oplossong om het chassis te reinigen?
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb eens rondgebeld en offertes gevraagd om mijn chassis te reinigen. Ik heb de indruk dat ze vragen wat ze willen. Een van de leden liet zijn auto chemisch reinegen een paar jaar terug voor ? 200, nu vragen ze voor hetzelfde ? 800. Hetzelfde voor thermisch galvaniseren. Ik vrees dat ik iemand zal moeten zoeken die coctacten heeft in dat milieu, die voor mij een goed woordje kan doen. Anders wordt het een zeer dure aangelegenheid. Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny,

Maandag 16/08 zal ik nog eens informeren bij thermoclean
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny,

De prijs is inderdaad enorm gestegen. Je mag rekenen op 500 euro excl BTW voor eender welk Matra-chassis (uitgezonderd de Djet) . Volgens de mensen bij Thermoclean is dit te wijten aan de fors gestegen grondstofprijzen.
Post Reply