Bassboss' type I wish-list

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Alain,

De kabel voor de electronische ontsteking is vandaag goed en wel toegekomen!
Laat me weten hoeveel euro's (of duvels) deze kabel moet kosten!

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

1 Jupiler en we praten er niet meer over.
ik hoop dat je al wat geholpen bent nu?
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Tijdens deze donkere dagen leek het me de geschikte moment om mijn kelder eens uit te mesten, een typisch winterwerkje. Het waspoeder, conserven, oude gazetten en dergelijke heeft dus finaal moeten plaatsruimen voor "the real stuff", Bagheera-onderdelen!
Er is nog plaats genoeg!

Wat voor lekkers zit er in die dozen???

Image

Wegwerpen??? Goed gek!

Image

De afdeling "interieur"

Image

De afdeling "banden" en "werkbank stoffen"

Image

De afdeling "brol" ("humbug"voor Wybe...)

Image

Mijn bed zou hierin niet misstaan...

Image
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Bart,
Je hebt alle onderdelen mooi gesorteerd. Heel handig als je iets moet hebben. Ik heb een beetje meer zoekwerk. Bij mij ligt dat allemaal op de zolder in dozen of op een hoop. Je geeft het goede voorbeeld, zo moet het.

Pasop! De clubstock ligt ook mooi in rekken en wordt goed bijgehouden. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Het zal nog voller komen eens de gele donor-Bagh zal afgebroken zijn.
Hiermee begin ik na de restauratie voltooid is.
Ik ben ook van plan om nog een wrak van een type 2 bij te kopen voor de 1442cc motor en de bijpassende versnellingsbak + schakelstangen daar mijn Bagheera hiermee zal uitgerust worden.
Ik ben niet meer van plan om later terug op de 1294cc over te schakelen.
Ik heb ook nog een splinternieuw Borg & Beck 180mm koppeling liggen voor de 1294cc motoren (uitgaande as versnellingsbak 18 tanden)
Ik wil deze best aan de clubstock overdragen.

Ik heb ook nog een komplete type 2 kachel liggen (zie links op de foto)
Blijkbaar zijn er bij de Bagheera twee soorten kachels gebruikt.
Waarschijnlijk zal de type 2 kachel een verbeterde (krachtiger) versie zijn en is het misschien niet zo'n gek idee om deze in mijn type 1 te monteren.
Maar ik zie wel dat de bevestigingsgaten verschillen.
Het chassis zal dan ook wel verschillen op die plaats.
Ik zoek het wel uit eens mijn chassis terug is!

Links de type 2-kachel en rechts de oude type 1-"stoof"

Image

De bediening lijkt me toch hetzelfde

Image

De achterkant

Image
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Op het eerste gezicht vrees ik dat de kachel van het type 1 en 2 niet uitwisselbaar zijn. We zullen het wel van je horen als het zo ver is.
Wat die koppeling betreft; om deze in de clubstock op te nemen dat zul met Alain moeten regelen. Je weet ook dat het niet gemakkelijk is om deze nog te verkopen. Zeker in onze club. Naar mijn weten is op het moment nog niemand rijdend in de club met een bagheera 1 met een 1295 motor. Geert heeft wel een 1295 in zijn bagheera. Misschien dat hij de koppeling kan gebruiken!
Je gaat nog een bagheera 2 bijkopen schrijf je! Dan ga je polyesteronderdelen te koop kunnen aanbieden. Zie dat je een bagheera koopt met nog goede polyesteronderdelen. Dan kun je nog iets recupereren van je aankoop. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Post by Geert »

Dag Bart,
Ik was gisteren in Maasmechelen en ben even naar je chassis gaan kijken. Hij staat volgens mij nog steeds op de plaats waar je hem achtergelaten hebt. Alleen begint hij een beetje bruin te worden :wink:
Volgende week dinsdag beginnen ze daar terug te werken, dus...
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Laat hem nog maar eens bruin worden!
Binnenkort is het voorgoed gedaan met bruin worden!!!
Normaal gezien zou het chassis de tweede week van januari in het zinkbad moeten gaan.
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Geert hoe geraak jij daar binnen? Heb je een persoonlijke sleutel? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Geen paniek Bart een beetje bruin kan geen kwaad, bij de voorbehandeling is dit zo verdwenen. Wat betreft het omzetten van de verwarming denk ik dat je meer problemen moet overwinnen. Dit zou ik niet doen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alle roest wordt door het zoutzuurbad verwijderd. Het chassis zal blinken als een spiegel en niet meer weten wat roesten is . :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Fosforzuur lijkt mij beter geschikt!
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

In het galvanisatiecentrum gebruiken ze zoutzuur. Alle delen worden eerst in een zoutzuurbad gedompeld en dan in een waterbad. Na deze procedure worden de delen in het zinkbad gedompeld. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply