radiator

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
bagheera79
Posts: 12
Joined: Sat Apr 22, 2006 3:31 pm

radiator

Post by bagheera79 »

heb me onlangs een bagheera aangeschaft en toen ik gisteren ging rijden ging de temp opeens naar 130 graden ,radiator stuk,hoe kan ik deze demonteren want die zit nogal onbereikbaar heb ik gezien.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

begin maar eens met het verwijderen van de voorbumper, en vervolgens het stuk blik waaraan de luchttoevoerslangen aan vast zitten, denk dat het dan zichzelf wel wijst!!! let wel op dat je de voorbumper aan de ondervanger laat vastzitten en niet de popnagels uitboort, dit is namelijk niet nodig ,je kan dit als 1 geheel verwijderen!!
koop anders een reparatiehandboek van de bagheera, hierin staan al dit soort dingen goed beschreven, als ik niet in een verbouwing zat had ik nog wel even een foto daaruit meegezonden, maar kan m nu niet zo snel vinden, misschien dat iemand anders dat even wilt doen!!
succes
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zo vlug als mogelijk post ik hier wat documentatie, eventjes geduld :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Op de radiator zit een thermocontact.Dit contact stuurt de ventilator aan als de temperatuur hoger word dan 95?.Heb je de ventilator horen draaien?Normaal gezien blijft hij draaien tot de temperatuur gezakt is tot 86?.Als de ventilator niet werkt is dit misschien de oorzaak van de kapotte radiator.Als lid kun je een kopie van het werkplaatshandboek kopen daar staan alle werkzaamheden in beschreven, een echte aanrader voor doe-het-zelvers.Zie bijlage. :wink: Sorry maar het lukt niet om een leesbare kopie te maken.
Matra Bagheera S - 1977
bagheera79
Posts: 12
Joined: Sat Apr 22, 2006 3:31 pm

Post by bagheera79 »

al bedankt voor de informatie,ventilator draaide,heb een tweedehansradiator gevonden bij verhulst zal daar informatie vragen voor het demonterren.
Post Reply