kennismaking

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
Luc
Posts: 16
Joined: Sun Jun 29, 2003 10:29 pm
Location: Boom

kennismaking

Post by Luc »

Even kennis maken, mijn naam is Luc en juist eigenaar geworden van 2 hopen roest, ooit waren het mooie wagens en 2 vrachtwagens met onderdelen.
Inderdaad zo juist 2 Matra's gekocht dus, beide van de jubileversie 1976 :) om te restaureren, en zoals blijkbaar normaal is gaten bij de vleet in het chassis, gelukkig is het niet de eerste keer dat ik een restauratie aandurf, in een ver verleden deed ik het al eens met een opel GT.
In de toekomst zal ik wel met een hoop vragen zitten, en zal wel enkele malen beroep op jullie doen.
Hier alvast een eerste vraag waar kan je best terecht voor chassisonderdelen, ik heb al 3 dealers aangeschreven maar antwoord noppes, of zijn ze niet meer te krijgen en moet alles zelf gemaakt worden?
Tweede vraag wat zijn jullie ervaringen met zandstralen en nadien verzinken van de chassis
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

herstellen van een Bagheera

Post by benny »

Hallo Luc
welkom in de club. Ik ben Benny, de verantwoordelijke van de sectie "Bagheera". Ik ben ook bezig met twee Bagheera's te redden van de eeuwige jachtvelden. De chassis zijn voor een groot deel klaar. Om onderdelen te bestellen, doe je dat het best via de club. Alain weet zijn weg om aan vervangstukken te geraken. Bestel zeker geen onderdelen bij een garage want de onderdelen worden onbetaalbaar. Maar het beste is nog altijd de stukken zelf maken. Aangezien je reeds ervaring hebt met een Opel GT,mag dat zeker geen plobleem zijn. Indien niet zeker bent om een stuk te maken, mag je mij gerust contacteren. I.v.m. reinigen van een chassis kan je contact opnemen met Raf Broens en of Alain Vanaeken
Groeten Benny
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Luc
Posts: 16
Joined: Sun Jun 29, 2003 10:29 pm
Location: Boom

Post by Luc »

bedankt voor jullie aanbod en reken er maar op dat ik er gebruik zal van maken.
Momenteel eerst inventaris maken en alle stukken een plaats bezorgen,zoals ik al eerder melde heb ik een berg aan onderdelen meegekocht zover ik kan zien betreft het 4 matra's die gesloopt zijn dus kan je je wel indenken.
Wellicht leren we mekaar ooit wel kennen op een meeting of wat dan ook, het is in ieder geval een gerusstelling te weten dat ik op iemand kan terug vallen.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Luc,

Kan je me de info en foto's van de wagens in uw bezit doorsturen per mail aub?
Post Reply