Betaalbaar een chassis laten verzinken.Aan 25fr de kg.

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik had dit moeten posten onder bagheera! Te laat gezien!
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Benny,
Het chassis is nog niet verzinkt.Ik ben eventjes tot daar geweest en heb met Jean gesproken. Waarschijnlijk woensdag of donderdag zegt hij.Maar het zou me niet verwonderen dat het nog eventjes gaat duren.Het is redelijk druk in het bedrijf. Ik laat je nog iets weten.Als het ook nog een weekje duurt dat maakt niet uit.Het belangrijkste is dat het goed gedaan is. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dank u Godfried om eenste gaan zien. Zo weet ik via jouw dat ze de zot niet houden met het chassis in afwachting dat het gegalvaniseerd wordt. Trouwens deze week kan ik toch niet meer naar Limburg rijden. Ik heb het te druk. Ik moet nog een hoop afspraken nakomen.

Groeten Benny.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,
Het chassis is nog niet verzinkt! Ik ga maandag terug kijken hoe het zit.Misschien in het weekend! Ik zal het voor je opvolgen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ben vandaag ook eventjes gaan kijken in het galvanisatiebedrijf.Ik wil daar niks forceren want we hebben dat bedrijf nog nodig voor onze andere wagens die nog verzinkt moeten worden.Dus vriendelijk blijven en geduld hebben. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,
Het chassis is nog steeds niet verzinkt. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny, ik ben vandaag naar het galvanisatiebedrijf geweest.Het chassis staat er nog onaangeroerd. Jean heeft me wel gezien maar ik heb niets gezegd. Als het einde volgende week daar nog staat dan ga ik hem aanspreken. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt Godfried.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Benny,
Ik ben deze week twee keer gaan kijken of het chassis gegalvaniseerd is!Helaas niet!Ik heb vandaag met Jean gesproken! Sorry, Ik ben je vergeten was zijn antwoord.Hij heeft mijn telefoonnummer gevraagd en gaat me volgende week bellen als het chassis verzinkt is.Dat wordt tijd want ik begin me er een beetje op te ergeren.Het is h??l druk op het galvanisatie bedrijf.Buiten staan verschillende vrachten die nog verzinkt moeten worden.Dus volgende week gaat het gebeuren. Benny,als het chassis verzinkt is zou ik het er niet te lang laten staan.Niet dat iemand het weghaalt maar ik ben bang voor beschadigingen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt Godfried,
ik vraag mij af of Jean door de werkplaats loopt of niet. Naast een chassis kun je toch niet naast kijken. OK, we zien wel. Indien het deze week gebeurt, zou dat ideaal zijn. Ik ben deze week thuis. Wil je mij telefonisch contacteren Godfried? Ik denk dat het de snelste manier zal zijn om mij op de hoogte te brengen wanneer het chassis gegalvaniseerd is.

Groeten Benny.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,
Zovlug als ik weet dat het chassis verzinkt is bel ik je. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,
Stuur me je telefoonnummer!Ik heb het niet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried ik heb ook nog enkele chassis klaarstaan kan je alvast eens horen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain,
Jean, de baas daar heeft mijn telefoonnummer en belt mij zo vlug als Benny zijn chassis verzinkt is.Dan zal ik hem dadelijk de vraag stellen voor het volgende chassis.Je spreekt van enkel!Dus twee.Worden deze samen gebracht?Het is daar nu een h??l drukke periode.Je zult wel wat geduld moeten hebben.Het kan 3 tot 4 weken duren.Benny zijn chassis gaat nu zijn 4 de week in.Vlug! Kennen ze daar niet.Alles op zijn beurt.
Ik zou niet weten waarom hij ons zou weigeren.We zijn niet opdringerig geweest.Hebben het wel eventjes geprobeerd.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,
Jongens dit is de oplossing om een bagheera van de eeuwige jachtvelden te redden.Deze bagheera zal er nog zijn na dat Benny het hier voor bekeken houdt.(achter zo een 100 jaar hopelijk)
Zoals je weet is het chassis verzinkt en staat het klaar om naar huis te verhuizen.Ik kon het niet laten en ben eventjes gaan kijken of alles volgens de regels van de kunst is verlopen.Het chassis werd prima verzinkt en er zijn geen beschadigingen aan het chassis.Het staat daar te pronken en ik heb al enkele vragen gekregen van mensen die daar werken.Daar mag je zo toch niet de baan mee op! Toen heb ik gezegd om wat type en merk van auto het gaat en dat dit chassis nog bekleed moet worden met polyester."Heb je een foto van een Bagheera bij je was het antwoord".Helaas was ik niet met de bagheera daar!Anders hadden we misschien een Matraliefhebber bij gehad.Ook werd mij de vraag gesteld ga je er mee rally rijden!Benny, je mag tevreden zijn.Roest is verleden tijd voor je.Nu komt het gezelligste werk het opbouwen. V??l succes er mee.Het chassis is nog niet op de weegschaal geweest.Dus ik kan je het gewicht niet doorgeven. :wink:
Hier enkele foto's van het chassis
Attachments
IMG00076.JPG
IMG00076.JPG (70.23 KiB) Viewed 7094 times
IMG00075.JPG
IMG00075.JPG (68.06 KiB) Viewed 7094 times
IMG00074.JPG
IMG00074.JPG (66.81 KiB) Viewed 7094 times
IMG00073.JPG
IMG00073.JPG (75.31 KiB) Viewed 7094 times
IMG00071.JPG
IMG00071.JPG (71.27 KiB) Viewed 7094 times
IMG00070.JPG
IMG00070.JPG (53.46 KiB) Viewed 7094 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain,
Het licht staat op groen voor het volgende chassis.Op mijn vraag of we nog meer chassis mogen brengen knikte hij tevreden !Ja..........
Je weet dat er een beschermingskooi moet rond zitten.Deze gebruikt men ook voor de bevestiging van de takel.Het liefst een kooi rond de volledige auto dit is veiliger voor het chassis. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De bruine plekken op het chassis zijn geen roest maar een andere lichtinval.Wat roest is! Weet dit chassis niet meer. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik word er gewoon stil van...
Zeg tegen die Jean maar dat er nog een chassis op komst is, hij zal zijn zinkbad niet gauw moeten uitgieten!
Dit geeft moed om door te gaan en ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke kostprijs van deze behandeling.
Benny heeft nu een auto die goud waard is!

Ik wil toch een heel klein beetje sceptisch zijn, ik hoop dat er door de hitte geen vervormingen aan de deurstijlen gekomen zijn daar het anders zeer moeilijk zal zijn om de deuren volledig evenwijdig te laten passen, m.a.w. dat er geen schuine spleten tussen de deur en de carrosserie zitten.

Voorts ben ik zeer onder de indruk van hetgeen ik op de foto's zie en ik ben Godfried eveneens dankbaar dat hij ons met dit bedrijf in kontakt gebracht heeft!
Je weet het Godfried, op de plechtige inhuldiging van onze Bagheera's ben jij onze ere-gast!

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Ik heb je noodschakelaar gehaald.Hij kost 4.90 euro.Met kromtrekken heb ik geen enkel probleem gehad. Wel kan het zijn dat het zichtbare gedeelte van de a-stijl, juist langs het voorvenster vervormd.Dit moet je dan weg plamuren.Bij mij was het niet nodig.Het chassis van Benny heb ik niet in detail bekeken. De deurpanelen en de spatborden kan je altijd nog een beetje aanpassen.Dit door wat polyester weg te schuren. Wat de prijs betreft! 25 Fr de kg zei Jean tegen mij.Ja, hij telt nog in Fr.Ik denk dat er nog veel terug tellen in frankskes! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bart,
ik heb de kooi zodanig gemaakt dat de deurkaders niet konden bewegen. Ik heb ze wel moeten aanpassen tijdens het controleren van het chassis na de laswerken. Maar ik moet wel zeggen dat ze bij Matra niet zo het niet zo nauw namen met de deurkaders. Van zodra dat de deur erin paste zonder haperen waren ze tevreden. Wanneer je hier bent, zal ik je eens tonen hoe scheef jouw chassis is. Wanneer ik achter jouw wagen sta en de lijn volg van de rolkooi achter de rug van de chauffeur en het ruitkader vooraan zie ik dat ze niet in lijn liggen met elkaar. En toch past alles.

Groeten Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried ik heb twee chassis 1 nieuw van een Murena en 1 van de Courr?ges.
Van de Murena heb ik een kader van Cor en zou het chassis opnieuw willen laten doen om het volledig fris te zetten of is dit te gek?
Aan het Courr?ges chassis moet nog wat gelast worden maar het is in redbare staat.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik denk dat ik vannacht slecht zal slapen.
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny ik zou met een brede smile in slaap vallen :D
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Zal ik proberen.
Benny.
bagheera.be
Posts: 27
Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm

Post by bagheera.be »

Bravo !
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Spyros, Joe denk er blijkbaar iets anders over :D
Kent u trouwens de Bagheera die te koop is bij Paul Lange in Namen, iemand vroeg me naar de staat waarin deze zich bevind.
bagheera.be
Posts: 27
Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm

Post by bagheera.be »

Joel ?
Dat was een grap. Op onze forum we hebben een paar mensen die voor de origine staat fanatieke zijn.
Joel was heel interessert want hij ook zijn chassis gegalvanizeerd wille doen. Ik heb ook een bagheera chassis die bijna klaar is.

Ik ken niet welke Bagheera is nu te kopen bij Paul.
Een paar jaren geleden had hij een serie 2 te kopen. Is het dezelfde ?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Het is een zwarte X of Jubilee van 79. Koplampen staan open en andere velgen.
joe
Posts: 25
Joined: Fri Jun 09, 2006 7:31 pm
Location: Lyon - France

Post by joe »

Hello; I greet you.Image..i?m joe, a baghman in the middle east of france...i post regularly on french bagh forum baghcafe.

it seems to me that Alain spoke about me and baghcaf?,yesterday.. i create a joke :wink: .. allusion to the remaking of floors which we begin :D ...but in fact; i wanted to prevent all to show the fabulous benny?s work on matramania forum...i?m not an origin fanatic, simply i love good work.. and I am very glad to see restorations of this level by metal masters


I could have asked to my friends Bart or bagheera.be to translate but i prefer to directely answer questions to you.
I beg your pardon but i?m forced to publish in english (school english :-? ) because i don?t understand your langage, i use babelfish but it?s not famous.
I want to galvanize my bagh too ; 9 people out of 10 advise me not to do it..
but i want to make it. I try to collect the maximum of information and councils in order not to regret it.
so i?m very interesting by benny?s operation

So I would like to know the diameter of holes in the extremities of central tube, the number, diameter and position of the holes in bar reinforcement
I would like to know too how long the descent of the frame in zinc lasts

thanks a lot for your answers
good evening
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Bonjour Joe,

Bienvenue au forum Matramania! C'est un plaisir de te rencontrer ici au le club des maniacs belges!
Une fois que le chassis de Benny serait de nouveau dans son atelier, il va s?rement prendre des photo's supplementaires des endroits ou il a du faire des trous.
Aussi chez Matramania on a suivi avec beaucoup d'inter?t la galvanisation du chassis de Benny et je suis sur qu'il y a encore plusieurs (le mien aussi) candidats!
Pour avoir une resistance optimale contre la temperature, je veux bien croire qu'il est tr?s important de construire un cadre autour du chassis avec beaucoup des renforts aux endroits faibles.

S?rement, Benny mettra des photos au forum ? fin de bien pr?ciser l'endroit ou il a fait des trous.

Amicalement,

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Post Reply