Nee voor de remmen zit er geen voorraadvat in. De leiding gaat rechtstreeks van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiging.oetker wrote:Zit er geen onderdrukvat in de bagheera voor de remmen?
Je zou eens kunnen overwegen een voorraadvat te zetten.
Dat de druk met lopende motor wisselt lijkt me vreemd.
Voor de lampen en de luchthoorn wel. Hier word de achterste buis gebruikt vals voorraadvat, (reservoir).
Ik heb aan alle twee deze leidingen de onderdruk gemeten. De leidingen zijn aangesloten Links en Rechts op het inlaatspruitstuk onder de carburators. Ook de onderdruk is op beide leidingen hetzelfde.
Dat deze onderdruk schommelt is volgens mij normaal. Het is de onderdruk die de motor maakt om zijn brandstofmengsel in te zuigen. Deze onderdruk is afhankelijk van de stand van de gasklep en in combinatie van het toerental. Of ben ik mis??? Verbeter me AUB als dat zo is. Eigenlijk vind ik het ook vreemd dat de rembekrachtiging moet werken met een constant wisselende onderdruk.Deze wisselt wel héél snel, slaan van de meter.Als ik op dat korte stukje soepele aansluitleiding druk voel je de onderdruk al schommelen.
Volgens mij kun je die onderdruk maar op een manier constant maken en dat is door een reservoir te gebruiken. Waarom hebben ze de rembekrachtiging niet via het reservoir aangesloten. Waarschijnlijk omdat de onderdruk dan iets later is opgebouwd.
Dit moet toch bij alle bagheera's zo zijn!!!
Zou iemand de schommelende onderdruk kunnen controleren bij zijn bagheera. De murena gaat dit waarschijnlijk ook doen voor het drukvat.
Hoe hoger de onderdruk hoe beter de remmen zullen werken dat is zeker. Maar kun je deze beinvloeden? Waarschijnlijk alleen door een pomp te plaatsen.