chemische ontlakking van een carrosserie.

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Geen reactie!
Ik weet het al! Jullie zijn meer gewoon.Ik vind het toch niet normaal voor een auto van 13 jaar.Zouden de Japanners hier ook Franse plaat gebruikt hebben?
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hallo Godfried,

hier een reactie. Voor een paar jaar was er een Duits merk ( de naam begint met een O ) die nogal veel last had van roest. Van hun kleine model roestten de achterste wielkasten weg. Van het middelklasse model eveneens en van hun hogere klasse roestten de wielkasten ,de deurdorpels en de benzinetanks weg. Maar geen haan die daar naar kraaide. Iedereen legde zich daar gelaten bij neer. Mocht het een Frans merk geweest zijn. Iedereen zou moord en brand geschreeuwd hebben, en de constructeur kon gegarandeerd zijn deuren sluiten. Zo die je nog maar eens hoe bevooroordeeld de mensen zijn. En hoe ze meer verdragen van de ene dan van de andere.

Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Roest vinden we bij elk merk terug, maar bij sommige merken horen we er (terecht?) weinig van.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Gelukkig dat de huidige wagens dit probleem niet meer kennen.
Als je nu een nieuwe auto koopt gaat deze gemakkelijk een 15 jaar mee eer de roestduivel er vat op heeft.Maar als je iets exclusiefs wil is hij niet meer te betalen.Ik vind het spijtig dat ik mijn zonen niet warm krijg voor Matra.Misschien in de toekomst!
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Huidige wagens gaan tenonder aan andere problemen en niet aan roest. :evil: Alhoewel :D
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Godfried, ik ken de leeftijd niet van jou zonen, maar misschien zijn hun gedachten bij andere schoonheden dan bij een Matra. Maar wie zij ook: Het kan verkeren.

Groeten Benny.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ja Benny, op de leeftijd van 20 jaar waren mijn gedachten ook bij andere schoonheden.Misschien wordt het hun volgende stap!Je weet maar nooit.Mijn oudste zoon houdt van snelle wagens.Dan zal het een Murena 2.2 moeten worden.Hij rijdt nu met een Nissan 100 NX 1.6 van 90Pk.Hij had liever een NX 2.0 van 143pk gehad maar de verzekering weigerde deze te verzekeren.Dat had de motor van onze Bagheera moeten zijn.Het is een Bom met een verbruik van ongeveer 12 liter.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply