werkplaatshandboek

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

werkplaatshandboek

Post by ypres »

is er nog vraag naar het werkplaatshandboek?
'k heb er ene
en misschien de moeite om dat eens in te scannen
en op CD rom te zetten

(ook revue technique)

maar 'k zou eerst moeten weten of het de moeite loont
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Betreft het een nederlandstalig handboek? Dan ben ik wel ge?nteresseerd!
De franstalige Revue Technique heb ik reeds.

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Natuurlijk zijn de werkplaatshandboeken aanwezig, probleem is echter dat voor elk modeljaar een aanvulling is. Dit alles inscannen is niet vanzelfsprekend, mochten er immers liefhebber zijn om dit te doen graag. Uitlenen doe ik niet meer, hier heb ik reeds te nare ervaringen gehad.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

Is het beloofde nederlandstalig werkhandboek van de M530 nog niet beschikbaar ?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Nee Jules nog niet, bij nadere controle bleek ik in het bezit van een duitse en franse versie. Hopelijk volgt de nederlandstalige spoedig.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik blijf voorstander van een papieren werkplaatshandboek.Het is meer overzichtelijker dan ??n in PDF formaat.Je hebt er ook sneller iets in terug gevonden.Ik heb een kopie van het werkplaatshandboek via Matramania aangekocht.Bart, jij hebt zeker liever een originele?Alain ,zijn er nog kopie?s te verkrijgen via de club?Mijn zoon heeft een Nissan 100NX, van deze heb ik een werkplaatshandboek in PDF formaat.Het is gemakkelijk maar niet zo handig als een handboek.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Godfried,

Kopies zijn evengoed. Nog beter zelfs, want ik steek ze blad per blad in een ringmap met plastic schutbladen. Zo blijven ze een beetje netjes en een ringmap blijft mooi open liggen. Ik heb wel een pc in mijn werkplaats waarop ik mijn digitale foto's zal kunnen raadplegen tijdens de heropbouw van de auto.
Dus een CD-rom werkplaatshandboek zou ook kunnen, maar een echt boek is inderdaad overzichtelijker.
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik zal op de volgende bestuursvergadering eens kijken wat we opnieuw gaan maken van werkplaatshandboek en onderdelenboeken. Op papier of op CD weet ik nog niet.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb de basis werkplaatshandboek en het supplement van 1977.Dus alle veranderingen die werden uitgevoerd zijn hierin besproken.Bart, echt een aanrader, niet te missen voor een doe-het-zelver.Het is wel een dik boek.De bladzijden zijn aan ??n kant bedrukt.Ik heb ze niet geteld maar vlug een aantal van 200 bladzijden.Alain, zeker terug leverbaar maken voor leden.
groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply