felgroene bekleding X

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

felgroene bekleding X

Post by erwin »

ben op zoek naar de felgroene stoelen van een BAGHEERA X BJ 1979, dus het nwe type zetels, moeten er wel netjes uitzien , en zonder gaten of scheuren, of iemand die mij kan vertellen waar ik deze stof kan kopen, wil de stoelen ook eventueel ruilen tegen grijze JUBILEE stoelen!!!
Attachments
imag0003_756.jpg
imag0003_756.jpg (55.71 KiB) Viewed 5860 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Erwin,
Je zult veel geluk moeten hebben om stoelen te vinden die nog in goede staat zijn.Ik kan je hierbij niet helpen.Ik heb mijn stoelen,dak,daschbord en deurpanelen opnieuw laten bekleden met een origineel matrastof.Prijs toen (7 jaar geleden)750 euro.Misschien ook voor jou de beste oplossing?
Groetjes. :wink:
Attachments
zetels Matra.jpg
zetels Matra.jpg (82.07 KiB) Viewed 6864 times
Matra Bagheera S - 1977
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

bekleding

Post by erwin »

ben toch vreselijk mijn best aan t doen om ze toch te kunnen krijgen, wil namelijk perse` de groene bekleding van een X, dus mocht het niet lukken met de stoelen , dan ga ik wel opzoek naar velours/fluweel in ongeveer dezelfde kleur groen en laat ik ze opnieuw bekleden!!
zal trouwens binnekort ff wat foto,s plaatsen om te laten zien hoe ver t nu is met de BAGHEERA , heb namelijk een jubilee gekocht die al helemaal gelast is, en wil deze opbouwen zoals mijn zwart/groene X is
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Misschien dat het stof nog te krijgen is.Als je contact opneemt met een stoffeerder zal hij dat voor je navragen.Zo ben ik ook aan mijn stof gekomen.Je moet wel een beetje geluk hebben.De telefoongits nemen en bellen maar.Niet te vlug opgeven.Ik heb iemand gekend met dat stof in zijn Bagheera, als ik me goed herinner was er kurk gebruikt bij de afwerking.Veel succes met je zoektocht.Laat die foto's maar komen! Heb je twee Bagheera's? ??n voor de zomer en ??n voor de winter?Of kun je er niet genoeg van krijgen?
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

erwin,ik geloof dat in dessel bij mol nog een bagheera met groene zetels staat ,ik ben er eens geweest na dat ik het nummer van alain gekregen had.er stonden verschillende bagheeras x.kan het tel.nr.niet meer vinden .hoor eens bij alain.groetjes ludo
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reply

Post by erwin »

een x van1978 had kurk, die van 1979 zoals het deurpaneel op de foto, is namelijk van mijn X, heb nog iemand op pad gestuurd die naar thailand ging op vakantie, dus misschien heeft die geluk, en is de stof daar te krijgen, ff over mijn bagheera verslaving , ben ooit begonnen met een grijze jubilee, daarna een rode bagheera N, foto,s zal ik nog ff plaatsen, en nu naar ong. 7 jaar rust heb ik een zwarte X, een groene S, en weer een grijze jubilee, waarvan hier de foto,s , deze heb ik helemaal gelast gekocht, ben nu de remmen aan het reviseren en alls goed aan het na behandelen, want hij heeft na het laswerk 15jaar droog gestald gestaan, en hij ziet er nog super uit!! na het revisren van de remmen gaat hij gespoten worden in NOIR METTALISEE met groen bumpers, dus zoals mijn X, vandaar ook die groene bekleding, dus hoop er in het voorjaar mee klaar te zijn, de bagheera S wordt verder gesloopt, en loop nog te twijfelen of ik de X sloop of helemaal kaal ga maken om m volgend jaar te galvaniseren, maar dat zie ik dan wel!!
Attachments
bagheera_jubilee_3_193.jpg
bagheera_jubilee_3_193.jpg (83.22 KiB) Viewed 5856 times
bagheera_jubilee_4_192.jpg
bagheera_jubilee_4_192.jpg (86.75 KiB) Viewed 5856 times
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reply

Post by erwin »

hier de N
Attachments
matra_2_155.jpg
matra_2_155.jpg (72.56 KiB) Viewed 5857 times
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reply

Post by erwin »

bagheera n met andere velgen
Attachments
matra_795.jpg
matra_795.jpg (81 KiB) Viewed 5858 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dan heb je een luxe probleem. Drie Bagheera's.Met welke ga ik nu rijden?Die carrosserie op de foto ziet er nog mooi uit.Is de volledige wagen zo?Ik heb al heel wat wrakken gezien.Het is toch een zeldzaamheid om nog een goede carrosserie te vinden.Maar met wat geduld is nog veel te redden.Veel succes met het vinden van de juiste bekleding en met de restauratie.
Groetjes.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Leuke wagens! Een zwarte X met felgroene bekleding is inderdaad een zeer zeldzame en mooie verschijning!
Ikzelf ben ook volop bezig aan een kleurencombinatie dewelke de Bagheera destijds zo uniek maakte nl. de gele type I met de lichtgroen-zwarte zetels en dito dashboard.
Succes en hou ons op de hoogte.
Hoe meer posts op dit forum, hoe liever! Hoe meer (zeldzame) Bagheera-eigenaren met elkaar in contact komen, hoe meer het clubgevoel versterkt wordt en hoe meer we mekaar kunnen helpen! Zelfs over de landsgrenzen heen!

Bart :wink:
Attachments
matracockpit3small.jpg
matracockpit3small.jpg (12.08 KiB) Viewed 6787 times
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

En nu een grotere foto.... :oops:
Attachments
matracockpit.jpg
matracockpit.jpg (276.38 KiB) Viewed 6783 times
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Destijds heb ik van Jurgen Puype ( als ik mij niet vergis ) foto's ontvangen van Bagheera's die hij wist staan. Daartussen stond een Bagheera met groene zetels en zijpanelen met kurkbekleding. Misschien kan je met hem eens contact opnemen. Er is een Luxemburger die eveneens zo'n zo'n Bagheera volledig in orde gezet heeft. Hij heeft een eigen site. Je kan hem misschien contacteren.

Groeten Benny.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reply

Post by erwin »

een bagheera x met kurk in de zijpanelen is een 1978 er uitvoering, dus nog met het oude type stoelen , daar ben ik dus niet naar opzoek, hier een foto van het type zetels wat ik zoek!!
Attachments
imag0002_825.jpg
imag0002_825.jpg (57.57 KiB) Viewed 5859 times
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

erwin,ik heb het tel.nr.gevonden voor die zetels.het ging om een groene bagheera x,hier de gegevens die ik heb
verryt jan
014/378513
ik hoop dat ik u verder heb kunnen helpen.nog veel bagheera plezier ludo :wink: :lol: :)
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Op eBay staat een fel groen interieur te koop:

http://cgi.benl.ebay.be/MATRA-SIMCA-BAG ... dZViewItem

Benny.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reactie

Post by erwin »

heb t gezien benny, en natuurlijk al geboden, alleen is mijn frans erg slecht, dus kan iemand mijn vertellen wat de tekst die erbij staat in het nerderlands/belgisch is?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Op het eerste gezicht ziet de bekleding er nog mooi uit.Spijtig dat het geen detail foto's zijn. 100 euro is geen geld als ze nog in goede staat zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Int?rieur de matra simca bagh?ra vert + ciel de toit et panneaux de portes en bon ?tat g?n?ral,mais ? nettoyer absolument.Petit trou d'usure derri?re le dossier chauffeur,mais ne se vois pas les si?ges ? leur place,?tant contre l'habitacle moteur.A enlever sur place.


En nu in het nederlands:

Groen interieur voor Matra Bagheera + dakbekleding en deurpanelen in vrij goede staat, maar zeer zeker te reinigen!
Klein gaatje in de rug van de chauffeurszetel, echter, dit is niet zichtbaar eens de zetels geplaatst zijn daar dit naar de motorruimte gekeerd is.
Alles is terplaatse op te halen (dus geen verzinding).

Succes,

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reactie

Post by erwin »

hoi godfried en bart, hartelijk bedankt voor jullie tip en vertaling, ik hoop dat het gaat lukken om ze te kopen zodat mijn bagheera er weer zo orgineel mogelijk uitziet , had het al een beetje opgegeven om mijn X weer zwart met groene bumpers en zetels te kunnen maken!
want moet deze maand de beslissing maken wat voor een kleur hij gaat worden en orgineel is natuurlijk het mooiste.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

positief einde

Post by erwin »

heb de bekleding op ebay gekocht en inmiddels opgehaald, is ook al schoongemaakt en ziet er fantastisch uit, geen verkleuringen of andere lelijke plekken , ben er dus erg blij mee, iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en vertalen, op naar het volgende onderdeel!!!
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Graag gedaan, Erwin.
Veel succes met de restauratie en wees geduldig (dat zeg ik ook steeds tegen mezelf...)
Je bent aan een unieke wagen bezig en het loont beslist de moeite om ze zoveel mogelijk terug in het straatbeeld te krijgen!
Aandacht verzekerd!

Tot binnenkort

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Erwin,
Je mag van geluk spreken zo een kans krijg je maar ??n keer.
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply