Bagheera van Karel ( Ypres )

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

Beste,

Mijn naam is Karel, Ypres is mijn pseudoniem omdat ik in Ieper ( West-Vlaanderen ) woon.

Ik was 17-18 jaar toen het matra virus bij ons z’n intrede deed, denk ik.
Op de camping in de Ardennen waar we op vakantie waren zagen we regelmatig een zwarte Matra Simca Bagheera met groene biezen op de bumpers. Een Bagheera X bleek. M’n vader en ik waren toen direct geinteresseerd.
Niet veel later stond deze te koop in onze streek. Spaarpot legen en gekocht….
bagheera groen - demol(2).jpg
bagheera groen - demol(2).jpg (47.48 KiB) Viewed 13225 times
Fotos waren toen nog met een gewone camera, en een heel gedoe met filmpjes ontwikkelen en afhalen.
Jaja de tijd van toen … Vandaar dat ik uit de begin tijd niet zoveel fotos heb terug gevonden.
Enfin we pakten het groots aan: een Bagheera moest en zou gerestaureerd worden.
We schrijven ondertussen 1990.
bagheera groen kp1.jpg
bagheera groen kp1.jpg (51.77 KiB) Viewed 13225 times
Paar jaar later kwam er eentje bij.
bagheera grijs kp01.jpg
bagheera grijs kp01.jpg (84.53 KiB) Viewed 13225 times
En een tijdje later deze nog .
bagheera rood kp1a.jpg
bagheera rood kp1a.jpg (40.37 KiB) Viewed 13225 times
Ook deze werd in z’n blootje gezet, en de gebruikelijke mankementen kwamen tevoorschijn.
Onderkant voorruit, onderkant zijkanten en de steeds terug kerende “klus en sus” oplossingen van vorige eigenaars zoals pur-schuim en silicone-kunstwerken. :roll:
bagheera rood kp02.jpg
bagheera rood kp02.jpg (67.92 KiB) Viewed 13225 times

Daarna begon met goede moed de heropbouw , de rode was er het best aan toe en zou als basis dienen.
bagheera rood kp05.jpg
bagheera rood kp05.jpg (52.69 KiB) Viewed 13225 times
bagheera rood kp06.jpg
bagheera rood kp06.jpg (21.78 KiB) Viewed 13225 times
Maar het leven gaat verder. Mijn ouders moesten hun zaak stoppen en er dreigde plaats tekort voor de Bagheera’s.
We konden één auto behouden. Er werd dus vanalles uitgezocht voor één goeie auto en al de rest verkocht.
Ikzelf had het chassis onderhanden genomen en van meerdere lagen blackvernis voorzien zodat die goed beschermd was tegen de roestduivel. We plukken daar nu nog de vruchten van.

Dan kwamen een paar verhuizingen, een opslagplaats voor de Bagheera en voor mezelf: een diploma, een huis en vrouwtje, kinderen en steeds minder tijd om zelf aan de auto te werken. :oops:
De Bagheera stond uiteindelijk bij mijn vader in Oostduinkerke, en die heeft de eigenlijke heropbouw gedaan.

We zijn ondertussen ’t jaar 2000 gepasseerd, we zitten nu aan 2004.
bagheera rood kp09.jpg
bagheera rood kp09.jpg (72.27 KiB) Viewed 13225 times
Het digitaal tijdperk doet langzaam zijn intrede. Maar foto’s zijn helaas nog steeds schaars.
De Bagheera kwam in 2005 op de weg door de goede werken van mijn vader.
01-10-05(3).jpg
01-10-05(3).jpg (115.34 KiB) Viewed 13225 times
Chassis nr X65509X510419 datum gelijkvormigheid 26/7/79

Er wordt goed voor gezorgd en de nodige kilometers mee gereden.
Er is een elektrische benzinepomp bijgeplaatst en de ontsteking is nu met HALL-sensor en module uitgevoerd ( uit een Rancho).

Ondertussen schrijven we het jaar onzes heeren 2017.

Mijn vader koopt in september een Murena erbij, tja, het Matra virus geraak je nu eenmaal niet kwijt.
Maar zijn garage wordt wat krap. Het gevolg is dus dat na dertig jaar de groene Bagheera bij mij in Ieper komt. :P Ikzelf ben er nu ondertussen 47 jaartjes jong geworden….
Ik ben nu bezig om de Bagheera eens goed op te poetsen ( in- en uitwendig ) en mechanisch en electrisch tip-top in orde te zetten zodat ze nog vele jaartjes met mij mee kan.

Ondertussen kom ik de nodige probleempjes en vragen tegen zoals iedereen die zich met deze wagens bezighoudt… :wink:
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by GODFRIED »

Prachtig, wat een lange weg hebben jullie afgelegd. Het Matravirus heeft jullie ook goed te pakken. Weinigen die dit tot een goed einde brengen. De meesten laten het mes halverwege in het varken steken. Ze zien het dan niet meer zitten. Weg met die ellende!!
Maar de echte Matramannen, dat is geen gewoon volk. Het zijn doorzetters, volhouders, mannen met karakter, een uitstervende soort. Zonder deze zou Matra niet meer bestaan.
En wat een kleur heb je gekozen voor de bagheera. Mooi hé. Dat moet nu lukken we hebben dezelfde kleur, toch ongeveer.
Hier een foto van mijn bagheera.
Groetjes, en misschien tot op de nieuwjaarsreceptie!!! :wink:
Attachments
Chassis mijn bagheera verzinkt zwar-wit [800x600 test tekening 2].jpg
Chassis mijn bagheera verzinkt zwar-wit [800x600 test tekening 2].jpg (59.39 KiB) Viewed 13217 times
Mijn bagheera. (Medium).jpg
Mijn bagheera. (Medium).jpg (104.32 KiB) Viewed 13219 times
mijn bagheera.jpg
mijn bagheera.jpg (196.39 KiB) Viewed 13219 times
Last edited by GODFRIED on Thu Jan 18, 2018 4:43 pm, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Ja Godfried, den deze heeft het ook goed te pakken hé nog erger dan wij maar is nog jong hé. En als je eenmaal het matravirus te pakken hebt kan zelf de dokter je niet meer helpen en ik spreek van ondervinding. In ieder geval je bent goed bezig Karel welkom.



grt harry de matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Super Karel :D
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

eerste vaststellingen begin december 2017

gescheurde cardanhoes links achter
IMG_20171202_094208.jpg
IMG_20171202_094208.jpg (1.21 MiB) Viewed 13195 times
en heel veel olie onderaan de motor (beetje overal ... )
k weet dat de motoren niet gekend zijn voor hun lekvrijheid
maar persoonlijk vond ik dit wel heel veel olie overal.
IMG_20171202_094511.jpg
IMG_20171202_094511.jpg (1.39 MiB) Viewed 13195 times
IMG_20171202_094408.jpg
IMG_20171202_094408.jpg (1.18 MiB) Viewed 13195 times
Koplamp links zit ook redelijk los in de carroserie

Dus koplamp eruit en met spiegeltje bekijken.
K voel me precies een tandarts.
IMG_20171209_092854.jpg
IMG_20171209_092854.jpg (1.26 MiB) Viewed 13195 times
de scharnierbout zat er dus uit.

Maar t voelde nog niet stevig aan.
IMG_20171209_103727.jpg
IMG_20171209_103727.jpg (1.08 MiB) Viewed 13195 times
De steun is waarschijnlijk gebroken door de trillingen als gevolg van het losse scharnier.
IMG_20171209_104927.jpg
IMG_20171209_104927.jpg (1.25 MiB) Viewed 13193 times
Nadat alles hersteld was voelden de koplampen weer stevig bij open en dicht klappen ...
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by GODFRIED »

Dat lek" is dat versnellingsbak olie of motor olie"? Ik heb indertijd mijn versnellingsbak gereviseerd en nieuwe pasta en bijna alle dichtingen vernieuwd.
Toch heb ik even later weer een lekje gekregen. En het is olie uit de versnellingsbak. Ik heb dit nu anders opgelost. Na bezoek bij vrienden zien ze niet graag olie op hun klinkers liggen.Wat ik goed kan begrijpen.
Ik heb dit nu opgelost door onder de motor en de versnellingsbak een opvang bakje te maken.
Zie de foto's.
Attachments
onderkant bagheera oliebakje.JPG
onderkant bagheera oliebakje.JPG (73.1 KiB) Viewed 13177 times
onderkant 6.JPG
onderkant 6.JPG (53.39 KiB) Viewed 13177 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Dat had ik nog niet gezien godfried mooi.


grt harry de matra.
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

tja alles was zo een smeerboel dat enkel poetsen en alles controleren kon duiden wat er lekte.

Dus eerste werk : cardan hoes vervangen. En gelijk ook de dichtingen in het differentieel.
Wreed handig als die achterste armen "gegripeerd" zijn.
IMG_20171227_102354.jpg
IMG_20171227_102354.jpg (1.47 MiB) Viewed 13171 times
Gelijk dichting binnenin differentieel vervangen ( nu met dubbele lip ) en olie vervangen
De grote differentieel dichting heb ik liggen maar k had geen tijd om de versnellingsbak af te nemen
IMG_20171227_113109.jpg
IMG_20171227_113109.jpg (1.01 MiB) Viewed 13171 times
Nieuwe hoes en nieuw vet aan beide zijden
IMG_20171227_173649.jpg
IMG_20171227_173649.jpg (1.31 MiB) Viewed 13171 times
Alles terug gemonteerd .
De kop van de aandrijvingsAs die in het differentieel zit is zogezegd gesmeerd met vet "voor het leven"
in die rubber hoes maar bij mij was dat allemaal verhard en draaiden die naaldlagertjes niet echt vlot meer rond.
Dus dan maar gelijk ook de rechterkant eruit.
IMG_20171228_134835.jpg
IMG_20171228_134835.jpg (1.33 MiB) Viewed 13171 times
Dichting in het differntieel vervangen...die zit wat dieper...
IMG_20171228_134841.jpg
IMG_20171228_134841.jpg (1.2 MiB) Viewed 13171 times
Beide hoezen terug nieuw vet erin en alles opnieuw gemonteerd.

Daarna motor en versnellingsbak onderaan gepoetst
IMG_20180106_112908.jpg
IMG_20180106_112908.jpg (1.21 MiB) Viewed 13171 times
Ik zie vooral olie aan de carterdichtingen en aan de bediening van de versnellingsbak ( waar die stang in en uit schuift )
Ik zet eens een sleutel op de onderste carterbouten, volgens moment uit RTA : blijkt dat ik alle bouten nog een kwart tot halve toer kan bijdraaien vooraleer de momentsleutel klikt..... k denk dat ik mijn problemen grotendeels heb gevonden.

Vervolgens alles maar eens bijgetrokken volgens hun koppel uit het werkplaatsboek...en d'r zitten een hoop boutjes en moertjes op zulle...

Uiteindelijk zie ik enkel nog olie aan grote dichting differentieel en bovenaan bediening versnellingsbak.
IMG_20180107_174203.jpg
IMG_20180107_174203.jpg (877.73 KiB) Viewed 13171 times
IMG_20180107_170327.jpg
IMG_20180107_170327.jpg (722.72 KiB) Viewed 13170 times
Dus versnellingsbak moet eraf voor grote dichitng rond differtieel linkerkant en voor dichtingen in deksel...
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Ja je hebt goed je best gedaan aan je matra wat een werk zeg.



grt harry de matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Dat ziet er al heel wat gelikter uit.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by GODFRIED »

Bij een bagheera is dit veel werk. Die wielarmen kunnen muurvast zitten, of de silentblockken zijn ook rot!!Toen de wielarmen nog nieuw waren kon je die zo omlaag drukken. Nu zet je alle kracht op de silentblock met het gevaar dat deze onherstelbaar kan beschadicht worden. Geloof me maar als je de silentblock moet vervangen ben je nog klaar. Ik heb indertijd een stel wielarmen hersteld en dat viel niet mee.

Maar je hebt dat goed gedaan. Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

't Was weer sleutel weekend...

Het grote differentieel lager lekt toch wel meer dan ik kan verdragen
'k zie steeds druppels hangen aan de ring en de support van de uitlaat.
Dus aanpakken na mezelf grondig ingelezen te hebben in de werkplaatboek en de revue technique.
IMG_20180203_091547.jpg
IMG_20180203_091547.jpg (1.33 MiB) Viewed 13080 times
dit is de boosdoener
IMG_20180203_093534.jpg
IMG_20180203_093534.jpg (1.57 MiB) Viewed 13080 times
wiel eraf, remklauw eraf, schokbreker en stabilisatie stang eraf
IMG_20180203_094057.jpg
IMG_20180203_094057.jpg (1.14 MiB) Viewed 13080 times
aandrijfas eruit, ik doe dat tegen de versnellingsbak en laat kant wiel eraan .
IMG_20180203_094239.jpg
IMG_20180203_094239.jpg (1.07 MiB) Viewed 13080 times
de klemveer lossen
IMG_20180203_094332.jpg
IMG_20180203_094332.jpg (1.08 MiB) Viewed 13080 times
lekker vettig
IMG_20180203_094452.jpg
IMG_20180203_094452.jpg (1.57 MiB) Viewed 13080 times
en die is los...

Nu moet de versnellingsbak wat opschuiven, een centimeter is voldoende
om plaats te hebben om de oliekeerring eruit te kunnen halen
en een nieuwe te plaatsen.
Niet vergeten olie af te laten van bak en differentieel...
IMG_20180203_101603.jpg
IMG_20180203_101603.jpg (1.43 MiB) Viewed 13080 times
De support van de uitlaat moet er ook af om te kunnen passeren met de oliekeerring.
IMG_20180203_105748.jpg
IMG_20180203_105748.jpg (1.08 MiB) Viewed 13080 times
IMG_20180203_110310.jpg
IMG_20180203_110310.jpg (1.27 MiB) Viewed 13080 times
Alles losmaken ,

bouten versnellingsbak ( pas op voor de bovenste )

en de motorsteun links. Ondersteun de motor onder het differentieel.
IMG_20180203_111932.jpg
IMG_20180203_111932.jpg (916.76 KiB) Viewed 13080 times
goed trekken en wrikken maar ze komt eruit.
IMG_20180203_112239.jpg
IMG_20180203_112239.jpg (1.09 MiB) Viewed 13080 times
en de nieuwe met olie inwrijven en erin plaatsen.
IMG_20180203_113840.jpg
IMG_20180203_113840.jpg (1.12 MiB) Viewed 13080 times
Alles kan er terug op gemonteerd worden.

En dan nog het leuke klusje om de aandrijfas weer tesamen te steken.
IMG_20180203_135429.jpg
IMG_20180203_135429.jpg (1.39 MiB) Viewed 13080 times
De kop erin schuiven
IMG_20180203_142808.jpg
IMG_20180203_142808.jpg (1.39 MiB) Viewed 13080 times
en de veerklem weer errond trekken. 't is een handigheid.
Zorg dat alles ontvet is zodat je grip hebt want het wordt snel een vettig boeltje.
IMG_20180203_142819.jpg
IMG_20180203_142819.jpg (1.11 MiB) Viewed 13080 times
voila de aandrijfas zit weer in elkaar. De rest kan terug opgebouwd worden.

'k heb de rammelveertjes op de remblokken terug gemonteerd.

't ziet er allemaal vlot en makkelijk uit
maar mispak je niet...
't is een boel werk en soms geklungel.
'k heb geen brug dus alles vanop de vloer en op de rug onder de wagen.
'k hoef niet naar de firness... k ga lenig zijn gelijk een turnster maar ook stijf gelijk een plank... :P
Last edited by ypres on Mon Feb 05, 2018 12:10 pm, edited 1 time in total.
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

De rammelveertje heb ik hier in de autoshop besteld.
1.5 euro voor een zakje, vlot verkrijgbaar
IMG_20171128_185747.jpg
IMG_20171128_185747.jpg (1.15 MiB) Viewed 13080 times
verschillende merken erop maar de nummers zijn dezelfde
IMG_20171128_185804.jpg
IMG_20171128_185804.jpg (1.18 MiB) Viewed 13080 times
IMG_20171128_185809.jpg
IMG_20171128_185809.jpg (1.23 MiB) Viewed 13080 times
't voornaamste is dat ze verkrijgbaar zijn en passen op onze bagheera's remmen. :P
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Je bent goed bezig komt goed met die bagheera. Maar ik wist niet dat je die rammelveertjes nog kon krijgen moet ik hier ook eens kijken of ik ze nog kan kopen ik heb er ook een paar nodig.



grt harry de matra.
Keithmoon
Posts: 47
Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
Location: Ham

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by Keithmoon »

Fantastisch verhaal, Karel, zoiets lees ik graag.
Ik probeer zoveel mogelijk te rijden, maar ja... het is altijd wel "iets".

groetjes,

theo
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by GODFRIED »

Dat is niet te onderschatten. Het is dan van vol te houden.Je hebt het tot een goed einde gebracht.
En nu maar hopen dat het lek ook weg is! Als het langs de oliekeerring kwam is het weg maar er is nog zoveel meer wat kan lekken.

Ik had alle dichtingen van differentieel en versnellingsbak vervangen maar enige tijd later toch weer een lek. Waarschijnlijk ergens iets niet vakkundig gedaan. :o :o :oops: zou ik eigenlijk eens opnieuw moeten doen. Is ondertussen een 15 tal jaar geleden.

Ik dacht ook dat die rammelveertjes niet meer te vinden waren. Dat is blijkbaar niet zo. Niet dat ik er nodig heb. Ik heb er een deel van Cornelis overgenomen. Maar goed om te weten. Misschien iets voor de clubstock.
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Voor 1€50 per setje wil ik wel 20 zakjes in clubstock leggen, alleen voor die prijs vind ik ze niet.
Er zijn diverse leveranciers (1 is die van Karel) maar meestal 3 à 5 € per setje.
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

ik moet met beschaamde kaken :oops: :oops: zeggen
dat het 4.25 euro per set was dat ik betaald heb.

mijn fout, sorry
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Dat is nog niet te duur hé als je ze nodig hebt .




grt harry de matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Karel, je hoeft daar zeker niet beschaamd voor te zijn. Voor de clubstock willen we altijd zo voordelig mogelijk aankopen. Nu ik heb jammer genoeg niet de tijd om steeds gans het internet af te zoeken naar de goedkoopste aankoop (op die moment). De veertjes waren jaren geleden los te verkrijgen tegen ongeveer 10 bfr / 0.25 € per stuk.
Nu een setje 4 à 5 € (+ eventueel nog verzending), weet niet of onze leden dan nog vragende partij zijn.
Daar kan jij natuurlijk niets aan doen.
De ene vindt dat te duur, de andere heeft het nodig en vindt het te doen.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Alain, ga je er in doen voor de club ?




grt harry de matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zal een 10-tal setjes aankopen. Denk dat ze beschikbaar zullen zijn aan iets minder dan 4€. Je leest het spoedig in het ledengedeelte.
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ypres »

:wink:
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by hendrik »

Ok Alain, je wordt met de dag beter ok hoor het wel als je er hebt.
Ik ben hier in lanaken in twee autoschops geweest en die kunnen of willen me niet helpen.



grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by GODFRIED »

Ik zou die prijs ook betalen als ik ze nodig had. Ze gaan waarschijnlijk weer 10 jaar mee. De oude verslijten niet gauw. Ik heb er wel al gezien die bijna over zijn gesleten.
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Bij de originele remblokken zitten ze steeds bij.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by GODFRIED »

ALAIN VAN AKEN wrote:Bij de originele remblokken zitten ze steeds bij.
Dan koop je beter zo een set. Als de prijs het gerechtvaardigd.
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Meestal is de prijs van originele blokken, een veelvoud van aftermarket blokken + het setje veren.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by oetker »

Karel, je bent een volhouder.
Soms moet je een lange weg gaan met Matra's.
Leuk dat de passie al zolang duurt.

De anti rammelveertjes zijn soms voor zeer interessante prijsjes (2-3 Euro)nog wel te vinden.
Ze zaten in diverse renaults, Visa/104 en Lancia's.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera van Karel ( Ypres )

Post by ALAIN VAN AKEN »

Tussen 2 en 3 € zijn ze inderdaad te vinden maar met die verzendingskosten komen ze aan de streep tussen 3,5 en 4€ voor 10 sets. :evil:
Post Reply