benzine

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

benzine

Post by ludo2 »

welk octaan gehalte is aan tebevelen voor de bagheeras:95 of98 maakt het veel verschil? :oops: :oops: :roll: groetjes ludo
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hallo Ludo,

Ik vermoed dat je best super 98 blijft tanken. Door de iets minder hevige verbranding van 98 zouden de kleppen beter gespaard blijven. Ik denk er ook aan om steeds een beetje loodvervanger (bv. C2i van Marly) bij iedere tankbeurt toe te voegen om alles optimaal te beschermen.
Naar het schijnt heeft Shell onlangs een goede 98 brandstof op de markt gebracht waarvan de naam me ontsnapt. Ik heb deze reeds een paar keer getankt met mijn motorfiets (Honda GL1000 uit 1976) en ik heb de indruk dat de motor stiller loopt en nog beter op het gas reageert.
Zal het eens nakijken.

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

hartelijk dank bart,ik had ook al aan zoiets gedacht.ik moet toch bij vullen en ga het proberen.loopt dan mogelijk beter.groetjes ludo
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Trouwens, hoe is het met je oranje type I ?
Hoe ver staan de werkzaamheden? Fotootjes? Kunnen we je binnenkort op de vlaamse wegen tegenkomen?
Af en toe eens een fotootje doet de andere Bagheera-freaks misschien ook uit hun schelp kruipen! Posten op topic "look at my car" :P

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Trouwens, hoe is het met je oranje type I ?
Hoe ver staan de werkzaamheden? Fotootjes? Kunnen we je binnenkort op de vlaamse wegen tegenkomen?
Af en toe eens een fotootje doet de andere Bagheera-freaks misschien ook uit hun schelp kruipen! Posten op topic "look at my car" :P

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Post Reply