opbouw.

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

opbouw.

Post by ludo2 »

waar kan ik de revetten vinden op de body terug te monteren?hier vind ik ze niet.daar zonder zal het niet lukken.groetjes ludo. :oops: :oops: :) :D
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ludo,

Deze klinknagels zijn makkelijk terug te vinden in elke autoshop.
Mocht je ze niet vinden graag een bericht dan ga ik voor u een zakje kopen.

Alain
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
In elke goede doe-het-zelfzaak kun je deze klinknagels vinden.Ik heb ze in de Amerikaansestock gehaald.
Groetjes.
:lol:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Goed nieuws! Ik was mij ook al aan het afvragen waar ik zulke grote klinknagels kon vinden. :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nog goed nieuws. De klinknagels roesten niet ze zijn van aluminium. Weer een zorg minder.Misschien alles vervangen door klinknagels? :lol:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

hartelijk dank iedereen voor de tips,want daar zonder zal het niet gaan.wat dat aluminium betreft, kunnen we ze zo het helemaal maken ,dan hebben we er geen werk meer aan, dan roesten ze zeker niet meer.groetjes ludo.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Je kan ook alle onderdelen die je zelf maakt om de rotte delen te vervangen, maken in inox. Dat roest ook niet.
Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Das ook waar. Inox is wel duur maar gaat dan ook veeeeeel langer mee.
Ik hoop van binnen een tweetal weken terug verder te kunnen werken aan mijn fran?aise. Vanaf december zal het terug goed opschieten! Ik moet er de voorruit nog uitnemen. Lukt dit over het algemeen zonder schade? Er zijn er die beweren dat het moeilijk is om deze zonder scherven eruit te halen... :roll:
Indien ja, kunnen de lijmresten gemakkelijk met thinner verwijderd worden? Naar het schijnt zou er een leverancier zijn die nog Bagheera-voorruiten met een mooie zonneband in voorraad heeft!

p.s.: Hoe was je examen, Benny? Al terug bezig met de Matra?

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik ben geslaagd voor het eerste examen. Nu moet ik studeren voor het tweede deel. Daardoor ligt alle Bagheera-werk stil. Ik moet toegeven dat het op mijn systeem werkt. De laswerken zijn gedaan en nu staat hij daar. Op het moment dat het mooie werk begint, moet ik wachten. Maar dat is het leven. Je kan niet alles hebben.
Een voorruit uitnemen is geen moeilijke zaak. Met een gepaste snaar en een tweede persoon is het zeker te doen. De resten lijn kan je eerst met een stanleymes wegsnijden, en dan met een verfschraper de restjes tot op het metaal weghalen. De eventuele resten kan je dan wegnemen met thinner.

Groeten Benny.
Post Reply