Look at my car!

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Look at my car!

Post by bassboss »

Welke wagens hebben jullie allemaal?
Hoe zien ze eruit?
Wat zijn de plannen?
Hoog tijd om ons erfgoed eens te laten zien op dit forum dus, massaal posten, foto's van die wagens!
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ikzelf zal de spits afbijten.

Je zou haast van een andere planeet moeten komen om nog niet te weten ik met een type I rijd. :lol:
Gevonden in zeer degelijke staat in Parijs (lees er de volgende Romorantin maar op na).
Momenteel met veel liefde aan het herstellen in zijn oude glorie, ligt wat stil voor het ogenblik wegens muzikale bezigheden maar vanaf midden november is het terug vollen bak. Lang leve de donkere winteravonden.
De toekomstplannen: reizen, meetings, circuitdagen, bezoek aan Romorantin en vooral doen waarvoor hij gemaakt is namelijk, rijden en roestvrij houden!
Attachments
000_0205small.jpg
000_0205small.jpg (167.61 KiB) Viewed 5221 times
bart2.jpg
bart2.jpg (171.56 KiB) Viewed 5221 times
bart1.jpg
bart1.jpg (155.49 KiB) Viewed 5221 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hallo guys?

Alain? Hoe ziet jouw zeer unieke Courr?ges eruit?
Benny?
Ronny? Hoe ver staat het met de gele type 2? Fotootje?
Ludo?
Godfried?
...
...
...

Waar zitten de bagherianen van Matramania?
Zijn deze ook met uitsterven bedreigd? :cry:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry, ik heb geen Bagheera :cry: maar een Murena :D en een erg toffe M530 (nog maar eens) :D :lol: :D
Ik denk dat de bezitters erg bescheiden zijn, vandaar. :-? :wink:
Het is dan ook een erg uniek bakske, he.
Ik heb in jaren niet ??n meer op de weg gezien.
Een Murena nog maar pas in de Voerstreek, een witte, een rappe, hij had mij niet gezien met mijn M530.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hoi, tussen twee studie-uurtjes door kijk ik af en toe eens op de site. Je vraagt hoe het bij mij gesteld is met de auto. Deze week gaan waarschijnlijk de 2 deuren, de voorophanging en de batterijbak gegalvaniseerd worden.
Het chassis staat klaar om gezandstraalt te worden, maar dat is voor na het examen.
Maar anders ligt alles zo goed als stil. Na het examen eind november of begin december kan ik er weer invliegen.
Nog veel Bagheera-plezier en genot

Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Fotootjes Benny? :wink:
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

In het clubboekje zullen er foto's staan van mijn project. Dat is zo afgesproken met de club. De restauratie wordt fase na fase in het clubblad geplaatst. Nog een beetje geduld. Maar hier toch een paar foto's.
Benny.
Attachments
Afbeelding 006.jpg
Afbeelding 006.jpg (147.41 KiB) Viewed 5151 times
Afbeelding 010.jpg
Afbeelding 010.jpg (162.87 KiB) Viewed 5151 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Leuk, Benny! Dit is wat echte Bagheera-fans op een forum willen zien!
De opbouw van op (onder) nul!
Waarschijnlijk is jouw chassis danig versterkt dat er geen kreukelzones meer zijn. Beter zo, want een standaard Bagheera is ??n en al kreukelzone... :wink:
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

bagheera

Post by hans »

bassboss wrote:Hallo guys?

Alain? Hoe ziet jouw zeer unieke Courr?ges eruit?
Benny?
Ronny? Hoe ver staat het met de gele type 2? Fotootje?
Ludo?
Godfried?
...
...
...

Waar zitten de bagherianen van Matramania?
Zijn deze ook met uitsterven bedreigd? :cry:
:) zo bas die ziet er erg gaaf uit,jammie
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matraliefhebbers.
Hallo, Bart.
Te weinig reactie op je verzoek om foto's te posten. Ik heb zelf de laatste tijd geen of weinig gebruik gemaakt van de computer. Met dat prachtige zomerweer heb ik niet altijd de nodige energie kunnen vinden om me hier mee bezig te houden.Maar om duidelijk te zijn "de liefde is niet over".
Mijn Opel GT heb ik verkocht, dus nu heb ik meer tijd voor mijn Bagheera.Ik heb ook nog wat werk gehad aan mijn zoon zijn Nissan 100nx van bwj 1992. Ik heb hem niet kunnen overtuigen om een Matra te kopen. Niet snel genoeg kreeg ik als antwoord of te duur.Volgens mij zijn de wielkasten van die 100nx indertijd door Matra gemaakt. zoveel werk heb ik er aan gehad.Roest....roest...en nog eens roest. Gelukkig was ik er al wat aan gewend. Bart je zit niet alleen in de roest, als dat een troost mag zijn. De voldoening is zoveel te groter na het verdwijnen van de roest. Hier wat foto's van de restauratie van mijn Bagheera. De kwaliteit is niet zo goed want ik heb ze moeten scannen.
Groetjes. Godfried.
Attachments
matra 03.jpg
matra 03.jpg (174.23 KiB) Viewed 5097 times
matra 02.jpg
matra 02.jpg (174.8 KiB) Viewed 5097 times
matra 01.jpg
matra 01.jpg (185.69 KiB) Viewed 5097 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nog enkele foto's.
Attachments
matra 06.jpg
matra 06.jpg (197.72 KiB) Viewed 5090 times
matra 05.jpg
matra 05.jpg (191.25 KiB) Viewed 5090 times
matra 04.jpg
matra 04.jpg (172.15 KiB) Viewed 5090 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nog een foto.
Het eindresultaat na twee jaar afzien.
Godfried :roll:
Attachments
matra 07.jpg
matra 07.jpg (77.14 KiB) Viewed 5086 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Om stil van te worden, zo'n herboren type 2...
Deze blijft voor eeuwig jong door het gegalvaniseerde chassis.
Waarschijnlijk zal deze auto nu reeds een hele som geld opbrengen door deze unieke behandeling. Binnen pakweg 30 jaar staat deze wagen nog netjes in orde terwijl er van de meeste andere al lang geen sprake meer zal zijn...(tenzij wij met z'n allen Godfried's voorbeeld volgen).
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Je schrijft waarschijnlijk zal deze auto nu reeds veel geld opbrengen door deze unieke behandeling.Bart ik weet uit ervaring dat de meeste mensen zo denken . Maar de realiteit is heel anders.Ik heb mijn Opel Gt verkocht na 19 jaar eigenaar te zijn geweest.Tijdens de technische keuring werd hij af gekeurd om de volgende reden, banden niet reglementair,scheur in stofhoes van stuurhuis ,rem achter l niet in orde. Ik rij al 15 jaar met banden van 205 breed. Gelukkig heb ik een akkoord kunnen krijgen met de koper.Als ik mijn uren had geteld dat ik aan deze auto gewerkt heb (aan 5 euro per uur )had ik minstens 25000 euro moeten vragen.Nu is hij verkocht voor 1/4 van deze prijs. Verdienen doe je er niets aan, maar dat was indertijd ook de bedoeling niet.Mijn geld dat ik er aan onderdelen heb ingestoken heb ongeveer terug.Dat is ook zo voor mijn Bagheera. Stel dat ik hem verkoop. Als ik 7500 euro krijg mag ik h??l blij zijn. Maar dat zijn ook de kosten die ik er aan gedaan heb en nog doe.Het moet een passie zijn anders? afblijven?. Dan ga je beter appelen of peren plukken.Daar heb je nog iets aan over.Maar zou jij dat liever doen ? Ik niet, laat mij maar sleutelen aan mijn Bagheera.
Groetjes Godfried. :lol:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Geen haar op mn hoofd dat eraan denkt om ooit mijn Bagh te verkopen...
Om geld te verdienen doe je inderdaad beter iets anders. Maar goed, los van dit zal jouw Bagheera een aardige duit kunnen opbrengen op lange termijn. Stel dat je hem binnen 20 jaar (of langer, ik hoop dat je honderd mag worden :wink: ) verkoopt, dan zal dat flink kunnen aantikken!
Een vijftig jaar oude type 2 met bovendien een gegalvaniseerd chassis en dus ongevoelig voor roest! Kan ook zijn dat de hele wereld tegen dan de Bagheera vergeten is, maar kan ook zijn dat een of ander automuseum deze wagen in hun collectie wil opnemen. Dan kan er stevig geteld worden! Intussen houden, rijden en vooral genieten, Godfried. Je hebt immers nog dertig jaar de tijd. :lol:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart, :wink:
Ik hoop dat je gelijk hebt wat die 30 jaar nog te gaan betreft.Dan ben ik 76 dat moet kunnen als alles een beetje mee zit. We hopen natuurlijk allemaal 100 te mogen worden maar als we realistisch zijn weten we dat voor de meeste niet haalbaar is. Ik zie me al in mijn Bagheera kruipen op stokken. Ik zal hem wel een beetje hoger moeten leggen tegen die tijd, is gemakkelijker om in te stappen.Maakt eigelijk ook niet uit hoe oud je wordt als je maar hebt kunnen genieten tot de laatste dag. Met zo een pracht van wagen zal dat genieten wel geweldig zijn. Ik kan nog altijd niet geloven dat ik zo weinig heimwee heb naar mijn GT.Als ik in mijn Matra zit vergeet ik alle zorgen. Het is echt een plaats om tot rust te komen. Ik zou haar niet meer kunnen missen. Verkopen vergeet het maar nog niet voor 15000 euro.Bart wat de restauratie betreft van je bagheera. Doe het op je gemak en niks forceren. Als je het even niet meer ziet zitten denk dan aan de mooie tijd die je tegemoet gaat al de restauratie gedaan is.Of laat iets weten en we zullen je graag steunen.
Groetjes Godfried. :lol:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Zzzzzzzzzzzz.......zzzzzzzzzzz.......Lekker warm, dit polyester dak.......zzzzzzzz..........
Attachments
000_0558small.jpg
000_0558small.jpg (207.93 KiB) Viewed 4762 times
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Gaat poeslief dit nog mogen na de restauratie?Ik denk van niet.Koop alvast maar een Bagheera bij voor de poes.Misschien is ze al tevreden met een dak?Dat heb ik wel voor je liggen.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply