Matra bagheera type 1 ingeschreven
Posted: Thu Aug 14, 2014 10:10 pm
Eindelijk is het zover, ik heb vandaag na de keuring mijn bagheera type 1 ingeschreven.(nu nog op de platen wachten)
Deze wagen hebben we al sinds 1992 in ons bezit, en was de eerste matra die ik en mijn vader kochten, ik had daarvoor zelfs niet van matra gehoord... De wagen was overspoten in blauw en de stoelen hadden ze vervangen met groen geruite exemplaren van een later type.Hij is van bouwjaar 73 en ingevoerd in belgie 19 dec 1973, eerste maal ingeschreven januari 1974.Dat er niet de originele bekleding in zat ,wisten we niet bij de aankoop, ik dacht dat dat groen bij de groene tellers hoorde.De wagen wa een laatste maal gekeurd in 1986 in Hechtel (ik heb het origineel keuringsbewijs nog bewaard)daar zaten toen heel wat gaatjes in, en de herstellingen aan het chassis waren zeer slecht gedaan, zodat we alles moesten overdoen, met de nodige hulp van Alain (die toen net matramania had opgericht) en andere leden voor oa bekleding en onnderdelen.De restauratie is in verschillende stappen gegaan, we hadden tussendoor nog een X van 79 en een zwarte x van 78 hersteld, omdat die er minder erg aan toe waren, de restauratie was klaar in 1998, en heeft al die tijd bij mijn vader gestaan.Ik heb eerst met de zwarte gereden (die toen uitgebrand is zoals sommigen zich nog wel herinneren, en daarna ben ik met de bruine x gaan rijden)Vier jaar geleden ben ik verhuisd en heb plaats gekregen om ook de "gele" te stallen. echter de tijd onbrak om hem in orde te brengen voor de keuring.Tot 2 weken geleden, remmen nagekeken, handrem afgesteld enz.Maandag naar de keuring gegaan, en... afgekeurd.Omdat we de wagen gegalviniseerd hadden was de nummer moeilijk leesbaar, die had ik wel terug zichtbaar gemaakt, maar de X die voor de nummer komt vergeten...En ook had ik nog teveel afwijking in de remmen.Woensdag de nummer met de brander (om de zink te laten smelten ter plekke) weer zichtbaar gemaakt en de rem nageken, en vandaag opnieuw gegaan met succes!Al meteen een extra toerke gemaakt, en as zondag ga ik waarschijnlijk naar fly in in Schaffen, waar oldtimer vliegtuigen maar ook veel wagens komen ieder jaar, de eerste rit.Spannend[/img]
Deze wagen hebben we al sinds 1992 in ons bezit, en was de eerste matra die ik en mijn vader kochten, ik had daarvoor zelfs niet van matra gehoord... De wagen was overspoten in blauw en de stoelen hadden ze vervangen met groen geruite exemplaren van een later type.Hij is van bouwjaar 73 en ingevoerd in belgie 19 dec 1973, eerste maal ingeschreven januari 1974.Dat er niet de originele bekleding in zat ,wisten we niet bij de aankoop, ik dacht dat dat groen bij de groene tellers hoorde.De wagen wa een laatste maal gekeurd in 1986 in Hechtel (ik heb het origineel keuringsbewijs nog bewaard)daar zaten toen heel wat gaatjes in, en de herstellingen aan het chassis waren zeer slecht gedaan, zodat we alles moesten overdoen, met de nodige hulp van Alain (die toen net matramania had opgericht) en andere leden voor oa bekleding en onnderdelen.De restauratie is in verschillende stappen gegaan, we hadden tussendoor nog een X van 79 en een zwarte x van 78 hersteld, omdat die er minder erg aan toe waren, de restauratie was klaar in 1998, en heeft al die tijd bij mijn vader gestaan.Ik heb eerst met de zwarte gereden (die toen uitgebrand is zoals sommigen zich nog wel herinneren, en daarna ben ik met de bruine x gaan rijden)Vier jaar geleden ben ik verhuisd en heb plaats gekregen om ook de "gele" te stallen. echter de tijd onbrak om hem in orde te brengen voor de keuring.Tot 2 weken geleden, remmen nagekeken, handrem afgesteld enz.Maandag naar de keuring gegaan, en... afgekeurd.Omdat we de wagen gegalviniseerd hadden was de nummer moeilijk leesbaar, die had ik wel terug zichtbaar gemaakt, maar de X die voor de nummer komt vergeten...En ook had ik nog teveel afwijking in de remmen.Woensdag de nummer met de brander (om de zink te laten smelten ter plekke) weer zichtbaar gemaakt en de rem nageken, en vandaag opnieuw gegaan met succes!Al meteen een extra toerke gemaakt, en as zondag ga ik waarschijnlijk naar fly in in Schaffen, waar oldtimer vliegtuigen maar ook veel wagens komen ieder jaar, de eerste rit.Spannend[/img]