Voorstellen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
Matramartin
Posts: 162
Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
Location: Veenendaal
Contact:

Voorstellen

Post by Matramartin » Wed Feb 26, 2014 5:25 pm

Hallo allemaal, ik ben Martin, 52 jaar en sinds kort in het bezit van twee Bagheera's, een jubilee uit 1980 en één uit 1979. De bedoeling is om van deze twee één hele te maken en ze samen te voegen tot wat het hoort te zijn. Vroeger, (34 jr geleden) was ik automonteur bij een Simca garage en heb daar het virus voor de Matra al opgedaan. Na heel lang sluimeren is het er nu dus toch van gekomen. Een genot om te zien, een zwarte en een rode staan mij nu toe te lachen elke dag.
Inmiddels rijd de zwarte weer, moet nog wel wat aan gebeuren voor ie door de Apk komt maar dat gaat goed komen.
De rode zag ik als onderdelenauto maar ook die wil ik toch aan het lopen hebben, dat maakt alles een stuk gemakkelijker.

Nu heb ik de carburateur (enkele Weber) uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en... ja hoor er blijft wat over. Een heel klein kogeltje wat ik niet kan thuis brengen, iemand enig idee waar dat hoort te zitten? Alvast bedankt!

User avatar
alexam
Posts: 80
Joined: Wed May 02, 2012 6:05 am
Location: Musselkanaal

Post by alexam » Wed Feb 26, 2014 5:53 pm

Hallo Martin, welkom op het forum

volgens mij zit je ook op het nederlandse forum

8) 8)

dat je je bagheera maar weer snel op de weg mag hebben, veel succes gewenst.
Grtz Gerard

Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007

User avatar
alexam
Posts: 80
Joined: Wed May 02, 2012 6:05 am
Location: Musselkanaal

Post by alexam » Thu Feb 27, 2014 5:49 am

Nummer 22 en 30 zijn een kogelventielen, dit zou het misschien kunnen zijn
Attachments
carburateur.jpg
carburateur.jpg (69.98 KiB) Viewed 4131 times
Grtz Gerard

Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007

User avatar
hendrik
Posts: 3909
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik » Thu Feb 27, 2014 8:10 am

Welkom Martin, het is altijd fijn om te horen dat er nog bagheera's zijn die
gerestaureerd worden het is dan ook een prachtige wagen hé .





grt harry de matra.

User avatar
hans
Posts: 135
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

restauratie

Post by hans » Thu Feb 27, 2014 11:04 am

:P wordt nog druk op de weg met al die bagheera,s
succes
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)

User avatar
Matramartin
Posts: 162
Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
Location: Veenendaal
Contact:

bedankt.

Post by Matramartin » Fri Feb 28, 2014 1:21 pm

alexam wrote:Nummer 22 en 30 zijn een kogelventielen, dit zou het misschien kunnen zijn


Ha Alexam, hoop dat dat het is, ik ga er snel eens naar kijken.
Ik ben zo blij als een kind met de Matra's, nu nog een hele hoop vrije tijd vinden....

User avatar
alexam
Posts: 80
Joined: Wed May 02, 2012 6:05 am
Location: Musselkanaal

Post by alexam » Fri Feb 28, 2014 5:06 pm

Een hoop tijd zal je zeker nodig hebben , en een onverwoestbare dosis geduld.... :lol: :lol:
Grtz Gerard

Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007

User avatar
Matramartin
Posts: 162
Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
Location: Veenendaal
Contact:

Post by Matramartin » Mon Mar 03, 2014 3:41 pm

alexam wrote:Een hoop tijd zal je zeker nodig hebben , en een onverwoestbare dosis geduld.... :lol: :lol:

ha Alexam, die sproeier 30 valt toch niet bij te komen? Alhoewel ik wel merk dat de acceleratiepomp geen benzine krijgt.... De nr 22 ziet er bij mij uit zonder schroefdraad zoals op de tekening, of mis ik nog wat? Valt het kogeltje gewoon in het gat van 30 naar beneden?

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Mon Mar 03, 2014 6:52 pm

Welkom bij MatraMania,

Een bagheera restaureren is geen kleinigheid. Volhouden is de boodschap.

Dat kogeltje kan van de vlotternaald zijn. Maar, kan me niet voorstellen dat hij zonder dat kogeltje toch nog goed draait.
Succes,

:wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Matramartin
Posts: 162
Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
Location: Veenendaal
Contact:

Post by Matramartin » Mon Mar 03, 2014 7:13 pm

Kogeltje gevonden, was idd van de acceleratie sproeier :). Lopen doet ie nog steeds niet, ws een massa probleem, de startmotor draait met moeite rond, zelfs met extra startkabels, maar volhouden is my middle name, dus dat komt ook wel goed.
Leuk om zo met iedereen te kunnen communiceren.
@ Godfried, ik heb je restauratieproces helemaal gelezen, een enorme klus maar wat is ie mooi! Eer van je werk.

User avatar
Matramartin
Posts: 162
Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
Location: Veenendaal
Contact:

matra 2

Post by Matramartin » Mon Mar 03, 2014 8:06 pm

Dit is de rode, gevonden bij een voor velen van jullie ws bekende Belg....
Attachments
2014-02-22 12.50.32.jpg
2014-02-22 12.50.32.jpg (1.27 MiB) Viewed 4042 times

User avatar
oetker
Posts: 7475
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Fri Mar 07, 2014 7:04 pm

Ja, zeker bekend.
Je bent even in het Matra-domein van George geweest.
Daar ligt nog genoeg om een paar Matra' s op te bouwen.
Hoe is het trouwens met George?
Klonk allemaal niet zo bemoedigend de laatste x.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Matramartin
Posts: 162
Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
Location: Veenendaal
Contact:

george

Post by Matramartin » Tue Mar 11, 2014 5:50 pm

Ja met George gaat het niet zo best, steeds meer last van zijn stramme lijf. Hij is druk bezig om zoveel mogelijk auto, s te verkopen. Op de dag dat ik de Bagheera haalde had hij een Rancho Decouvrable, zn eigen Bagheera en de rode van mij dus verkocht.
Een bijzonder mens die man met een enorm Matrahart.
Ik was al eens bij hem geweest voor onderdelen en had toen de rode Bagheera gezien. Naar nu blijkt is die in betere staat dan de zwarte Jubilee die ik al had gekocht, dus ga ik voor de rode weer op de weg te brengen. Blijft een hele klus maar wel een leuke.

Post Reply