deurdorpel type I

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

deurdorpel type I

Post by benny »

Bij het monteren van de polyester deurdorpel van mijn Bagheera type I zag ik dat er een spleet was tussen de horizontale bovenkant van de dorpel en de vertikale boord van de metalen deurdorpel waar de rubber van de deur op komt. Weet er iemand met een type I of dat normaal is of dat de dorpel mooi aansluit tegen de vertikale metalen boord?
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny kan je hier een foto van nemen want ik kan niet zogoed volgen.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hier de gevraagde foto. Benny.
Attachments
Afbeelding 016.jpg
Afbeelding 016.jpg (142.51 KiB) Viewed 8055 times
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Nee Benny, dit is niet normaal. Hij sluit als alles juist zit perfect aan.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

benny ,bij mijn bagheera1 is er ook geen opening zoals op uw foto.groetjes ludo
bagheera.be
Posts: 27
Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm

Post by bagheera.be »

Dag,

Jij heeft de reparatie stukken gebruiken van HB of Simon.
Er zijn verschillende dingen die niet normal zijn met deze stukken

Zie hier op mijn website what deze problemen zijn en hoe te oplossen.
Sorry, het is in frans.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hallo Spyros,
Ik heb de originele onderdelen gebruikt van een type 1. Nog het allereerste model met de open koffer. Misschien stond de kwaliteit van de polyester-onderdelen nog niet 100% op punt. Ondertussen heb ik de auto aangepast en passen de delen goed aan.
Attachments
Afbeelding 002.jpg
Afbeelding 002.jpg (141.88 KiB) Viewed 7998 times
bagheera.be
Posts: 27
Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm

Post by bagheera.be »

Dag Benny,

Ik dacht dat je had de nieuw staal stukken gebruiken.

Voor deze, weet ik dat het profiel slecht is.

Hier is een vergelijking tussen de originale en de nieuwe chassis profiel waarboven de polyester staan :

Image

Als je kan zien, er is een verschiel van een paar millimeters.
Daarvoor als je dit stuuk gebruikt, zal je met het zelfde probleem be?indigen.

Zoals op deze foto :
Image

Maar het probleem kan ook komen waarvan de polyester is in contact met de chassis waar de deur scharnieren staan

Zaal je deze groen-wit tweed zetels gebruiken voor deze Bagheera ?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hallo Spyros,
mijn donorauto was een van de eerste Bagheera's ( met de sticker MATRA SIMCA Bagheera op de zijkant). Helaas waren de originele zetels reeds vervangen door bruine kunstlederen aan de zijkant met in het midden de Schotse ruit. De stof van het dashboard was kapot van de zon. Ik ben van plan om zetels opnieuw te laten overtrekken met zwarte en gele stof. De auto kan helaas niet zoals een type I uitzien want het interieur is voorzien van 3 driepunts-gordels en van een dashboard van een Bagheera X. Daarom zal de buitenkant er uit zien als een type I en het interieur als een X.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Benny,

Hou me op de hoogte van je zetels. Misschien doen ze wat van de prijs als we onze zetels tesamen laten overtrekken. :wink:
Zouden ze de plafondbekleding ook kunnen namaken zoals het origineel?
Attachments
int74.jpg
int74.jpg (359.38 KiB) Viewed 7972 times
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Spyros, het zou bij de firma DECA zijn in Drongen bij Gent. Ze zijn gespecialiseerd in het opnieuw doen van het volledig interieur. Ze vragen ongeveer 250 euro voor de bestuurderszetel en 150 euro voor de 2-zit, als ik mij niet vergis. Je kan altijd contact opnemen met deze firma. Je mag zelf de firma bezoeken en kijken hoe men daar te werk gaat.

Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Het is Bart i.p.v. Spyros :wink:

Zouden ze het niet beterkoper kunnen maken als ze twee of meerdere zetelovertrekken kunnen maken? Dan moeten ze maar ??n keer passen en meten alvorens ze de overtrekken samenstellen.
Nog iemand overtrekken nog voor zijn Bagheera???
Dan kan het misschien nog beterkoper...

Bart
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Sorry Bart,
ik hoop dat ik je niet beledigd heb
Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Euhm...zal wel niet. Spyros is ook een Bagheera-fanaat en dat maakt al veel goed... :wink:
bagheera.be
Posts: 27
Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm

Post by bagheera.be »

En mischien heb ik ook een paar zetels te doen :wink:

Ik denk aan de zetels van mijn tweede Eerste Serie S.

Is het prijs met het stof inbegrepen ?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De prijs is met de stof inbegrepen. Voor leder is het veel meer. Dat komt omdat stof relatief goedkoop is, en het grootste deel van de kosten in uurloon zit. Je kan naar die firma een foto mailen, en die zullen je een prijsofferte terugsturen. Ik ben wel van plan om die firma eens te gaan bezoeken.
Benny.

P.S.: ik denk dat het 150 is voor de bestuurderszetel en 250 voor de 2-zit en niet omgekeerd. De mail die ik van hen ontvangen heb met de prijs, ben ik verloren door computerproblemen.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb die firma getelefoneerd. De prijzen zijn individueel, omdat ieder werk anders is. Voor de ene zetel zijn er geen problemen, bij de andere moet de mousse vervangen worden. De deurpanelen zijn ook zo. Bij de ene moet de karton niet vervangen worden, bij de andere wel. Ze maken dus prijs per stuk. Je kan hen op het volgende emailadres contacteren:
deca@busmail.net

Groeten Benny.
bagheera.be
Posts: 27
Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm

Post by bagheera.be »

Hele dank Benny :D

Maar ik wil de originaale stof gebruiken (hier wit-bruin tweed) en ik weet well hoe moeilijk het is voor die stof te vinden. Daarvoor zal ik mijn eigen stof leveren.

( Ofwell zal jij me zeggen dat ze de originaal stoffen hebben ???)
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik vrees dat ze de 'gifgroen-citroengele' stof (eigenlijk is het mousse) ook niet zo dadelijk zullen liggen hebben...
Ik zou zo de zetels uit de U8 in het museum te Romorantin willen stelen... :roll:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Deze dus...(kwijl kwijl)
Is dit nu niet de mooiste auto die er ooit gebouwd is?
Attachments
1974_matra_bagheera_u8_01_sb_475.jpg
1974_matra_bagheera_u8_01_sb_475.jpg (111.93 KiB) Viewed 7917 times
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Spyros,
die vervangstukken die verkocht worden lijken meestal te passen voor de 2 types, tot je de delen wil gebruiken; Dan blijkt dat er toch een fundamenteel verschil te zijn tussen de beide types. Je foto van het draagstuk van de kunststof-deurdorpel is daar een voorbeeld van. Het nieuwe stuk is voor een type 2 en op het eerste zicht zou het ool moeten passen voor een type 1. Ik kocht ooit een linker- en rechterbak voor de achterlichten. Bleek dat ze 2 gelijke gegeven hadden met de uitleg dat links en rechts gelijk zijn. Dat bleek absoluut niet waar te zijn. Zo zie dat de stukken niet altijd passen voor de beide Bagheera's.
Benny.
Post Reply