Even Voorstellen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
jollyroger
Posts: 9
Joined: Tue Jun 05, 2012 11:49 pm

Even Voorstellen

Post by jollyroger »

Even voorstellen

Via PM heb ik contact gehad met Godfried over mijn Bagheera. Deze auto is sinds 1993 in mijn bezit. Vervolgens enkele jaren aan gewerkt om te restaureren. De afgelopen 15 jaar eigenlijk alleen maar het ritje gemaakt naar de verplichte APK. Verder nooit meer veel tijd gehad om te genieten van deze auto. Sinds enkele maanden lees ik(zonder zelf te posten) dagelijks de matra belevenissen op dit forum. Mijn bedoeling was om afgelopen zondag ook aanwezig te zijn op de toertocht van de club. Omdat ik helaas lastminute toch niet kon komen heb ik in overleg met Godfried deze foto's geplaatst om mijn bagheera aan jullie voor te stellen.

Enkele modificaties van mijn bagheera uit '79

Koplampen niet meer bevestigd aan polyester neus maar aan onderliggende balken ivm voorkomen van microcracks neus

Koplampen werken met elektromotor ipv vacuumpot.

Motor: volledig uit elkaar geweest en gereviseerd; elektronische ontsteking, elektronische pijlstok, spaghetti spruitstuk

Velgen: Murena 14inch met spoorverbreders, originele bagheera velgen niet meer aanwezig

Achterklep:ferrarilook, uitwisselbaar met achterruit(aanwezig) ivm gelijke bevestigings/sluitingspunten

Spiegels: Carjoy spiegels. Originele spiegels aanwezig.

Verder opgebouwd met heel veel nieuw en gereviseerde onderdelen. Remklauwen, slangen,remschijven,wiellagers, nieuwe radiator, kopere koelleidingen, nieuw schuifdak etc. etc. en heel veel laswerk. iedereen weet hier hoe het gaat als je aan een bagheera begint!

groet Roger

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

Van harte welkom.
Mooi! Hoop hem een keer in het echt te zien.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Welkom Roger,

Deze ziet er mooi uit op de foto's. 8)
Zo aan het kenteken te zien is het een al wat oudere restauratie?... ik zie namelijk nog geen GAIK-kentekenplaten op de foto's, terwijl de invoering hiervan toch al in febr. 2000 was.
Heb je nog wat meer actuele foto's van de auto, en verdere info over de restauratie?

Maar het wordt inderdaad wel eens tijd dat deze panter z'n beentjes weer gaat strekken.
Dus snel een geldige APK regelen, de schorsing eraf halen en dan weer lekker rijden. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Prachtig!!!!!! Wil je ruilen met de mijne????
jollyroger
Posts: 9
Joined: Tue Jun 05, 2012 11:49 pm

Post by jollyroger »

Muddy Bandit wrote:Welkom Roger,

Deze ziet er mooi uit op de foto's. 8)
Zo aan het kenteken te zien is het een al wat oudere restauratie?... ik zie namelijk nog geen GAIK-kentekenplaten op de foto's, terwijl de invoering hiervan toch al in febr. 2000 was.
Heb je nog wat meer actuele foto's van de auto, en verdere info over de restauratie?

Maar het wordt inderdaad wel eens tijd dat deze panter z'n beentjes weer gaat strekken.
Dus snel een geldige APK regelen, de schorsing eraf halen en dan weer lekker rijden. :wink:
Het is inderdaad een oudere restaurautie. Van '93-'96. Vervolgens heb ik 'm in 2006 geschorst. Enkele maanden geleden heb ik de auto gereed gemaakt voor de APK(nieuwe vloeistoffen,remslangen, een bendix die vast zat; dat soort kleine dingetjes)-> auto loopt weer als een zonnetje. Mijn bedoeling was om deze zomer weer met de auto te gaan rijden... Toch is het er weer niet van gekomen om te gaan toeren....Druk met 't gezin. Op vandaag zou ik ook nooit meer tijd hebben om jarenlang ieder uurtje aan een auto te spenderen. Ik heb zelfs indertijd de gehele kabelboom opnieuw gewikkeld met tape om deze nieuw te laten zien...

Betreffende een recentie foto: de auto is gebleven zoals íe is... Er staat pas 1300km op de teller; staat altijd gestald in de garage onder doeken...

Leuk om deze positieve reacties te horen van iedereen!!. Ik ben nooit lid geweest van een Matra club -> dus de auto ook nooit getoond aan andere matra bezitters.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Roger,

Welkom op het forum van MatraMania. :wink: :)

Je hebt een mooie bagheera. De restauratie van een bagheera is niet voor iedereen weggelegd. Velen beginnen hier aan maar weinigen volharden. Eventjes een bagheera opmaken en volgende maand rijden is er niet bij. Bloed, zweet, tranen en nog veel meer geduld dat heb je nodig om een bagheera te restaureren. Ook een ijzeren wil moet aanwezig zijn om te herstellen wat de roestduivel allemaal heeft weg gevreten. Dan spreken we nog niet van het vele geld wat je hier voor nodig hebt. Een passie, hobby mag geld kosten. Uiteindelijk wil je er ook nog jaren plezier aan beleven.

Een goede restauratie is voor een bagheera noodzakelijk anders zal de pret niet lang duren.
Aan je foto's te zien heb je deze bagheera een nieuw leven gegeven en een mooie restauratie.
Ik hoop je vroeg of laat eens te treffen.

Veel plezier met je bagheera. :wink:

PS, indien vragen of opmerkingen gebruik dit forum. Er is een massa kennis en ervaring onder de forumgebruikers.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Welkom op het forum Roger, mooie en góede Bagheera zo te zien , je hebt er veel werk van gemaakt. Hoop ooit nog eens tegen zo iets moois aan te lopen , maar ze zijn in deze staat erg zeldzaam.
Hier in het dorp heeft iemand een tijd geleden het bijltje erbij neergegooid terwijl één chassis al helemaal doorgelast was en alle Bagheera's (4 series 2 en 1 serie 1 ) door de sloper op laten halen. Hoorde het te laat en kon niets meer redden.

Waar loopt deze mooie kat?
The Pete
jollyroger
Posts: 9
Joined: Tue Jun 05, 2012 11:49 pm

Post by jollyroger »

pete speed wrote:Welkom op het forum Roger, mooie en góede Bagheera zo te zien , je hebt er veel werk van gemaakt. Hoop ooit nog eens tegen zo iets moois aan te lopen , maar ze zijn in deze staat erg zeldzaam.
Hier in het dorp heeft iemand een tijd geleden het bijltje erbij neergegooid terwijl één chassis al helemaal doorgelast was en alle Bagheera's (4 series 2 en 1 serie 1 ) door de sloper op laten halen. Hoorde het te laat en kon niets meer redden.

Waar loopt deze mooie kat?
's-hertogenbosch
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Welkom Roger,

Zulke mooie foto reportage zien we graag :D :D .

Is destijds een degelijke restauratie geweest.

Zul je nog jaren plezier van hebben.

Nu alleen nog de tijd vinden om ervan te genieten, dan komt dat dik in orde.

Hopelijk kunnen we je bagheera vroeg of laat ergens live bewonderen.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Welkom Roger,dat is alweer een mooie bagheera er bij. En nu moet je er maar lekker van genieten na zo een mooie restauratie.







grt harry de matra.
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Re: Even Voorstellen

Post by lemans »

[quote="jollyroger"]Even voorstellen

Via PM heb ik contact gehad met Godfried over mijn Bagheera. Deze auto is sinds 1993 in mijn bezit. Vervolgens enkele jaren aan gewerkt om te restaureren. De afgelopen 15 jaar eigenlijk alleen maar het ritje gemaakt naar de verplichte APK. Verder nooit meer veel tijd gehad om te genieten van deze auto. Sinds enkele maanden lees ik(zonder zelf te posten) dagelijks de matra belevenissen op dit forum. Mijn bedoeling was om afgelopen zondag ook aanwezig te zijn op de toertocht van de club. Omdat ik helaas lastminute toch niet kon komen heb ik in overleg met Godfried deze foto's geplaatst om mijn bagheera aan jullie voor te stellen.

Enkele modificaties van mijn bagheera uit '79

Koplampen niet meer bevestigd aan polyester neus maar aan onderliggende balken ivm voorkomen van microcracks neus

Koplampen werken met elektromotor ipv vacuumpot.

Motor: volledig uit elkaar geweest en gereviseerd; elektronische ontsteking, elektronische pijlstok, spaghetti spruitstuk

Velgen: Murena 14inch met spoorverbreders, originele bagheera velgen niet meer aanwezig

Achterklep:ferrarilook, uitwisselbaar met achterruit(aanwezig) ivm gelijke bevestigings/sluitingspunten

Spiegels: Carjoy spiegels. Originele spiegels aanwezig.

Verder opgebouwd met heel veel nieuw en gereviseerde onderdelen. Remklauwen, slangen,remschijven,wiellagers, nieuwe radiator, kopere koelleidingen, nieuw schuifdak etc. etc. en heel veel laswerk. iedereen weet hier hoe het gaat als je aan een bagheera begint!

groet Roger

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

dag Roger ,
welkom in onze "plastic fantastic " club ..... het ziet er naar uit dat jij
het type bagheera 2 S rijdt dat ik had op mijn 19 e ... ( geboren in 1960)
ik had een sneeuwwitte ,met biljartgroen interior , ik rij nu mijn murena
in daily use ... en ja ...de rit vorig weekend was echt leuk en ik denk
de fotoshoot aan de f 16 totem jet "legendarisch en historisch"....

stef
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Welkom met die mooie wagen, die gaat nog jaren mee. :o
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

Beste Roger,


Wat een leuke foto rapportage welkom :P :P :P :P :D :D
Groet Fjodor

Matra Murena 2.2 -1982

Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Dag Roger,

Welkom op ons forum en met zo'n prachtig wagen moet je bijna verplicht lid worden.

Groeten,
Alain
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hi Roger, welkom bij de Matrafielen.
Prachtig mooie Bagheera.
Zo zie je er maar weing.
Behalve als je bij MatraMania bent.
Dan zie je elke meeting de mooiste exemplaren.
Jammer dat je afgelopen zondag niet gehaald hebt.
We hadden hem graag in real life gezien en hij had niet mistaan op firstWing onder de straaljager.
Volgend seizoen beter.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Het is Matracien Herman. :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

jo wrote:Het is Matracien Herman. :lol:


sorry jongens het méést logische is "matra-maan"
naar analogie met kleptomaan...nymphomaan ... enz
"maan van manie " en dat klopt bij "mania" van matra mania;...

stef
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Cien vind ik niet zo klinken.
Fiel komt uit het Grieks en schrijf je filein.
Filein betekend (houden van).
Matrafiel is dus eigenlijk...ik houd van Matra.

Nou oppassen dat me fiel niet naar de maan gaat :D

Groet herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply