Page 1 of 1

Vooruiten

Posted: Sun Jun 03, 2012 1:15 pm
by oetker
Er zijn toch schijbaar nog wel voorruiten voor de Bagheera.
Niet leuk van prijs, maar meer als 10 beschikbaar.

http://www.benl.ebay.be/itm/WINDSHIELD- ... 43af308282

Posted: Sun Jun 03, 2012 4:42 pm
by matrafan
Is inderdaad een degelijke prijs.

Daar nog eens verzendingskosten bij,dan zit je met een dure raam.

Langs de andere kant als het raam defect is wat moet je dan.

Ga dit adres toch bewaren, je weet maar nooit.

Posted: Thu Jun 07, 2012 7:38 am
by GODFRIED
Inderdaad beter een dure ruit dan geen. Alhoewel een stofbril is beterkoop. :lol:

Posted: Thu Jun 07, 2012 8:11 am
by hendrik
Godfried, een stofbril is beter dan hoef je niet zo veel te poetsen hé.




grt harry de matra.

Posted: Thu Jun 07, 2012 9:20 am
by benny
Maar wel je mond dichthouden!!!!

Posted: Thu Jun 07, 2012 9:37 am
by GODFRIED
benny wrote:Maar wel je mond dichthouden!!!!
Dat kan ik goed, "zwijgens als het moet". :lol:

Posted: Thu Jun 07, 2012 11:41 am
by benny
Gewoon om te voorkomen dat je niet teveel insecten zou eten.

Posted: Thu Jun 07, 2012 4:50 pm
by hendrik
Benny, insecten kunnen ook lekker zijn daar geven sommige mensen veel geld voor hé.





grt harry de matra.

Posted: Thu Jun 07, 2012 8:04 pm
by Keithmoon
Hoi mannen,

Ff terzijde: kunnen jullie mij vertellen hoe de luchtfilter op de carbu's moet. Mijn zoon heeft de boel uit mekaar gehaald - de Webers draaien nu als een klokje! - maar kan niet uitgevogeld krijgen hoe precies de luchtfilterbehuizing op de 2 carburatoren past (ondanks onze foto's i/h werkplaatshandboek en de cataloog van Simon).

Nog ff een vraagje (tja, ik profiteer ervan, è! ;-) : zit er nu één enkele papieren filtertje of drie filtertjes onder de carburatoren (waarvan het middelste niet zo goedkoop is en eerder uit rubber, denk ik)? Kan er niet goed aan uit: op onze Bagheera zat er eentje, maar op de foto i/h werkplaatshandboek staan er drie (twee papieren en een "rubbertje" dus...)

merci d'avance,

theo.

Ps Het posten van foto's zou iets makkelijker moeten gaan, vind ik.

Posted: Fri Jun 08, 2012 10:05 pm
by lemans
hendrik wrote:Benny, insecten kunnen ook lekker zijn daar geven sommige mensen veel geld voor hé.


nu we toch over voorruiten bezig zijn ...gisteren toen de murena 2 u
in de regen had gestaan, was er géén water binnen , doch ik vertrok
en rechts voor onder de bovenkant van het handschoenval gutste er
een half glas water binnen , ik deed nadien het voordeksel aan het reservewiel open , maar vond geen gat of naad ... is er bij de meeste
murena"s daar een zone onder aan die ruit die overal problematisch is???
µ
stef


grt harry de matra.

Posted: Sat Jun 09, 2012 9:05 am
by GODFRIED
Theo,

De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!

Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.

Foto's maak alles veel duidelijker.
Foto's plaatsen gaat behoorlijk vlot maar je moet ze klein genoeg maken anders krijg je foutmeldingen.
Als je geen foto's meer kunt plaatsen krijg je een foutmelding dat je het maximum bereikt hebt.

Stef,

Waarschijnlijk zit je ruit een stukje los en komt daar het water langs. Een zwak punt is de onderkant van de ruit, hier blijft water staan en gaat de plaat roesten. Misschien een perforatie van de plaat!!

Posted: Sat Jun 09, 2012 9:45 am
by benny
Gaat het hier over de Murena van Stef?

Posted: Sat Jun 09, 2012 1:30 pm
by lemans
[quote="GODFRIED"]Theo,

De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!

Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.


is er een trukje om dit te vinden waar het precies is ??? ik dacht dat
ik ervanaf was toen ik met tec 7 kit de nieuwe raamsierrubber zette
die herman me ( kosteloos trouwens waarvoor dank) had gemonteerd
en aan de bovenkant ts het dakplaatdeel en het raam twee gaten van een halve cm al vulde , maar onderaan kan ik niet direct iets vinden ,
ps vandaag ook nieuwe kurk kleppendekseldichting gestoken ,
lekte ook ; maar dan olie ipv water ... lekken en oldtimers zullen altijd onafscheidelijk blijven denk ik ;;;

STEF

Posted: Sat Jun 09, 2012 7:41 pm
by Keithmoon
Hier dan de foto van de bewuste joints of dichtingen...

Image

Posted: Sat Jun 09, 2012 7:43 pm
by Keithmoon
Het gaat vooral om die linkse dichting (uit rubber?). Heeft iemand daar het juiste werkplaatshandboekreferentienummer van? (Oef, wat een lang woord) zodat ik geen verkeerde dichting bestel bij Simon?

Want ze zijn niet zo goedkoop denk ik: een twintig euro bij Koutauto en een veertig euro bij Simon (denk ik opnieuw).

groetjes,

theo;

Posted: Sat Jun 09, 2012 7:58 pm
by benny
volgens mij ligt die linker rubber tussen de bovenkant van de carburator en het zwarte kunststofdeksel die op beide carburatoren ligt om geen vuile lucht aan te zuigen. Dat zou onderdeel 03807 moeten zijn, te vinden op blz 15 van de catalogus van Simon en kosten iets van 3.6 euro.
De middelste dichting zit onder het deksel van de carburatoren en de rechtse vind je terug op blz 14 op de onderste tekening.

Posted: Sun Jun 10, 2012 5:15 am
by GODFRIED
Inderdaad, zoals Benny schrijft.
Weinig bagheera's die de rubbere dichting nog hebben tussen het filterhuis en de carburators. Ik heb deze ook bij Simon gekocht.

Posted: Sun Jun 10, 2012 10:29 am
by matrafan
De linker rubberen dichting heb ik door een dichting van pakking-materiaal vervangen.

Bij de rechtse horen nog twee dunne papieren dichtingen , één boven één onder.

voorruiten....

Posted: Fri Jun 22, 2012 2:10 pm
by Kanchi
Mannen ik heb een half jaar geleden al gemeld dat de voorruiten weer te krijgen zijn, gewoon bij Simon of Carjoy :)

Posted: Wed Jun 27, 2012 8:07 am
by oetker
Inderdaad, kost daar met verzending maar 642,91 EUR.

Posted: Wed Jun 27, 2012 7:03 pm
by matrafan
oetker wrote:Inderdaad, kost daar met verzending maar 642,91 EUR.
Indien dringend nodig een koopje.

Maar om eentje in stock te zetten vindt ik het nog wat kostelijk.

Makkelijk als ze bij Simon of Carjoy in het schap staan.

Posted: Thu Jun 28, 2012 12:24 am
by Muddy Bandit
Is het niet handig om ruitbreuk bij je verzekering op te nemen dan?... heb ik ook bij m'n rancho.

Posted: Thu Jun 28, 2012 6:58 am
by oetker
Muddy Bandit wrote:Is het niet handig om ruitbreuk bij je verzekering op te nemen dan?... heb ik ook bij m'n rancho.
Een WA+ op een oldtimer is wel een stukje duurder.

hmmm....€642.- ex zetten a pakweg €100.- dat is wel vele jaren die extra premie waard.
Ik weet nu al waar er een steen door de voorruit zou vliegen :evil:

Posted: Thu Jun 28, 2012 9:38 am
by hendrik
Hij matramannen, beter een dure ruit dan geen ruit hé. Ik zie me niet rijden zonder een voorruit met die vliegen allemaal.





grt harry de matra.

Posted: Thu Jun 28, 2012 10:15 am
by benny
Voor zo ver ik weet, was Alain aan het onderhandelen voor een mooie prijs.

Posted: Thu Jun 28, 2012 8:50 pm
by matrafan
Blijkbaar is het in ons belgenlandje niet mogelijk om een glasbreuk-verzekering te nemen als uw wagen ouder is dan 6 jaar.

Ik denk weer één of andere domme wet in ons klein landje.

Posted: Thu Jun 28, 2012 8:59 pm
by benny
Glasbreuk is enkel in combinatie met een mini-omnium te verzekeren.

Posted: Fri Jun 29, 2012 12:49 am
by Muddy Bandit
oetker wrote: Een WA+ op een oldtimer is wel een stukje duurder.
Ik betaal iets van 225 euro per jaar voor de all-risk oldtimerverzekering van m'n Grand Raid (gebaseerd op een taxatiewaarde van 9500 euro, max. 5000 km/jaar).

De meerkosten zijn ruim 10,= per maand t.o.v. een wa-verzekering, daar wil ik dus geen extra risico voor nemen.