Page 1 of 1

Hoeveel zijn er nu eigenlijk?

Posted: Sat May 05, 2012 5:34 pm
by Keithmoon
Hoi de mannen,

Ik vraag mij nog altijd af of het klopt dat er slechts 51 Bagheera's zouden zijn ingeschreven in heel België?
Wat mij ook boeit is hoeveel van die (povere) inschrijvingen hun Matra Bagheera een volledige keuring hebben laten ondergaan? Een gewone keuring dus. Want volgende week is het weer zover: ik ga eerst met mijn gewone 4 nieuwe 175-bandjes naar de keuring in Geel, word daar hoogstwsch. afgekeurd (want die mannen van Hechtel-Eksel hebben niet nagelaten om dat van die verschillende H-bandenmaat te vermelden op het groene keuringsformulier! :-( en ga dan terug met de vereiste bandenmaten.
Waarom eerst gewoon naar de keuring met de "verkeerde" banden? Omdat ik eerst een beetje zeker wil zijn WAT er precies aan scheelt (maar ik denk dat ie nog altijd pico bello is).

groetjes,

theo.

Ps Ben al een weekje te laat voor de keuring, maar dat is maar 7 euro extra naar het schijnt.

Posted: Sat May 05, 2012 9:06 pm
by matrafan
Hoi Theo,

Heb in Maart 2010 eens navraag gedaan bij de BFOV omtrent ingeschreven Matra's.
Kreeg volgende antwoord:

TALBOT MATRA BAGHEERA 1972 1 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1974 11 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1975 6 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1976 7 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1977 7 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1978 6 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1979 8 stuks
TALBOT MATRA BAGHEERA 1980 5 stuks


Dit zijn zowel de jaarlijks gekeurde als de onder oldtimerplaat ingeschreven Bagheera's.

Veel succes met de keuring.

Posted: Sun May 06, 2012 8:49 am
by GODFRIED
Ga er maar vanuit dat 50% van deze bagheera's de komende 5 jaar niet halen zonder een grondige restauratie!!

Posted: Sun May 06, 2012 1:49 pm
by Keithmoon
Dus idd 51 Bagheera's in het totaal! Da's écht niet veel, è mannen. Ik denk - afgaande op enkele oldtimerbeurzen die we bezocht hebben - dat er véél meer Corvettes, Opel GT's, Camaro's, enz. rondrijden dan Matra's!
En da's wel fijn om te weten :D

vriendelijke groeten en bedankt voor het snelle antwoord,

theo.

Ps Zijn er dit jaar nog échte Bagheera-samenkomsten gepland in België? Want mijn jongste zoon zit op hete kolen... :o

Posted: Sun May 06, 2012 8:58 pm
by matrafan
Dit is er eentje:

Tijdens het Hemelvaartweekend organiseert de Duitse Matra-club een internationaaltreffen in Wesel ( NRW)
http://www.club-simca.de/ism2012.html
Mogelijk dat we in colonne kunnen rijden vanaf Beesel?

Misschien eens contact opnemen met Pete Speed.

Posted: Sun May 06, 2012 9:03 pm
by matrafan
Nog een mooie, wel iets later op het jaar:

zondag 16 september 2012 " najaarsrit" plus visit aan het
"jet heritage" historical center op de vliegbasis van beauvechain;
een klein museum ( engineshop ; flightgear , memorabillia) met ook een aantal oude straaljagers geexposeerd
op de binnenkoer; vergane glorie maar wel appart plekje

Posted: Sun May 06, 2012 9:08 pm
by matrafan
Kan zelf op geen van beide bovenstaande meetings aanwezig zijn (op weekend met de matra)

Op 11/12 Augustus is er in Schaffen ook nog Oldtimer Fly and Drive.
Afgelopen jaar waren we hier ook met meerdere Matra's.

Posted: Sat May 12, 2012 11:55 am
by GEN3
Doet dat lijstje maar -1 Bagheera van '78.

Onze is vertrokken naar verzamelaar uit Frankrijk die deze kleur nog niet had. Zou er diverse in verschillende kleuren hebben.

Uiteraard blijf ik het forum nog steeds volgen en blijven er prachtige herinneringen over aan deze mooie Matra Bagheera.

Groetjes,

GEN3

Posted: Sat May 12, 2012 4:46 pm
by hendrik
Heb je die van jou dan toch verkocht als je daar maar geen spijt van gaat krijgen.







grt harry de matra.

Posted: Sat May 12, 2012 6:26 pm
by GEN3
Jup, hij is verkocht. Goh spijt is er altijd, bij iedere wagen die vertrekt. Nu ik weet dat deze in zéér goede handen is dus dat is wel fijn om weten. Maar nu is er weer wat ruimte in de garage, dat voorlopig even ruimte blijft, tenzij er zich natuurlijk weer iets leuks doet verschijnen op de markt:-)

Posted: Sat May 12, 2012 6:44 pm
by hendrik
Wat heb je zo al in je gedachte als je een andere auto koopt?
Ik ben ook aan het denken voor die grijze murena weg te doen en me een pontiac fiero er bij te kopen. Ik zit nu ook in zutedaal in de oldtimer clup dat is fijn dat is wat korter bij de deur hé.En ik zit ook nog in een clup van oude radio's nu is het wel goed geweest zeg moeder de vrouw.





grt harry de matra.

Posted: Sat May 12, 2012 7:43 pm
by GEN3
Dan heb je inderdaad ook je handen vol Harry!

We zijn op het gemak aan het uitkijken naar een Jaguar XJS.

Is de grijze murena afgewerkt?

Posted: Sat May 12, 2012 9:03 pm
by hendrik
Ja die grijze is bijna klaar en dan ga ik ze te koop zetten.Ik ben vandaag naar een pontiac gaan kijken en er mee gaan rijden dat is toch wel wat anders dan een matra hoor dat loopt zeer lekker. Dat is wel een 2.8 v6 hé. Ik heb er al zo twee gehad fijn bakske is dat.





grt harry de matra.

Posted: Sun May 13, 2012 9:12 am
by GODFRIED
Er zijn zoveel mooie en snelle wagens, als je die allemaal even wil hebben kun je nog lang doorgaan.
Ik heb het zo wat gehad. Ik blijf mijn bagheera trouw en de rest komt er niet meer in. Mijn Murena S zal waarschijnlijk ook weldra te koop staan.
Indien ik mijn geld niet terug krijg dan verkoop ik haar niet en zet ik ze wat jaren aan de kant. Misschien dat ik dan terug meer energie en passie heb voor twee wagens.

Een wagen wisselen als een onderbroek, nee dat kan ik niet. Rij mijn wagens steeds op zodat ze nog net goed zijn voor de sloop of voor onderdelen. Ja alles is nog te herstellen maar er zijn grenzen.
Rij ook graag met een wagen die betrouwbaar is en steek er dan ook veel geld en tijd in om deze zo te krijgen.
Een bagheera heeft alles wat ik me maar kan dromen. Het blijft een zeer uitzonderlijke wagen, maar je kunt haar spijtig genoeg niet gebruiken voor dagelijks vervoer anders deed ik het.

Posted: Sun May 13, 2012 2:15 pm
by hendrik
Het gaat niet om een snelle wagen hé godfried maar het confort wat je bij zo een pontiac fiero hebt is veeeeeeeeeeel beter dan bij een matra hé en dan spreek ik nog niet van het geluid dat is pas mooi zo een v6.








grt harry de matra.

Posted: Sun May 13, 2012 3:08 pm
by GEN3
Qua mooiheid mag de Bagheera er zeker zijn, daarom zijn we er vroeger voor gevallen, de dikke knipoog naar Maserati en Lamborghini is dan ook heel leuk aan de Bagheera:-)

Maar het werd gewoon weer tijd voor wat anders. Na de werken die aan de bagheera zijn uitgevoerd geweest door jou en Godfried en daarna nog door mezelf was dit echt wel een zeer betrouwbare wagen geworden welke ik dan ook steeds met plezier van stal haalde:-).

PS: ik ben wekelijks terug te vinden op woensdag vanaf 18h op de Classic Summer Meet te Genk. Kom gerust eens af voor een babbel!

Groetjes,

GEN3

Posted: Sun May 13, 2012 8:30 pm
by hendrik
Met welke auto gaat je nu naar Genk?






grt harry de matra.

Posted: Sun May 13, 2012 11:11 pm
by Muddy Bandit
GEN3 wrote: We zijn op het gemak aan het uitkijken naar een Jaguar XJS.
:o
... kijk dan maar heel goed uit, die dingen zijn nog verradelijker dan een Bagheera of een Rancho. :wink:

Posted: Mon May 14, 2012 10:23 am
by jo
Yep 3 en 4 dubbele plaat die in het fabriek al begon te roesten.....
Vind zelf een Jag ook wel iets hebben anders. :oops:

Posted: Mon May 14, 2012 6:44 pm
by GEN3
@ Harry, we hebben er nog een Amerikaan bij, een Ford Fairmont Futura van '79 3300 cc. Of met de Triumph Mayflower.

Kom gerust eens langs! Het is een manifestatie die door de stad is goedgekeurd, dus met O-plaat kan je zelfs tot laat blijven zonder problemen:-)


Mja inderdaad. sowieso al geen 5.3 V12 maar enkel een 3.6, liefst handgeschakeld en cabrio (en linksgestuurd).

Groetjes,

Posted: Mon May 14, 2012 9:06 pm
by hendrik
Voorloopig kan ik niet komen kijken probleem met mijn rug. Ik kan bijna niet meer lopen van de pijn dus dat zal voor een andere keer zijn maar ik kom toch wel eens kijken bij je.







grt harry de matra.