Wat heb ik nou weer gekocht???

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul,
Ik heb mijn Opel Gt na 19 jaar bezit te koop staan op kapaza.Ik had er ook eens bijgezet te ruilen. Je kunt je niet voorstellen wat een reacties ik daar op gekregen heb.Er waren zelfs opkopers bij die me een lijst doorstuurden van 30 a 40 voertuigen,kies er maar ??n uit stond erbij.Ja veel oud ijzer heb ik toen gezien.Ook verschillende Amerikaansewagens hebben zich aangeboden met motoren van 6.6.Ik zag me al aan de benzinepomp staan met een rekening die niet te betalen was.Een verbruik van 30 liter op 100km is voor zo een wagens geen moeite.Maar dat is niet aan mij besteed .Het moet een aangename hobby blijven en betaalbaar.Moest zich de gelegenheid voordoen om een goede M530 of een2.2S te ruilen voor mijn GT zou ik het zeker overwegen. Maar jij weet ook wat verschrikkelijke manieren ze soms toepassen om een wagen terug rijvaardig te maken.Dan koop je een kat in een zak.Natuurlijk geduld moet je hebben en h??l veel geluk bij het aankopen van een droomwagen. Het mag geen nachtmerrie worden. Alles hangt natuurlijk samen met de prijs die je betaald (meestal toch) Voor een goed exemplaar tegen te komen moet je geluk en nog eens geluk hebben.Inderdaad je moet niet mooi zijn om geluk te hebben.
Groetjes Godfried. :lol: :P
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hallo, hallo....,
:o Daarsta ik versteld van! :o Afstand doen van een GT kan niet makkelijk zijn. Dapper van je. Ik vind het althans een erg mooie wagen maar ik ga nu niet direct ruilen met een 530. t'Is echt een schatje die 530. Een goede vinden zal lastig worden want ik vermoed dat als je er een bezit daar dan moeilijk afstand van kan nemen. Ik had het van mezelf niet vooraf zo ingeschat. Ik ben verloren, en...., het is dan nog lang geen perfect exemplaar.
Een Amerikaan, er zijn wel mooie tussen met cilinderinhouden boven de 5l die een pracht van een sound hebben. Als die eens gas geven, wow, gelijk de weg geveegd aan 30l/100 ja dat wel, en meer ook. Dan sta ik er naast wat lawaai te maken, het klinkt dus duidelijk anders, maar dan wel met een gemiddeld verbruik van 8l/100. Je kan dus ruim 3 maal zo lang plezier hebben voor dezelfde prijs! Dus die Joh.....'s mogen ze hebben die Amerikanen, ik zie ze wel rijden. Ga maar gelijk voor die 530, een Murena S had ik ook wel gewild maar een 530 heeft duidelijk mijn voorkeur.
Sterkte, geduld en een portie geluk Godfried

...............ik begin een vermoeden te krijgen dat we op het verkeerde forum zitten!? :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul. :P
Pas op! begrijp me niet verkeerd mijn Bagheera zal ik zo vlug niet weg doen. Maar ja met het ouder worden en wat aderverkalking weet je maar nooit.Er zal wel een tijd komen dat we niet anders kunnen en onze droom moeten ruilen voor een stok.Maar tegen dan zijn we hopelijk 30 jaar later en zal de microbe toch wel in de familie zitten.Ik zou het zeer spijtig vinden mijn droomwagen aan een vreemde te moeten verkopen. Mijn zonen 19 en 20 jaar zal ik tegen die tijd wel zover krijgen dat ze geen afstand mogen doen van papa zijn jeugddroom.Wie weet misschien voor de kleinkinderen maar tegen die tijd verplaatsen ze zich misschien al in lucht. Opa zijn karretje zal dan wel niet snel genoeg meer zijn.We zullen maar niet te snel vooruit lopen het gaat al snel genoeg.
Groetjes Godfried. :D
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hey hey godfried opgepast we hebben noch veel jaren voor de boeg en onze matra's zullen wel verder blijven leven kwestie van die jonge snaken is te laten zien hoe mooi en plezier ze hebben om in zoon kar te mogen rijden ze zullen wel zeggen onze pa had gelijk t'is ne knappe bak en sportief plezant om me te rijden nu er zijn een paar mooie oldtimers maar mijn keuze valt voor matra bagheera en murena da zijn tog de knapste spijtig moet je er veel energie in steken maar de moiete waard voor me het kriebeld om hem klaar te krijgen mvgRONNY
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hier hebben we weer een duidelijk voorbeeld van de twee duidelijke karakters die bij Bagheera of Murena-eigenaars voorkomen of hoe het sportieve uiterlijk, en vooral de soms zeer lage prijs, deze wagens soms parten speelt.

De een wilt een Bagheera of een Murena puur en alleen om het sportieve en bloedmooie uiterlijk en/of om mee te 'vlammen'. Meestal zijn deze eigenaars nog zo jong zodat ze nooit een Bagheera of Murena hebben weten rijden in de straat. Daar is op zich natuurlijk niks verkeerd aan, zolang de wagen niet verwaarloosd wordt.

De ander zou er zijn laatste paar sokken voor over hebben om uit pure nostalgie naar een vervlogen jeugd terug met zijn jeugdliefde te kunnen pronken en haar te koesteren. Hij weet zijn merk dan ook naar waarde te schatten niet alleen om het uiterlijk maar ook om het gevoel met iets uniek rond te rijden. Een gevoel dat met niets anders kan vergeleken worden... :wink:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Voor alle duidelijkheid, Godfried en Ronny, jullie horen steevast bij de tweede groep Matra-eigenaars. :wink:
Hopelijk bedenkt onze Richie zich alsnog!
Join the club! :wink:

Bart
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:-? k'Zou het geloven dat je die Bagheera niet wegdoet, anders had ik je verkeerd ingeschat Godfried. :o Blijf maar dromen van een 530 het zal wel eens gebeuren, mij is het althans gelukt. Zelfs binnen korte tijd (binnen 1 jaar een Murena & een M530LX). Als het je echt te machtig wordt mag je de mijne lenen. :wink:
Last edited by Paul on Sat Jul 30, 2005 10:37 pm, edited 1 time in total.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Paul, ik denk dat Godfried zijn Bagheera nooit weg doet. Daarvoor ken hem te goed.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

t'Is erg stil geworden vanuit uw hoek Richie? Een Matra is dus blijkbaar een grote uitdaging en dat kan of wil eenieder niet aan. Je kan best ook over twee rechterhanden beschikken dat weet ik ondertussen ook. Een goed forum kan duidelijk hulp bieden dat blijkt wel, maar liefde voor oude wagens ligt wat moeilijk en dat is begrijpelijk ook. Maar die Matra's ...... je kan niet ontkennen dat ze op zijn minst wat speciaal zijn of zijn die bezitters toch ... gek? Maar wie zei daar ook weer dat gek zijn gezond is ........ of was dat lachen ..... of ......
richie
Posts: 18
Joined: Tue Jun 28, 2005 3:57 pm
Location: Den Haag

Post by richie »

Ja sorry mannen,

Ik blijf er toch bij dat de bagh weg moet, het lieft asap.
Het is een moooie bak, maar ik moet nu niet mijn hart volgen, maar mijn hersenen.... en die zeggen niet doen... en nu zit ik met de gebakken peren...
Bagheera II Jubilee X
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jammer, misschien later dan?
richie
Posts: 18
Joined: Tue Jun 28, 2005 3:57 pm
Location: Den Haag

Post by richie »

Later als ik rijk ben :)
FF keihard aan mijn bedrijfje werken, en over een paar jaar... :) Mijn Bagh is ouder dan ik :) Ik bedoel maar...
Bagheera II Jubilee X
richie
Posts: 18
Joined: Tue Jun 28, 2005 3:57 pm
Location: Den Haag

Post by richie »

En hij's verkocht!
Bagheera II Jubilee X
Post Reply