Page 54 of 59

Posted: Sat Jul 25, 2009 8:33 pm
by matrafan
Had ook al zoiets gedacht.

Wou de kabel volgen op het plan maar dit is niet duidelijk.

Denk dat ge toch gelijk hebt Herman.

Posted: Sat Jul 25, 2009 8:45 pm
by benny
Bedankt heren, nu weet ik dat deze draad de dikke kabelboom niet moet volgen.

Posted: Mon Jul 27, 2009 3:35 pm
by bassboss
Intussen wordt hier in Ternat ook nog stilletjes verder gewerkt!
Het dashboard is kompleet afgewerkt (op de radio na) en alles werkt zoals het hoort.
De kachel is aangesloten en doet zijn werk.
Nu nog enkel de radio aansluiten en de luidsprekers een plaats geven.
Ik zou deze willen inbouwen vooraan onder het dashboard waar normaal de kaartenhouders zitten.

Intussen nog wat foto's:

Image

De kaartleeslamp in volle aktie:

Image

Ondertussen heb ik het Peugeot-typeplaatje binnengekregen en aangebracht:

Image

Dan kan nu met de dakbekleding begonnen worden.

Wordt vervolgd! :wink:

Posted: Mon Jul 27, 2009 3:52 pm
by oetker
Ik heb de speakers ook in de deur zitten, en er zijn bijna geen andere mogelijkheden in de Murena.
Denk dat voor de Bagh hetzelfde geldt.
Niet ideaal, omdat je been er altijd voor zit en geen goede geluidstrooiing plaats kan vinden.
Ook werkt je been als demping voor de hoge tonen.
Er zijn wel oplossingen voor, maar die vergen verregaande verbouwingen in het interieur.
Denk niet dat je dat wil doen in dit tamelijk originele project.
Zou de speakers zo ver mogelijk naar voren in de deuren zetten om er het minste last van te hebben.
De geluidsinstallatie in deze wagens zijn altijd een beetje ondergeschoven kindje geweest.

Posted: Mon Jul 27, 2009 6:05 pm
by GODFRIED
Bij de bagheera 2 zijn de luidsprekers voorzien onder aan de zijpanelen waar de voeten komen en onder de gordelbevestiging Links en rechts. :wink:

Posted: Tue Jul 28, 2009 7:18 am
by benny
De Bagheera heeft nog een plaatsje achter de zetels. Sommigen zijn al voorzien van een uitsnijding voor de luidspreker met daarin een plastiek doos die dient als kastje om meer tegendruk te kunnen cre?ren. Indien je meer klank wil in je wagen, hou je de lage tonen onderaan en plaats je de tweeters zo hoog mogelijk. Je kan dus onder de spiegels van de deur een tweeter plaatsen en je kan er ook achteraan in de plafondbekleding plaatsen. Want het zijn de hoge tonen die voor het stereo-effect zorgen. Ik dacht om de tweeters op de bovenkant in het dashboard te plaatsen zoals in alle recente auto's. Het is niet voor niets dat ze daar de tweeters plaatsen. Maar indien het mislukt, is het dashboard voor de vuilbak, dus ik riskeer het niet..

Posted: Wed Jul 29, 2009 11:26 pm
by bassboss
Tijd om de deurpanelen eens aan te pakken:

Eerst begonnen met een plaat van 3mm geperst hout te bekleden met de fameuze groene stof

Image

Image

Daarna deze met dubbelzijdige kleefband op de deur aangebracht

Image

Daarna het deurpaneel erover

Image

En klaar is kees!

Image

Image

De radio doet het ook reeds

Image

Image

En hier zouden de luidsprekers moeten komen, vooraan in de voetenruimte.
Ik moet nog iets in elkaar knutselen om de luidsprekers in vast te maken. Waarschijnlijk wordt het multiplex overtrokken met zwart simili-leder.
Niks tweeters, woofers en subwoofers! Gewoon twee banale luidsprekers om het geluid een beetje "seventies" te laten klinken.

Image

Posted: Thu Jul 30, 2009 12:03 am
by oetker
quote
-------
Gewoon twee banale luidsprekers om het geluid een beetje "seventies" te laten klinken.
==============================================
Klinkt als zelfkastijding :-)
Herinner me ook nog dat tussen de ruis nog muziek klonk ook.
Ach, wat maakt het uit, de motor maakt waarschijnlijk het mooiste geluid, en zal de muziek bijzaak maken.
Gaat lekker Bart, ziet er super uit.

Posted: Thu Jul 30, 2009 10:04 am
by GODFRIED
Prachtige afwerking. :wink:

Posted: Thu Jul 30, 2009 9:18 pm
by matrafan
Prachtig, zeer mooie afwerking.

Zal de moeite zijn om deze eens van dichtbij te bewonderen.

Posted: Thu Jul 30, 2009 10:01 pm
by hendrik
Ja bassoss, je hebt mooi werk gelevert prachtig gedaan en ik vind dat je een mooi dashboard hebt.
Ik vind die klokken zeer mooi ik wou dat ik ze in de murena had staan.
Maar ja dat gaat denk ik niet met de aansluiting of wel weet jij dat ?
Nog veel succes er mee.


grt harry de matra

Posted: Fri Jul 31, 2009 10:29 am
by GODFRIED
De blok met de klokken past maar de aansluitingen dat zal iets anders zijn!!! waarschijnlijk ook een volledige andere bedrading. Snelheidsmeterkabel past ook niet maar deze is wel passend te maken!!
Schoon laten hoe het is, is prachtig zo.

Posted: Wed Aug 05, 2009 10:26 pm
by bassboss
Het originele vloertapijt uit 1974 van de donor-auto na een grondige schoonmaakbeurt!
Mijn donor-Bagheera heeft me nog meer onderdelen kunnen bieden dan ik ooit had durven hopen toen ik hem kocht...
Nu kan het een tweede leven beginnen in een gezonde Bagheera!
Het einde is stilaan in zicht mannen!

Image

Momenteel ben ik bezig twee multiplex kastjes te maken om de luidsprekers in te bouwen.
Foto's volgen.
En daarna begin ik aan de laatste moeilijke etappe, het namaken van de originele dakbekleding.
De mannen van de technische controle mogen stilaan in hun pollen gaan wrijven!

Bart

Posted: Wed Aug 05, 2009 10:49 pm
by oetker
Dat een meer dan 30 jaar oud tapijt er nog zo goed onder vandaan komt mag wel een wonder heten.
Ziet er in ieder geval lekker fris uit.
Toen ik mijn kitcar bouwde, heb ik ook het langst over het plafond zitten tobben.
Dat mag je gerust het moeilijkste deel van het interieur noemen om te bekleden.
succes daarmee

Posted: Thu Aug 06, 2009 9:13 am
by GODFRIED
Zeer mooi, dat ga je niet meer tegen komen. Koop alvast pantoffels om aan te doen als je met de bagheera gaat rijden. Het zal niet gemakkelijk zijn om dit zuiver te houden. Laat je vriendin haar hakkenschoenen uitdoen en misschien iets meer als ze in de bagheera stap!!! :lol:

Posted: Sun Aug 23, 2009 4:21 pm
by Vollegaaz
hoe zit dat hier eej... :lol:

Posted: Sun Aug 23, 2009 8:47 pm
by ALAIN VAN AKEN
Bart, zoals steeds 8) 8) 8) 8) werk.
Deurpanelen, tapijt fantastisch.
Voor de boxen deze horen origineel te zijn, dat verdient jouw Bagheera gewoon.
Ze kunnen vooraan zitten en eventueel een extra paar langs de zijkanten net achter de stoel. Openingen en rode beschermdeksels zijn bij uw Bagheera reeds aanwezig..

Posted: Tue Aug 25, 2009 12:42 pm
by bassboss
Dank je, mannen. Ik post wel terug een paar fotootjes.
Stilaan geraakt hij wel af.

Posted: Sun Aug 30, 2009 9:15 am
by Vollegaaz
ALAIN VAN AKEN wrote: Ze kunnen vooraan zitten en eventueel een extra paar langs de zijkanten net achter de stoel. Openingen en rode beschermdeksels zijn bij uw Bagheera reeds aanwezig..
Waar zijn die voorziene gaten/openingen te vinden, k'heb gisteren tijdens het poetsen eens in de rapte gekeken maar niet meteen iets gezien ?

Posted: Sun Aug 30, 2009 12:04 pm
by benny
Die zitten onder de bekleding net onder de plaats waar de buitenste oprolmechanismen van de veiligheidsgordels van een Bagheera S zijn.

Posted: Mon Aug 31, 2009 8:47 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik heb een foto van Bart zijn Bagheera geleend om het duidelijk te maken.

Posted: Tue Sep 01, 2009 9:56 pm
by bassboss
De Bagheera bewijst weer eens een ideale therapie te zijn als het terug eens tegenvalt in het leven.
Vrouwlief heeft het reeds voor bekeken gehouden en Bassboss kan weer de boer op.
Meer dan ooit wil ik de Bagheera af. Dan zal ik de rest gauw vergeten...
Dus zijn we terug op kruissnelheid en ziehier een paar foto's van de ingebouwde luidsprekers.
En, ze werken perfekt!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: Tue Sep 01, 2009 10:15 pm
by Vollegaaz
Jammer dat te horen, t'is altijd jammer van de energie en tijd die in een relatie stopt om uiteindelijk terug bij af te staan. Maar zo komt de bagheera stilaan een stapje dichter bij de finishlijn, wie weet haal je de meeting wel in oktober ! Propere en simpele oplossing trouwens voor de luidsprekers.

Posted: Tue Sep 01, 2009 10:20 pm
by benny
Ben vandaag begonnen aan de remmen. De eerste verrassing was er al meteen. Ik had de leidingen gekocht bij Simon om geen problemen te hebben. Wat blijkt? Geen enkel stuk heeft de juiste lengte. Heb dus van het wrak de leidingen gehaald en de afmetingen genoteerd. Een firma in de buurt zal de leidingen maken. Indien ze de leidingen van Simon gebruiken, moeten ze er 5 aanpassen en 1 nieuwe maken. Ofwel maken ze er 6 nieuwe. Ik zie morgen wel wat er uit de bus komt. Voor de ge?nteresseerden volgt hier de lengte van de leidingen:
26, 60, 64.5, 102, 176 en 247.5 cm.

Posted: Tue Sep 01, 2009 10:21 pm
by hendrik
Ja bassboss, dat heb je alweer mooi gemaakt dat word nog wat.





grt harry de matra.

Posted: Wed Sep 02, 2009 2:18 pm
by GODFRIED
Spijtig! Er is geen hand vol maar een land vol.
Zeer mooi gedaan, vakkundig.

Benny,

Hoe kan dat nu!! Simon zou de de maten toch moeten weten. Zeker een klacht indienen anders blijven ze de verkeerde verkopen. :wink:

Posted: Wed Sep 02, 2009 6:29 pm
by benny
Ik heb reeds contact opgenomen met Simon. Ik mag de set terugsturen met de afmetingen van de originele. Ik moet zeggen dat hij ook uit de lucht viel toen hij het hoorde. Misschien is een verkeerde set in de verkeerde plastiek zak terecht gekomen, want het referentienummer op de zak was juist. We zien wel.

Posted: Thu Sep 03, 2009 9:32 pm
by bassboss
Intussen ook nog de plaat van de motorruimte met mousse bekleed en de tussenruit geplaatst.

Image

Nog een even een opsomming van de nog uit te voeren werken eer hij klaar is:

-bovenkant motorruimte bekleden
-kofferruimte bekleden
-dakbekleding maken en plaatsen
-kunststof bodemplaat repareren en plaatsen
-achterlichtlenzen inkleuren
-zetels+gordels plaatsen

Ik denk dat het einde in zicht is!

:wink:

Posted: Fri Sep 04, 2009 11:04 am
by oetker
quote
-------
Ik denk dat het einde in zicht is!
======================

De laatste loodjes wegen het zwaarst.
Nog even doorbijten Bart.
Na vrouwen is Matra toch the next best thing.
Of was het andersom :)

Posted: Mon Sep 07, 2009 10:36 pm
by bassboss
Zo ziet de nieuwe rugbekleding eruit.
Heb de mousse overplakt met simili-leder en bovenaan met een L-profiel afgewerkt.
Vervolgens de originele mousse tegengeplakt.

Image

Het begin van de fameuze dakbekleding...

Image

Image

Hier zal nog wat werk aan zijn.
Het uitknippen van de groene stofrepen, het verlijmen op de houten latten en het aanbrengen op het dak zijn best tijdrovend...