Doet absoluut niks meer... ;-(

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
Kanchi
Posts: 114
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
Location: Tilburg, Nederland
Contact:

Post by Kanchi »

Heb je een accu-lekschakelaar in de Bagheera ? als je accu (misschien in niet goede staat) niet meer geladen wordt, (dynamo, bedrading etc) dan kan ie bijna leeg zijn. De Bagheera is nog van de generatie dat er nog geen lekschakeling/schakelaar op zat. Dus hij blijft dan langzaam verder leeglopen. Tot ie helemaal leeg is. Gaat overigens sneller dan je denkt.(Modernere auto hebben wel zo iets)
Zou dat het kunnen zijn ?
Matra Murena 2.2 1981.
User avatar
matrafan
Posts: 2151
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Doet absoluut niks meer... ;-(

Post by matrafan »

Keithmoon wrote: Nu heb ik de laatste tijd mijn koplampen wat meer gebruikt. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? En, shame on me, waar zitten de zekeringen van deze koplampen?
theo.
Zekeringen zitten aan de bestuurderskant onder het dashbord (indien origineel gemonteerd).
De bagheera heeft maar zes zekeringen.

Relais van de lampen bevindt zich vooraan bij het reservewiel.

Beste is de batterij loskoppelen en vervolgens een tijdje laten opladen (hoe zwaarder de batterijlader hoe sneller geladen).
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

En mijn ervaring is dat het wel een paar uur kan duren voordat de accu weer wat stroom op neemt. 24 uur laten hangen zou ik proberen.
ps. Onderhoudsvrije accu neem ik aan.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Kijk eens naar de draden aan je contactslot. Er zitten daar twee grijze en een rode draad. Als één van de grijze of de rode losgekomen zijn heb je ook niets.
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Welk type Bagheera heb je? Die met de vertikale rij schakelaars of de horizontale rij?
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dan moeten er 3 connectors achteraan op je contactslot zitten, die je moet controleren of ze er nog goed opzitten ( in een opening die je stuurgedeelte draagt). Misschien kan je ze zien als je op je rug ligt onder het stuurgedeelte.
Post Reply