En toen was het gedaan...

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
jo
Posts: 1485
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Sun Oct 30, 2011 9:06 pm

Denk het wel, ik zou ook een wattenstaafje gebruiken
2X Avantime privilege 2.2dci 2003 1 nog op te maken
Saab 9-5 SE estate 2.0 Lpt Lpg bj 2000 404000km daily
Porsche 944/1 2.5l
http://s9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/

User avatar
GODFRIED
Posts: 8023
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Mon Oct 31, 2011 6:20 am

Remmenreiniger is volgens mij ook een goede ontvetter, zou niet weten waarom je deze niet mag gebruiken.

Ik vermoed dat het laden van de batterij goed verloopt maar dat de spanningsregelaar het controle lampje nog lichtjes laat branden. Kan een slechte massa zijn.

Voor het plaatsen van een elektronische spanningsregelaar had ik dit probleem ook regelmatig na het vervangen van de regelaar was dit verdwenen en is het na jaren nog weg.

Als je batterij plat loopt op enkelen dagen dan zou er een probleem kunnen zijn met een diode in de alternator. Deze zorgt dan voor stroomverlies.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jurgen M
Posts: 1106
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M » Mon Oct 31, 2011 7:57 am

GODFRIED wrote:
Ik vermoed dat het laden van de batterij goed verloopt maar dat de spanningsregelaar het controle lampje nog lichtjes laat branden. Kan een slechte massa zijn.

Voor het plaatsen van een elektronische spanningsregelaar had ik dit probleem ook regelmatig na het vervangen van de regelaar was dit verdwenen en is het na jaren nog weg.

Als het controlelampje lichtjes blijft branden is er ergens een spanningsverlies, wss aan het contactslot, kan eigenlijk niet veel kwaad. Het leeglopen van de batterij wijst op een stroomverlies, moeilijk op te sporen, maar toch noodzakelijk, stap per stap de kringen losmaken en kijken waar het stopt; bij mij was het ventilator en remlichtschakelaar die doorgaven aan het chassis...

Post Reply