remmen achteraan

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
matrascal
Posts: 82
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:48 am
Location: Lier

remmen achteraan

Post by matrascal »

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren iets bijgeleerd,...
Ik heb naar Duitsland gebeld naar Simon ivm mijn achterremmen.
Het verhaal zit zo in elkaar, een paar maanden geleden had ik een routine onderhoud gedaan aan mijn remmen, nieuw schoenen en zelfs achteraan voor de twee nieuw schijven, het remsysteem heb ik ook een beurt gegeven want ze zaten vast (normaal zeker bij Matra). Alles terug gemonteerd, druk terug op de leidingen gezet en ontluchten maar ze kwamen terug vast zoals ter voren!!!! Dus ik bel naar Simon hoeveel mij 2 nieuwe remsystemen zouden kosten...
Nu ... bij het monteren van de piston in de cylinder, had ik sterk de indruk dat hij niet meer rond was maar ovaal, ik dacht dat ik hem te hard had aangedrukt in mijn werkbank, maar neen...Simon beweert dat zij dat allemaal voor hebben vroeg of laat. Zijn oplossing hiervoor is de cylinder heel lichtjes uit te boren. Hij vraagt 137 Euro per systeem indien je de oude mee opstuurd word, en hij leverd jou een uit geboorde.

Heeft er iemand van onze CLUB dat al eens gedaan? En kan iemand mij daar mee helpen of meer info overgeven (vb hoeveel mm en moet de cylinder tot beneden uitgeboord worden, onstaan er dan geen lekken?)

Ik dank al op voorhand al jullie reacties !

Groetjes
- Matrascal -
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag matrascal,
Ik heb je bericht aandachtig gelezen.Maar ik heb nog een vraagje?Zijn het de achterste of de voorste remmen die zich vastzetten?Wat Simon daar zegt, daar heb ik twijfels bij.De cilinders kunnen een beetje uitslijten.Maar dat de remmen zich daardoor terug vast zetten geloof ik niet.Je hebt toch geen Bagheera die 400 of 500000km heeft gemaakt.Zijn er beschadigingen op de zuigers?Is de cilinder van de remklauw aangetast door corrosie,zijn er gaatjes in?Indien het om de voorste remklauwen gaat!Heb je de eerste 6 a 7mm tot aan de dichting in de cilinder goed zuiver gemaakt.Dit gedeelte roest als er geen vet aangedaan werd.Met zuiver maken bedoel ik niet alleen met een doek afvegen.Maar de dichting in de cilinder verwijderen. ik gebruik daar voelplaatjes voor.Dit zijn de plaatjes die je gebruikt om de kleppen te regelen.Deze zijn rond en je kunt er de dichting niet mee beschadigen.De twee delen van remklauw niet scheiden.Anders heb misschien olielekken.De eerste 6 a 7 mm schuren met schuurpapier korrel 400 tot deze zuiver is. Dan de cilinder volledig schuren met korrel 600. Zuiver maken wat olie op de zuiger en de cilinder doen.De zuiger met de hand in de cilinder drukken.Dit moet heel vlot gaan zonder klemmen.Dan de dichting in de zuiger zetten ook met een beetje olie.Alles samen bouwen zonder veel kracht.Je moet de zuiger met de hand kunnen induwen.Jij hebt me gisteren gebeld? zegt mijn zoon .Indien je iets te vragen hebt gebruik mijn e-mail adres of het forum.Nieuwe remklauwen zijn alleen nodig indien er gaatjes in de cilinders zitten .Zuigers kun je los kopen.Uitboren is duurder dan nieuwe. Volgens onze voorzitter Alain zouden nieuwe remklauwen (voor) 80 euro per stuk kosten.vraag erna indien niet anders kan.Laat me iets weten aub.
Groetjes Godfried.
:wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hallo,
Na het opnieuw lezen van je bericht zie ik dat je de achterste remklauwen bedoeld.Heb je handelingen gedaan volgens de werkplaatshandboek?Je weet dat je met deze zuiger moet draaien tijdens inbouw in de remklauw?Heb je zuiger zonder al te veel kracht in de cilinder kunnen plaatsen.Deze zuiger kun je wel gemakkelijk schuren.Als je de remklauw demonteerd kun je dan de zuiger vlot in en uit de cilinder halen? Eerst dichting verwijderen natuurlijk.Heeft de zuiger veel spel in de cilinder?Hoe is het gesteld met beschadigingen in de cilinder?Als je remslang losmaakt drupt er dan olie uit.Anders zit de remslang dicht.Ik heb het al meegemmaakt,en heb daar lang naar moeten zoeken.Het systeem blijft dan onder druk staan.Het kan ook de remkrachtverdeler zijn die aan het rechterwiel zit.
Groetjes Godfried. :P
matrascal
Posts: 82
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:48 am
Location: Lier

Post by matrascal »

Hallo Godfried,

Ik dank je voor je reactie. Het ging inderdaad over de achterremmen, en de wagen heeft iets als 63 000km, maar staat al meer dan 20 jaar stil... met veel moeite krijg ik de piston in de cilinder, hij kwikkelt op 2 punten omdat de cilinder niet meer rond is maar ovaal, wat ik wel kan doen is na het verwijderen van de beschermrubber met zacht schuurpapier schuren, de piston terug in vijzen en zien waar hij nog tegen komt en verder schuren tot hij er helemaal der terug in glijdt. Op een van de 2 is de cylinder van binnen gekrast, maar het bevindt zich gelukkig nog boven het rubbertje. Op 1 van de 2 piston zijn er kleine plekjes waar de chrome weggebladerd is...weet niet of dit erg is?
Ik ga van de avond een mail schrijven naar Alain om eens te vragen ofdat hij soms geen 2 remsystemen heeft voor achteraan.

Groetjes Pascal
- Matrascal -
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Pascal,
Na 63000 km kunnen deze cilinders niet versleten zijn.Misschien zijn het 163000 km ,dan kunnen de cilinders nog niet versleten zijn.Ik heb speciaal voor jou een achter remcilinder gedemonteerd. Om te zien hoeveel spel er is op de cilinder en de zuiger.Als je de dichting in de cilinder verwijderd kun je deze cilinder goed shuren.Niet overdrijven gewoon de cilinderwand zuiver maken tot hij blinkt.Als je dit gedaan hebt moet de zuiger er gemakkelijk in gaan.Nog een vraagje?Was er nog olie in de cilinder toen je hem open deed. Is de draadstang in de remklauw geroest, of de moer achter in de zuiger?Als je de zuiger een beetje scheef zet dan klinkt hij inderdaad van links naar rechts.Zodat je denkt dat de cilinder niet meer rond is.Ze schrijft ook dat er een beetje chroom van de zuiger is,als dit op het uiteinde van de zuiger is kan het geen kwaad.Anders gaat dit je dichting vlugger doen verslijten met het gevolg van een olielek.Dat krasje in de cilinder doet niks,maar zorg dat er geen scherpekantjes aan zijn.Volgens mij moet je deze cilinders opnieuw kunnen gebruiken.Of zijn ze met brute kracht behandeld en echt niet meer rond?Zie Foto;
Groetjes Godfried. :wink:
Attachments
remcilinder achter.jpg
remcilinder achter.jpg (59.39 KiB) Viewed 10182 times
matrascal
Posts: 82
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:48 am
Location: Lier

Post by matrascal »

Hi Godfried,

Ik dank je om de moeite dat je een achterremsysteem volledig uit elkaar heb gehaald om het mij uit te leggen.
De eerste vraag die ik heb is hoe heb je dat u profiel rondom het remsysteem los gekregen? Hij ziet er erg goed uit de mijne is bruin onder de roest. Je hebt rechts in de foto een lemmet van 75 ...zou deze afstand rondom de de piston en de cilinder moeten?
Ik ga morgen avond aan mijn achterremmen beginnen...met het handremsysteem ze der uit halen en de rest met luchtdruk verder uit krijgen en dan voorzichtig schuren.
Je vroeg me ofdat er remolie in het systeem zat toen ik hem uit elkaar haalde...wel ik vermoed van wel maar zoals ik hierboven vermeld spuit ik met hogedruk de piston uit de cylinder en dan verwijd je alle vloeistof.

Ik breng je morgen op de hoogte van de evolutie.
Nogmaals bedankt,

PS Ik zal ook digitale foto's trekken.
- Matrascal -
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Pascal,
Deze remklauw ziet er nog goed uit omdat ik deze enkele jaren geleden gereviseerd heb.De beugel rond de cilinder moet je niet verwijderen om te schuren.Deze heb ik losgemaakt om hem goed te kunnen ontroesten.
Ik leg delen die beroest zijn in een bak met zoutzuur en dan verdwijnd de roest als sneeuw voor zon.Dit is dan ook de reden van de verwijdering van de beugel rond de remklauw.Deze beugel zit met een stift vergrendeld op cilinder.Als je deze stift uitboord kun je de beugel verwijderen.Maar ik raad het je niet aan.Voor de werkzaamheden die jij moet doen is dat niet nodig.Dat voelplaatje met 0,75 op is niet de speling op de cilinder en de zuiger.Dit plaatje heb ik gebruikt om de dichting in de cilinder te verwijderen.Wel heb ik de speling nu voor je gemeten met moeite kun je een plaatje van 0,10 tussen de zuiger en de cilinder steken.Dit plaatje gaat er maar een stukje tussen,dus zoveel spel zit er niet op.Als je de binnendichting verwijderd moet je de zuiger zonder moeite in en uit de cilinder kunnen schuiven.Probeer hem dan eens in te draaien dit moet zonder problemen kunnen.Ik heb je gevraagd of er roest is op de draadstang in de cilinder dit is belangrijk, in dien wel kan dit de oorzaak zijn dat je zuiger met moeite in de cilinder krijgt.De moer aan de binnenzijde van de zuiger moet kunnen ronddraaien en er mag geen roest of beschadiging aan zijn.Als je dichting terug in de cilinder plaatst gaat de samenbouw wat moeilijker maar dat is normaal.doe er wat olie aan voor de samenbouw, alle onderdelen.Beter is een cilinderpasta deze is er voor gemaakt.Maar met olie gaat het ook.Het laatste stukje van de cilinder smeer je in met lagervet of die cilinderpasta.Dit stukje zal uit de cilinder steken en de remmen bedienen.Hierdoor verkom je het opnieuw gaan vastzitten door roest. Veel succes.
Groetjes Godfried. :D :D :wink:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Jongens,

Mijn ogen 'tuiten' als ik jullie ervaringen lees. Het wordt hier echt interessant op dit forum. Doe zo voort want in het verlof begin ik er ook aan en zoals het bij ALLE bagheera's het geval is, zullen ook de remmen de nodige aandacht krijgen. Hou jullie vooral niet in want ik zal van jullie ervaringen dankbaar gebruik kunnen maken. Thanks! :wink:

Bart
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het door U beschreven probleem was bij mij identiek op het ovale na dit was mij echt onbekend. De meest definitieve oplossing is demonteren en honen, invetten, nieuwe olie in de leidingen en je zit een hele tijd terug goed. Zorg er voor dat er geen water achterblijft in de leidingen of je kan na een tijdje opnieuw beginnen. Je kan dit ook achteraf voorkomen door tussentijds wat olie langs de ontluchting te laten weglopen zo kan het water ook tijdig weg. Ikzelf heb geen schuurpapier gebruikt maar polijstdoek van 3M namelijk Scotch-Brite 07448 (grijs). Als vet dient absoluut FTE cilinder pasta, speciaal voor remmen en koppelingen, gebruik te worden! Kopervet is aangewezen om de glijvlakken van de remklauwen te behandelen.
Het ovale kan je mogelijk behandelen met hoonborstels. Deze borstels zijn niet moeilijk te bekomen en niet overdreven duur namelijk om en bij de 30?, ze zijn zelfregulerend door de middelpuntvliedende kracht (boormachiene).
De FTE cilinderpasta is absoluut aan te raden, het is een tube van 180g en vermeld tevens uitdrukkelijk in geen geval vet of olie op mineraal basis te gebruiken. De barcode nr. is 4028569261119
matrascal
Posts: 82
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:48 am
Location: Lier

Post by matrascal »

Ik dank jullie allemaal voor jullie response op mijn vraag,

Godfried,...ik heb gezegd aan de telefoon dat ik u foto's ging doorsturen nu spijtig genoeg had ik mijn digi thuis vergeten.
Ik heb dus met schuur papier 240 de cilinder opgeschuurt tot er geen corosie meer was, dan heb ik mijn piston in geschoven en zag (wegens het duwen van de piston) waar hij in de cilinder bleef haperen, het liet nl donger grijze sporen achter. Eenkeer dat de piston van zijn eigen erin schoof kwam ik tot de constatatie dat, door het wegduwen van de piston met mijn handrem was mijn handremsysteem uit de kom...dus deze demonteren en hermonteren en dat heeft ook veel tijd in genomen. Ik vertrek nu een week op vakantie. Het zal pas volgende week dat ik verslag kan geven van de resultaten.

Ik dank Godfried en Paul voor hun tips, en wenst aan bassboss veel succes met zijn restauratie werken.
- Matrascal -
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Pascal en Paul,
Ik gebruik het hendel van de handrem niet om de zuiger uit de cilinder te halen.De zuiger kun je er uit draaien .Gebruik de uitsparing in de zuiger en plaats daar een vierkantijzer of schroevendraaier in om te draaien.Je ziet wat Paul schrijft.Gebruik alleen cilinderpasta en ik kan hem daar alleen maar gelijk in geven. Deze pasta is gemaakt om cilinder en zuiger te beschermen,en voor een goede werking te zorgen.Je schrijft dat je schuurpapier met korrel 240 hebt gebruikt. Lukte het niet met korrel 400 ?.Dit zeker polieren met korrel 600.Dat het handremsysteem uit de kom is gesprongen komt omdat de zuiger geen begrenzing heeft als hij is uitgebouwd.Anders drukt hij tegen de remblokken.Een fijne vakantie en tot wederhoren.
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

De zuiger kan je ook uit de cilinder halen door de cilinder onder druk te zetten met een luchtdrukcompressor en dit dan langs de koppeling van de drukslang. Je dient echter "erg omzichtig" te werk te gaan daar er met hoge druk gewerkt wordt. Ik ben als volgt te werk gegaan, handschoenen en beschermbril, dan een prop doeken tussen de klauw en de zuiger best ook een doek rondom om de olie op te vangen en dan gedoseerd en met korte rukjes druk toevoeren. Zelfs ??n cilinder die wel erg vast zat kwam er zo uit, alleen, als hij loskwam ging dit wel gepaard met een stevige klap. Dus gaat a.u.b. erg voorzichtig te werk op deze wijze!
Last edited by Paul on Sun May 14, 2006 11:00 pm, edited 1 time in total.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul,
Je hebt het vakkundig beschreven. Hoe men een zuiger uit de cilinder moet halen .Ik gebruik daar ook perslucht bij.Dat is inderdaad de gemakkelijkste manier om dit te doen.Als het niet lukt met de perslucht alleen,eventjes draaien aan de cilinder en dan terug perslucht.De cilinder kan niet anders dan eruit springen.Men kan met zo een dingen niet voorzichtig genoeg zijn.Gebruik de veiligheidsvoorschriften die Paul zegt.
Er zijn maar weinigen die uit hun eigen zo voorzichtig zijn .Je werkt waarschijnlijk in een bedrijf waar veiligheid een prioriteit is?Zeker bij zo een handelingen zijn de ogen zeer kwetsbaar.Je weet maar nooit wat er weg vliegt als de zuiger er uit schiet.(resten van remolie en roestdeeltjes).Matraliefhebbers denk aan uw veiligheid tijdens de werken.
Paul je hebt Gelijk dit is een aandachtspunt waar we op het forum meer aandacht aan moeten besteden.
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik heb mijn eigen zaak en als ik mank loop draait die niet 100%, ik kijk dus wel uit.
Als electronica technicus moet ik ook allert zijn en dat leer je.
Maar door die ervaring kan je anderen daar op wijzen, vandaar.
Je moet ook beseffen met welke krachten je bezig bent, remmen zijn in staat 1000kg of meer, die kanonskogel je weet wel, tot stilstand te brengen met 4 zuigertjes! Aardig toch!? .......Tenminste, .....als alles goed gaat.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried om het geheel van de achterremmen proper te maken heeft U de klauw van de beugel genomen. De stift die de beugel blokkeert op de klauw dient hiervoor niet uitgeboord te worden, deze stift kan dmv van een fijne doorslag naar beneden gedrukt worden waarna men de beugel (een beetje openspannen) van de klauw kan schuiven. U heeft de beugel ontroest met zoutzuur, ok, welke verdere behandeling heeft u daarna gedaan. Na ontroesten met zoutzuur is er nl altijd snel roestvorming.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Alain,
Je schrijft van de borgstift door te kloppen en de beugel zo te verwijderen. Ga je dan geen probleem krijgen als je de beugel terug plaatst.Ik bedoel om een nieuwe stift te zetten.Kun je deze dan nog ver genoeg inkloppen?Dat is dan ook de reden van uitboren van de stift. CHEMISCH VERWIJDEREN VAN ROEST . Ja Alain ik werk regelmatig met zoutzuur om ingevreten roest te verwijderen. Na enkele dagen in het zoutzuur gelegen te hebben blinkt het materiaal als nieuw.Roest verdwijnt als sneeuw voor de zon.Ook een volledige remklauw dompel ik in zoutzuur. wel zorgen dat er geen zoutzuur in de cilinder kan.Verf kun je niet zo eenvoudig verwijderen als roest, daarom eerst verf verwijderen.Met sommige verven is het geen probleem deze worden opgelost door het zoutzuur.Uitproberen is de boodschap.Als het materiaal zuiver is moet je het zoutzuur nutraliseren met een oplossing van amoniakwater.(25% amoniak).Het zuiver onderdeel onderdompelen en met een verfborstel afborstelen.Dezelfde dag nog behandelen met een grondverf.En dan aflakken.Deze methode gebruik ik ook voor delen die ik laat galvaniseren.Natuurlijk worden deze delen niet geverfd voor de galvanisatie.VOORZICHTIG MET ZOUTZUUR. GEBRUIK EEN VEILIGHEIDSBRIL EN HANDSCHOENEN, OOK DE HUID BESCHERMEN.
Groetjes Godfried. :wink:
Attachments
gegalvaniseerd.jpg
gegalvaniseerd.jpg (66.89 KiB) Viewed 10023 times
Ontroest.jpg
Ontroest.jpg (69.67 KiB) Viewed 10023 times
roest.jpg
roest.jpg (63.37 KiB) Viewed 10023 times
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried ik bedoel de borgstift naar beneden duwen, deze borgstift zit met een veertje in de klauw. Door de stift naar beneden te drukken en de beugel iets open te spannen kan men de beugel een fractie verschuiven tov de klauw. De borgstift zit dan tussen beugel en klauw. Zo kan de beugel van de klauw geschoven worden zonder dat de stift het geheel blokkeerd.
Maar iets anders, mij was het vooral tedoen om de behandeling die volgt na het zoutzuur bad om deze bewerking te neutraliseren.
U doet dit met ammoniak.
Last edited by ALAIN VAN AKEN on Sat May 21, 2005 10:55 am, edited 1 time in total.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Alain,
Dat het borgstiftje met een veertje vast zit wist ik niet.Je hebt mij weer iets bijgeleerd.Ja Alain je hebt het goed gelezen om het zoutzuur te nutraliseren wordt amoniakwater gebruikt.Ik moet toegeven de onderdelen blijven roestgevoellig.Maar je zult in het amoniakwater zien hoe het zoutzuur wordt geneutraliseerd.Het onderdeel dampt in het amoniakwater.Ik heb deze informatie zelf enkele jaren geleden opgezocht.Of er een betere methode bestaat weet ik niet.Wat ik wel weet is dat je er de felste roest mee kunt verwijderen.Als je het niet probeerd zul je het niet geloven. Het werkt uitstekend.
Groetjes Godfried. :wink:
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hoi Godfried, kun je mij zeggen hoeveel het zoutzuur verdund is die jij gebruikte om te ontroesten? Benny.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hey godfried wat jij gebruikt is een v/d goedkoopste maar zeer goede oude methode want nu het produkt dat op de markt niet zo goedkoop aangeprezen is het roestarrestor is een goed produkt en kan na 24uur afgespoelt worden met gewoon zuiver water neemt veel roest weg maar toch niet de zeer diepe roest groeten ronny
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Gebruik bij het spoelen of als verdunner indien mogelijk geen leidingwater maar gedistileerd water. De samenstelling van dit welhaast neutraal water bevat waarschijnlijk geen schadelijke bestandelen die kunnen achterblijven en de verdere behandelingen kunnen schaden.

Voor grotere en moeilijk te bereiken delen kan je mogelijk hier te rade gaan
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Kokerba ... ndelen.htm
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,
Bedankt voor de reacties en de tips.Ik ben er zeker van als we onze kennis en ervaring samen gebruiken, dat we dan ook veel problemen kunnen oplossen.Dag Benny,Het zoutzuur wat ik gebruik wordt niet verdund.Je kunt het zo bruikbaar kopen in de meeste doe het zelf zaken.Het zoutzuur wordt gebruikt om witte plekken van bakstenen te verwijderen na het metselen, ook om vloeren zuiver te maken na invoegen. Bij deze toepassingen wordt het wel verdund met water.
HERHALING: WEES VOORZICHTIG MET ZOUTZUUR EN PAS DE VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN TOE.Het brengt onherstelbare schade toe bij aanraking met de ogen.Bij aanraking met de huid of ogen onmiddellijk spoelen met veel water.Gebruik zeker een veiligheidsbril.De prijs voor 5 liter is ongeveer 5 euro.Na gebruik terug in de kruik doen en je kunt het later opnieuw gebruiken.OPPASSEN MET KINDEREN!!!!!!!!!
Groetjes Godfried. :wink:
Guest

Post by Guest »

yep :)
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Gisteren ook m'n achteremmen onderhanden gepakt omdat de handrem niet gelijkmatig pakte, het rechtse handremmechanisme zat vast, helemaal gedemonteerd en proper gemaakt zodat het terug netjes werkt.
De beschermrubber die echter over de zuiger zit hangt te los naar m'n zin, dus ga ik maar op zoek naar 2 nieuwe exemplaren, en dan terug eens tegoei ontluchten.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag vollegaas,

Deze dichtingen zijn misschien nog bij Alain onze voorzitter te bekomen! Ik heb deze ook al enkele keren moeten vervangen omdat ik een verkeerde cilinderpasta gebruikt heb. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply