Page 5 of 5

Posted: Sat Jun 04, 2011 8:39 pm
by Kanchi
vrienden, sorry hoor maar......al 5 paginas over deze topic. Mijn mening ? ...Ze moeten eens echte technische mensen zetten op die keurstations, geen bureaukraten !! en hun vertellen...Heren, het gaat hier om veiligheid, niet nummers en getallen ! Ik vind dit echt niet normaal !!!
En ik maar denken dat het in Belgie veel gemoedelijker gaat hehe

Posted: Tue Jun 07, 2011 5:44 am
by GODFRIED
Het maakt niet uit 5 of 10 pagina's. Als het niet interessant was had er niemand op gereageerd.

Die banden is een probleem waar het einde nog niet van in zicht is. :wink:

Ik weet ondertussen dat ik de verkeerde heb, maar weten ze dat hier in het keuringstation in As ook?? Thans 5 jaar geen problemen mee gehad.

Posted: Sat Jun 11, 2011 9:48 pm
by Kanchi
@ keithmoon,
ik bedoelde niet dat dit topic door jou te lang werd, nee dat maakt niet uit, het is goed om ergens over te diskuteren, zeker als mensen een oplossing vinden, daar is het forum ook juist voor. Ik bedoelde alleen maar dat het toch te gek is dat er zoveel over geschreven wordt,,,juist omdat ze in belgie zo moeilijk doen bij de keuring! als dat niet zo was dan zou het veel korter zijn hehe

Posted: Fri Jun 24, 2011 12:28 pm
by dieterwieter
@ Keithmoon: mag ik je vragen bij welke garage je de Bagh' hebt laten afstellen? Ikzelf woon in Hechtel en de plaatselijke garagisten willen er zelfs niet aan zo'n "basisklusje" beginnen om de carburatie/ontsteking af te stellen...En ik heb geen zin om de Murena zo ver tot bij Verhulst te rijden.
:wink:

Groetjes,
Dieter

Posted: Sat Jun 25, 2011 9:48 am
by Kanchi
@KEITHMOON
Is het al gelukt om een set banden te vinden ? En ben je al door de keuring ?
met vriendelijke groet, Henny

Re: JJJJJJJJJJJJJJJJabbedabbedoeoeoeoeo!!!

Posted: Tue Jun 28, 2011 9:19 pm
by matrafan
Keithmoon wrote: En de originele 13inch velgjes komen er natuurlijk terug op. Veel gedoe voor een pover resultaat, maar ja... nu kunnen we met een gerust gemoed gaan rijden (wel sneu, want ben intss al naar 3 - drie! - oldtimerbeurzen geweest, nl. Tessenderlo, Zelem en Schaffen). Heel wat moois gezien, zoals een Scimitar (had ik nog NOOIT van gehoord). En er stonden er twee in Schaffen.
theo.
Ben je in Schaffen met de Matra geweest?

Heb hier afgelopen zondag de rondrit ook meegereden.

Heb ook één van de Scimitar's gezien, was een zeer mooi exemplaar, had hem ook nog nooit gezien.

Heb wel geen tweede matra gezien.

Posted: Wed Jun 29, 2011 9:43 pm
by matrafan
Jammer maar toch beter dat ge het risico niet genomen hebt.

Gaat altijd zien dat er dan iets gebeurd.

Ontmoeting zal voor een volgende keer zijn.

Jos

Posted: Wed Jun 29, 2011 10:45 pm
by blackmax
Ik heb op mijn bagheera van voor 175/70 R13 en van achter 195/70 R13 op liggen en men heeft daar nooit problemen over gemaakt.(in Hechtel-Eksel).
ik moet wel toegeven dat ik sinds 2000 mijn baggie stil heb staan...
trouwens de "70" duid erop dat de hoogte 70% van de breedte is. dwz bij 195(mm) dat dit dan 136.5mm is. De "originele" banden van 185 zonder hoogtenotatie zijn eigenlijk 185/80 banden. Notatie wordt er niet bijgezet omdat dit het max percentage is. Dus hier is de hoogte 148mm. Als je dezelfde hoogte wil dan zou een 210/70 dit het dichtst benaderen, nl 147mm...Een 205/70 komt "maar" aan 143.5mm, maar heeft minder dan 5% afwijking, de 195 wijkt ongeveer 8% af... Voor de voorste banden van 155(mm) is de hoogte 124mm en voor de 175/70 is dit dan 122.5mm, ok dus.
Nu nog alleen die klojo's van de technische keuring dat proberen wijs te maken...

Posted: Wed Jun 29, 2011 10:51 pm
by jo
Welkom blackmax.

Posted: Thu Jun 30, 2011 5:02 am
by GODFRIED
blackmax wrote:Ik heb op mijn bagheera van voor 175/70 R13 en van achter 195/70 R13 op liggen en men heeft daar nooit problemen over gemaakt.(in Hechtel-Eksel).
ik moet wel toegeven dat ik sinds 2000 mijn baggie stil heb staan...
trouwens de "70" duid erop dat de hoogte 70% van de breedte is. dwz bij 195(mm) dat dit dan 136.5mm is. De "originele" banden van 185 zonder hoogtenotatie zijn eigenlijk 185/80 banden. Notatie wordt er niet bijgezet omdat dit het max percentage is. Dus hier is de hoogte 148mm. Als je dezelfde hoogte wil dan zou een 210/70 dit het dichtst benaderen, nl 147mm...Een 205/70 komt "maar" aan 143.5mm, maar heeft minder dan 5% afwijking, de 195 wijkt ongeveer 8% af... Voor de voorste banden van 155(mm) is de hoogte 124mm en voor de 175/70 is dit dan 122.5mm, ok dus.
Nu nog alleen die klojo's van de technische keuring dat proberen wijs te maken...
Op mijn bagheera liggen; Voor 165/70/R13/79T Achter 185/70/R13/86T

Ook jarenlang mee naar de keuring gereden zonder opmerking. Nu zouden ze dat afkeuren!! :o

Ja, Welkom op de forum. :wink:

Posted: Thu Jun 30, 2011 7:50 pm
by blackmax
toch vreemd dat ze dan wel een afwijkende bandenmaat accepteren met daarbovenop nog een afwijkende velgmaat... begrijpe wie begrijpen kan...

Posted: Fri Jul 01, 2011 5:23 am
by GODFRIED
Alles hangt af van welke persoon die je wagen keurt. Normaal vind ik dat niet. Maar wat kun je daar aan doen, niks denk ik!!

Posted: Fri Jul 01, 2011 7:59 pm
by blackmax
mss toch wel eens interessant om met zijn allen klacht in te dienen? met meerdere clubs tegelijk ofzo?

Posted: Sat Jul 02, 2011 12:19 am
by oetker
Precies, klacht indienen met een stel mensen tegelijk.
Het gelijkheidsbeginsel is in het geding.
Even duidelijk orde op zaken laten stellen, desnoods met de rechter en op Europeesch nivo.
De Panter moet zijn tanden maar is laten zien, en niet alleen Disney-karakter spelen.

Posted: Sat Jul 02, 2011 7:48 pm
by matrafan
Misschien een idee om dit probleem eens voor te leggen aan de BFOV.

Deze mensen springen voor de oldtimers in de bres hier in België.

Kunnen waarschijnlijk meer bereiken als enkele personen alleen.

Werken ook op een hoger niveau als wij ooit kunnen geraken.

Posted: Sat Jul 02, 2011 8:59 pm
by Muddy Bandit
Direct aankaarten en proberen.
In Nederland heeft de KNAF ook al heel veel bereikt voor het behoud van oldtimers en oldtimersporten.
Een heel mooi en recent voorbeeld hiervan is de kentekenregistratie van voertuigen waar geen kentekens meer bij zijn, de RDW wilde dit soort voertuigen niet meer toelaten.....

Posted: Sun Jul 03, 2011 9:31 am
by GODFRIED
matrafan wrote:Misschien een idee om dit probleem eens voor te leggen aan de BFOV.

Deze mensen springen voor de oldtimers in de bres hier in België.

Kunnen waarschijnlijk meer bereiken als enkele personen alleen.

Werken ook op een hoger niveau als wij ooit kunnen geraken.
Het gaat dan wel om oldtimer voor dagelijks gebruik. Dat is niet de bedoeling van een oldtimer, toch niet voor het BFOV.

Posted: Sun Jul 03, 2011 9:48 pm
by matrafan
GODFRIED wrote:
Het gaat dan wel om oldtimer voor dagelijks gebruik. Dat is niet de bedoeling van een oldtimer, toch niet voor het BFOV.
Denk dat ge hier toch een beetje verkeerd zit Godfried.

Deze mensen hebben niet liever als dat iedereen zich met een odtimer inschijft voor dagelijks gebruik.

Heb reeds aan meerdere meetings met de hoofdafgevaardigde Peeter Hening deelgenomen en zij promoten een jaarlijkse keuring voor oldtimers.

Posted: Mon Jul 04, 2011 9:39 am
by GODFRIED
Natuurlijk hebben ze niets liever dan je jaarlijks naar de keuring gaat. Deze voertuigen zijn dan ook wettelijk in orde, maar ik denk niet het de bedoeling is dit dan je enige voertuig wordt waar je alle km mee gaat maken. Ik begrijp wel dat weinigen dit zullen volhouden. Als je regelmatig moet sleutelen door stilstand dan slaat de passie zeer snel om in ergernis.

Het blijven oude auto's en het comfort is niet te vergelijken met de huidige voertuigen.

Posted: Mon Jul 04, 2011 5:11 pm
by jo
Of het comfort stamt uit 1302 of uit 2011 heeft eigenlijk niets met de zaak te maken, dat is voor mij een persoonlijke keuze.
Als je wagen voor "dagelijks gebruik" gekeurd is dan zie ik niet in waarom je hem niet "dagelijks zou mogen gebruiken".
Hij voldoet immers aan de milieunormen, voldoet ook aan de veiligheidsnormen.
Sterker nog, ze moeten inderdaad zorgen dat je aan de normen kunt voldoen want een norm die niet behaald kan worden heet eigenlijk een verbod.

Posted: Mon Jul 04, 2011 7:40 pm
by jurgen M
jo wrote:Of het comfort stamt uit 1302 of uit 2011 heeft eigenlijk niets met de zaak te maken, dat is voor mij een persoonlijke keuze.
Als je wagen voor "dagelijks gebruik" gekeurd is dan zie ik niet in waarom je hem niet "dagelijks zou mogen gebruiken".
Hij voldoet immers aan de milieunormen, voldoet ook aan de veiligheidsnormen.Sterker nog, ze moeten inderdaad zorgen dat je aan de normen kunt voldoen want een norm die niet behaald kan worden heet eigenlijk een verbod.
En een kreukelzone van 4 meter ... :D :D

Posted: Mon Jul 04, 2011 8:07 pm
by jo
jurgen M wrote:
jo wrote:Of het comfort stamt uit 1302 of uit 2011 heeft eigenlijk niets met de zaak te maken, dat is voor mij een persoonlijke keuze.
Als je wagen voor "dagelijks gebruik" gekeurd is dan zie ik niet in waarom je hem niet "dagelijks zou mogen gebruiken".
Hij voldoet immers aan de milieunormen, voldoet ook aan de veiligheidsnormen.Sterker nog, ze moeten inderdaad zorgen dat je aan de normen kunt voldoen want een norm die niet behaald kan worden heet eigenlijk een verbod.
En een kreukelzone van 4 meter ... :D :D
Ja ik weet het maar de normen van vroeger blijven gelden, dat is Europees recht.

Posted: Mon Jul 04, 2011 10:13 pm
by GODFRIED
Passie daar gaat het om en wat je er voor over hebt. Er zijn mannen die liever met een motor rijden, weer of geen weer, anderen kiezen dan voor een fiets. Alles hangt af van wat je verlangens en wensen zijn.

Natuurlijk mag je hem gebruiken voor dagelijks vervoer, maar als je iedere jaar 10 tot 30000km maakt en hem nodig hebt voor het werk wil ik eens zien hoelang het prettig blijft.

Posted: Mon Jul 04, 2011 10:55 pm
by Kanchi
Ik rij er iedere dag maar 2x8 kilometer met de Matra Murena en vind het nog steeds leuker dan met een eenheidsworst rijden. Maar de vakantie naar Kroatie van een paar weken geleden, rij ik liever in de ford met airco, is gewoon comfortabeler. Dus moet Godfreid hierin gelijk geven.
Hoop over een tijdje iedere dag in een bagheera te rjden !