Page 2 of 5

Posted: Mon Apr 25, 2011 7:35 pm
by Kanchi
Godfried, ze zal nu zej=ker ven moeten, in de garage bij Rene is nog geen plek, en strak zal ze ook buiten staan. Maar het moet toch mogelijk zijn om zo een auto gewoon lekvrij te maken ? de onder kant is al behandeld door de vorige eigenaar, maar ik ben daar niet zo overtuigt van, ik wil dat zelf nog een keer over doen. helemaal kaal en dan epoxyverf erop dat hecht goed, en zou het metaal moeten beschermen. tegenwoordig zijn er veel meer en betere bescherming mogelijk dan in 1975. toch ? ;)

Posted: Tue Apr 26, 2011 12:24 am
by jo
Gefeliciteerd, loopt netjes na 11 jaar. :o

Posted: Tue Apr 26, 2011 6:28 am
by GODFRIED
Kanchi wrote:Godfried, ze zal nu zej=ker ven moeten, in de garage bij Rene is nog geen plek, en strak zal ze ook buiten staan. Maar het moet toch mogelijk zijn om zo een auto gewoon lekvrij te maken ? de onder kant is al behandeld door de vorige eigenaar, maar ik ben daar niet zo overtuigt van, ik wil dat zelf nog een keer over doen. helemaal kaal en dan epoxyverf erop dat hecht goed, en zou het metaal moeten beschermen. tegenwoordig zijn er veel meer en betere bescherming mogelijk dan in 1975. toch ? ;)
De bagheera lekdicht krijgen mag geen enkel probleem zijn. De roest goed behandelen voor een bagheera die altijd buiten staat is iets anders.
De meeste bagheeraeigenaars durven hun bagheera niet uit te halen als het regend. Waarschijnlijk hebben ze te veel werk gehad om het chassis in goede staat te krijgen en vertrouwen ze de roestduivel niet meer.
Alleen een dak over haar hoofd zou al veel narigheid kunnen voorkomen.

Posted: Tue Apr 26, 2011 7:42 am
by bassboss
Een Bagheera roest eigenlijk al van toen hij in de reclamefolder stond of vooraleer hij de fabriek buitenrolde.
Wil je anno 2011 nog een beetje Bagheera-plezier hebben, hetgeen ZEER uitzonderlijk is, dan is droog opbergen en zeer grondige roestbescherming de boodschap.
Zoniet smelten ze als sneeuw voor de zon...
Trouwens, blij van nog eens een type I te zien opduiken!
Succes ermee, hij is het meer dan waard!

Bart :wink:

Posted: Tue Apr 26, 2011 7:55 pm
by Kanchi
Bart,, en zelfs jij met een gegalvanisserde durft haar niet buiten te laten staan ? ;)

Posted: Wed Apr 27, 2011 8:39 am
by Kanchi
Gisteren dan eindelijk wat tijd kunnen besteden aan de carrossie/chassis, ik wou de oude kit rond de voorruit verwijderen en daar dan nieuwe doen. Maar natuurlijk wat plekjes tegen gekomen die ik eerst wil behandelen. ook bij het verwijderen van de dakstrip aan de bestuurderkant tussen dak en profiel een roest duiveltje tegen gekomen, dus is het plaatsen van even nieuwe kit niet goed genoeg. Dan gaan we het maar grondiger aanpakken. Ik wil haar eigenlijk toch ook geel hebben (ik ben al bezig met de bekleding in zwart/geel). Ik zie nu waar bij het dak en voorruit water tot groote problemen kan zorgen. Maar dit is allemaal te verhelpen. eerst maar eens tot op het metaal kaal en dan met epoxyverf behandelen. dan eens goed kitten !.
Maar eerst gaat ze volgende week voor de APK.
Nu staat ze onder een nieuw gekochte "regenjas".

Posted: Wed Apr 27, 2011 6:04 pm
by Kanchi
hmm, jammer net nu ik zo lekker met de Bagheera bezig ben...gaat de uitlaat van mijn Murena 2.2 meer geluid maken, ik heb een gaatje helemaal aan de rechterkant, jullie wisten het adres voor de bagheera uitlaat, weten jullie die ook voor een Murena 2.2 ?
Dezelfde verkoper heeft wel een Murena 2,0i uitlaat ?? ik heb hem hierover geschreven, maar hij schrijft terug, dat dat de info is die hij van Talbot heeft. ?? is er een 2.0i geweest van talbot, en dan bedoel ik de gewone personen autos. ? als ik de uitlaat zie dan lijkt hij wel op de van de 2.2

zie: http://cgi.ebay.de/IMASAF-Auspuff-ESD-E ... 3062231092

en als dit de goede is moet ik dan er nog iets bijkopen ?
alvast bedankt.

Posted: Wed Apr 27, 2011 6:25 pm
by GODFRIED
Ik heb mijn uitlaat voor de 2.2 ook via ebay gekocht.
Ik heb eens op de factuur gekeken. Bij mij staat er duidelijk bij dat deze voor een Talbot murena 2.1/2.1S is.

Hij komt van Autoteile Blackert & schaft hotline 06621/796900. Ik dacht dat dit de zelfde is maar het emailadres is ook anders.
info@kfzteilehandel.de

De prijs was toen €95,80 verzending in. Julli 2008.
Misschien dat je er iets aan hebt. :wink:

Ps, het gaat hier alleen om de pot zonder de buis naar de motor-.

Volgens mij is dit de pot die je moet hebben. Maar misschien is hij nog te lassen???

Posted: Wed Apr 27, 2011 6:58 pm
by Kanchi
ok hier dan 1 foto : roest duiveltje boven de bestuurdersdeur, verder is het aan beide zijden het niet zo erg.

Posted: Wed Apr 27, 2011 11:26 pm
by Kanchi
Godfried,
ik heb naar je hotmail een foto van het gaatje in de pot gestuurd :)
moet je maar kijken ik denk zelf ook dat dit nog wel te lassen is.
thnx for the tip ;)
Henny

p.s. we moeten eens Skypen of MSN-en als je wil ;)

Posted: Thu Apr 28, 2011 7:17 am
by GODFRIED
Kanchi wrote:ok hier dan 1 foto : roest duiveltje boven de bestuurdersdeur, verder is het aan beide zijden het niet zo erg.

Er is geen foto van de deur te zien??? Nog eens proberen!!

De foto van het gaatje in de uitlaat heb ik ontvangen. Dit is perfect te maken. Met een halfautomaat kan dit gelast worden. Desnoods zet je een strip van enkele cm breed rond de pot op die plaats.

Hopelijk heb je een vriend met een halfautomaat, als je verschillende tientjes moet betalen koop je beter een nieuwe.

Posted: Thu Apr 28, 2011 9:39 am
by Kanchi
ik was nog vergeten te vertellen:
er zitten veel vervangen / nieuwe onderdelen in. De remschijven, klauwen zijn al weer los gemaakt, dynamo, verdeelkap, en elektronische ontsteking < daar ben ik heel blij mee, waarschijnlijk loopt ze daarom zo mooi :) Voor de puristen misschien niet, maar als we hier en daar haar een beetje verbeteren kunnen zodat er minder problemen zijn, vind ik dat geen probleem. als de Carosserie maar zo origineel mogelijk is.
Hen.

p.s. als mensen het leuk vinden om te chatten met mij, je kunt mij op Skype vinden via mijn email adres h.veenendaal@home.nl.

Posted: Fri Apr 29, 2011 11:26 am
by Kanchi
vanmorgen even bij een autoherstelbedrijf hier in Tilburg langsgeweest, om het gaatje in de uitlaat te laten dichtlassen. Ze stelden voor, 2 uur werk, dus even 150 euro...hm daar heb ik een nieuwe voor, gaan we dus niet doen. Ik kan het aan Rene vragen of hij het kan of iemand weet, maar dat is ook niet naast de deur, anders gaat er maar nieuw onder.

Ik vind het leuk om met andere personen die het zelfde "ziektebeeld" hebben als ik, Matravirus hehe, te communiceren. Dus voeg me toe bij je MSN of SKYPE contactpersonen en we kunnen chatten/praten.

groet, Henny

Posted: Fri Apr 29, 2011 11:41 am
by Kanchi
Godfried, net telefonische contact gehad met de door jou opgegeven persoon in Duitsland en met vrezending komt dat ding op 122 euro. een hele mooi prijs, alleen vraag ik me af wat ik er voor krijg. kan ik die dan zo erop zetten/ inhangen ? wat is jou ervaring ?

p.s. misschien kan ik je eens bellen ? stuur me anders een PM ;)

Posted: Fri Apr 29, 2011 6:20 pm
by GODFRIED
Die uitlaat wat ik daar gekocht heb kon ik er zo onderhangen, paste perfeckt. Wel vreemd dat hij nu niet meer spreekt van uitlaat murena 2.1 en S. Dit staat thans op mijn factuur.

Denk er wel aan dat het alleen de uitlaatpot is zonder de buis. De buis komt van bij Simon maar is van zeer slechte kwaliteit. Een en al roest!!

Hier is het nummer. 638607

Zie de foto van de uitlaat. Je ziet het nr nog op de pot. Hier heb je iets aan, vraag hem naar het nummer van de pot om te vergelijken.

Posted: Fri Apr 29, 2011 10:03 pm
by Kanchi
Godfried, ik heb m betaald en dus gekocht, volgende week kan ik m verwachten. thnx for the info !
Ja ik moest ook even kijken want het is alleen de pot met een ronde flens die op het gebogendeel past. Maar het lijkt of die bij mij aan de pot vanstgelast zit, dus zal ik misschien moeten zagen.
groet, Henny

Posted: Sat Apr 30, 2011 7:37 am
by GODFRIED
Als de uitlaat is zoals op zijn aanbieding ga je die zo kunnen plaatsen, is volgens mij dezelfde al die ik gekocht heb en perfect past.

Posted: Sat Apr 30, 2011 8:14 pm
by oetker
€150.- om te lassen :o ze zijn gek.
2 uur lassen kun je een hele uitlaat in elkaar zetten.
Er word hier bij Peter zelden meer dan €30.- gerekend voor zoiets.

Posted: Sat Apr 30, 2011 8:54 pm
by Kanchi
Ja ongeloofelijk he, ik dacht ook meteen "ok instappen maar weer"

Posted: Sat Apr 30, 2011 9:47 pm
by Vollegaaz
verdorie, ezel die ik ben, aan dat uurloon was ik al lang rentenier... :lol:

Posted: Sat Apr 30, 2011 9:51 pm
by oetker
Quote.
----------
verdorie, ezel die ik ben, aan dat uurloon was ik al lang rentenier
==============================================

Precies, je doet iets verkeerd.
Heb ik ook al mijn hele leven last van :wink:

Posted: Sat Apr 30, 2011 10:14 pm
by Muddy Bandit
oetker wrote:Quote.
----------
verdorie, ezel die ik ben, aan dat uurloon was ik al lang rentenier
==============================================

Precies, je doet iets verkeerd.
Heb ik ook al mijn hele leven last van :wink:

Gelukkig... ben ik dus niet de enigste die daar last van heeft. :lol:

Posted: Sun May 01, 2011 2:06 pm
by Kanchi
Montage polyester dak met metalen strip boven zijruiten, met de verchroomde strips....
Heren, ik vermoed dat dit vroeger gepopt zat. Bij het verwijderen van de verchroomde strips op het dak zaten er bij mij kleine schroefjes in die van onderen in het metaal gedraaid werden. Alleen, omdat ze natuurlijk naar boven iets doorsteken drukken ze tegen/in het polyster van het dak, dat geeft natuulijk extra lekkage. de verlijming zat alleen op de kopse kant van het polyester en metaal. ook niet goed !. Ik denk dat als ik van boven een konisch gaatje boor in het metaal, waardoor de schroefjes met een konische kop ervan boven mooi gelijk in kunnen en mooi vallen, je met goede verlijming van chromen strip aan het dak en aan de andere delen je dit goed dicht moet kunnen maken. Bij het type 2 zie je daar overigens een rubber zitten om dit probleem op de lossen. Zou dat een goed plan kunnen zijn ?

Posted: Sun May 01, 2011 7:38 pm
by benny
De verchroomde plastiek sierlijsten zitten normaal in clips.

Posted: Sun May 01, 2011 7:56 pm
by Kanchi
Benny ik bedoel de 2 delen lijst die lngs de zijkant van de auto loopt, dus niet die aan de voorruit. Die wil ik (zo gauw ik erbij kan, eerst wil ik haar APK hebben) daar dus eens goed afwerken, misschien ook schuren en opnieuw laten spuiten (als ik een betaalbare goed spuiter kan vinden). want we willen haar natuurlijk geel hebben hehe, zoals in de folder. :D

Posted: Sun May 01, 2011 8:05 pm
by benny
Begrepen, die zitten inderdaad vast mijn kleine conische schroefjes

Posted: Mon May 02, 2011 7:39 am
by GODFRIED
Is die lijst dan bij de bagheera 1 langs boven vastgeschroefd? Zijn de schroeven niet te lang?
Bij de bagheer 2 is die langs onder vastgeschroefd.
Ik denk dat je dan toch beter een kid tussen de lijst zet dan is het rond de schroeven ook dicht.

Zijn die lijsten van de bagheera1 en 2 hetzelfde?

Posted: Mon May 02, 2011 8:31 am
by Kanchi
is die lijst boven lang geschroefd?....nee, onderlangs, maar omdat de schroefjes maar 3 mm staal tegenkomen steken ze naar boven door (dus kop aan de onderkant en punt naar boven bij het schroefje) Mijn vraag was eigenlijk hoe het origineel gezeten heeft. Ik vermoed met popnagels ?
Zo als het nu zit zou ik niet doen, want het schroefje steek altijd een beetje door het metaal en drukt het gelijmde dak op die plaatsen een par millimeter open. Beter lijkt mij om eerst het dak verwijderen, een konisch gaatje op de zelfde plek van boven af te boren, waardoor schroefje met een konisch kop er precies invalt. hierdoor hou je aan de bovenkant een mooi glad oppervlak om het dak opnieuw aan te lijmen. Ik hoop dat ik mijn idee zo wat duidelijker omschreven heb, hehe.
Ook las ik iets over het water dat door de ruitenwisseropening naar binnen loopt (als het daar is?) en wat niet weg kan lopen, en moet verdampen... ? hm misschien beter op het laagste punt een gaatje maken ?
Ik probeer gewoon wat oplossing/verbeteringen voor die probleempjes te zoeken. Wil het natuurlijk gelijk goed doen !

Posted: Mon May 02, 2011 9:28 am
by benny
De sierlijsten zitten vast van fabriek uit met die schroefje, maar de schroefjes zijn niet zichtbaar langs boven omdat de sierlijst erboven is.

Posted: Tue May 03, 2011 1:05 pm
by Kanchi
Toen ik bezig was met de verwijdering van het potgedeelte van de Murena uitlaat ondekte ik dat dit niet het enige kapotte gedeelte is. damn, het bochtje is ook stuk, zit een grot gat in, nou moet ik dat gedeelte ook kopen ;( grrrrr..
henny