achterste veren matra bagheera type 2 1977

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

achterste veren matra bagheera type 2 1977

Post by ronnyluxor »

hey beste gasten kan iemand me helpen met de prijs en type nr voor de achterste veren amortiseurs voor men baggy ik had er liggen noch nieuw maar blijken niet het goede type te zijn deze waren bij de wagen als ik hem kocht of is er iemand in het bezit bv alain of luc nockaerts of zo geef eens en seintje gasten groetjes Ronny luxor
Last edited by ronnyluxor on Wed Apr 20, 2005 9:39 pm, edited 1 time in total.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ronny, ik heb het volgende gevonden in verband met de vering:
De eerste soort gaat tot chassisnummer 25585 en daarvoor geldt dat de veerstang recht een groene aanduiding moet hebben en voor links een gele. Dus het kan dat je de veerstangen niet aan de juiste kant geprobeerd hebt.
Vanaf carrosserie nr 25586 is de rechterveerstang rood en de linkerkant blauw.


Succes Benny.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

ja benny ik heb het mischien verkeerd uitgelecht maar het zijn nieuwe amortisseurs of achterschokbrekers die ik nodig heb dat v/d veerstangen wist ik en steekt ook al terug in elkaar da stond in de technische boek matra bagheera de nr die ze bij simon opgeven word voor de amortiseurs in de cataloog is 12813 prijs is 71.92?
Last edited by ronnyluxor on Wed Apr 20, 2005 9:41 pm, edited 1 time in total.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ronny, die schokdempers moeten toch nog te krijgen zijn in de parallelhandel. Benny.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

benny ik weet da de luc nockaerts er noch had liggen maar ik,krijg hem niet te pakken als da niet lukt moet ik elders gaan zoeken toch bedankt voor de typjes
Knockaert Luc
Posts: 21
Joined: Sat Oct 26, 2002 2:00 am

Post by Knockaert Luc »

Dag Ronny,

Zou het kunnen dat je mij, Luc Knockaert, bedoelt? Indien ja,
eerst even een vraagje. Hoe kom je erbij dat ik er liggen heb? Misschien hebben we elkaar eens ontmoet, maar daar herinner ik mij niets van. Indien dit inderdaad het geval is, fris dan even mijn geheugen op aub.

Als ik het goed begrijp zoek je dus de achterste schokdempers voor een Bagheera. Zal eens kijken of ik die liggen heb, maar ik vermoed van niet.
Mocht ik iets hebben, dan laat ik het zeker weten. Verder kan je me steeds bereiken op lucknockaert@skynet.be.

Tot wederhoren,
Luc
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

ja luc ik heb je een keer ontmoet op een oldtimerbeurs in leuven en dan had je er toen liggen bij de dozen die je noch had voor verkoop van matra er waren ook chassis stukken bij onderanderen voor bevestigging van de voorste schokbrekers te monteren en achterlichten enz... ik was toen niet bezig met matra op te frissen en wist niet dat degene die erbij waren niet de juiste type waren ik heb wel een kaartje van je gekregen dan kon ik je terug kontakteren maar je bent op het matra mania forum dus was dit makelijker om dat te vragen,je zij ook dat je met rancho en murena bezig was zo ik hoop je geheugen een keer opgefrist te hebben de groeten Ronny :lol: :lol: :lol:
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ronny, ik heb ook eens bij Simon gezien dit is 76.56 per stuk!!!!!! Exclusief verzending!!!!!
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hoy alain zijn ze noch ergens anders te vinden tegen een betere prijs dan bij simon groeten Ronny :wink:
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Even geduld, ik zal eens informeren.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De ref bij Koni is 80 2286SPF1, deze zijn praktisch overal te bestellen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ronny,
Zijn je schokbrekers wel echt versleten?De meeste Bagheera's hebben niet zoveel km gemaakt.Ik heb wat roest moeten verwijderen aan mijn schokbrekers en voor de rest was alles io.Ik heb voor en achter de originele schokbrekers terug geplaatst.Op de technischkeuring was alles io.Ik heb mijn Bagheera toen laten keuren voor dagelijks gebruik.Nu rij ik met een O plaat.Volgens mij zijn ze alleen versleten als er een olielek is of geweest is.Van de meeste Bagheera's die afgebroken werden zijn de schokbrekers nog io.Het geeft je misschien een veiliger gevoel maar of dat werkelijk zo is betijfel ik.Zijn ze niet een beetje duur om zomaar te vervangen.Als ze versleten zijn moeten ze natuurlijk vervangen worden.Heb je al geprobeerd om ze eens volledig in te drukken?merk je dan een storing?Zet eenkant op de grond en druk er met vollekracht op.
Groetjes Godfried. succes. :wink:
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

beste jongens en godfried nee de schokbrekers zijn niet versleten en hebben ook geen olielek maar ik denk toch een restauratie ik heb er vooraan gestoken en de achterste zijn helemaal opgefrist en gezandstraald en gespoten dus twijfel ik er ook nieuw op te steken dan is alles ok en alain bedankt voor de nr ik zal wel zien
Post Reply