godfried

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Ludo je laat me maar iets weten als je de onderdelen komt halen. Voor mij is het niet dringend.Je schrijft ook dat je een e-mail hebt gestuurd naar mijn e-mail adres.Ik heb geen ontvangen.Of bedoelde je het forum van matramania?
Groetjes Godfried.
ludo
Posts: 27
Joined: Sat Jan 22, 2005 12:25 am
Location: 3582koersel

mail

Post by ludo »

ik zal hem opnieuw zenden, groetjes ludo.
ludo
Posts: 27
Joined: Sat Jan 22, 2005 12:25 am
Location: 3582koersel

mail

Post by ludo »

godfried, ik heb hem naar u email adres verzonden.Ik hoop dat hij aankomt ludo
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Ik heb je e-mail niet ontvangen.Zou het niet kunnen dat je een streepje vergeten bent.Zie hier mijn e-mail adres godfried_royakkers@hoitmail.com het streepje tussen godfried_royakkers.
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

onderdelen afhalen

Post by ludo2 »

godfried,ik wil zo spoedig mogelijk langs komen voor de onderdelen laat iets weten wanneer het kan ik bel dan wel voor het juiste uur.groetjes ludo tot eerdaags.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag ludo,
Indien het mogelijk is voor jou kan je vandaag al komen voor de onderdelen te halen.Na 15u30.Ludo ben je je paswoord kwijt?
Groetjes Godfried. :P
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

onderdelen

Post by erwin »

hoi ludo,
mocht je nog onderdelen zoeken voor je bagheera laat dat dan even weten, misschien kan ik je helpen met een paar dingen, heb namelijk nog wel wat op zolder en in de garage staan wat ik als dubbel of zelfs driedubbel heb, geef wel even door wat voor een type bagheera en het welk bouwjaar je hebt!!
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Godfried, ik herinner mij dat mijn Bagheera speciaal moest afgeregeld worden om hem aan te bieden voor de technische controle. De CO moest een stuk lager gezet worden om te voldoen aan de normen. Daarbij herinner ik mij nog dat wagen serieus van zijn vermogen kwijt was omdat hij op een te mager mengsel draaide. Misschien is het gebrek aan vermogen van jouw wagen te wijten aan een te mager mengsel.

Benny.
robin2cv
Posts: 71
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
Location: elewijt

Post by robin2cv »

hello

ik denk dat het speciaal afregelen van de co zelf kunt doen we doen dit al jaren met de 2cv we rijden tot op een km van de controle. draaien de co vijs in tot de motor stilvalt en dan een halve draai terug open en dit lukt al jaren. nietr bang zijn van stil te vallen ik ben 7 keer stil gevallen op de controle omdat de co veel te laag stond. gewoon na de controle terug open draaien en klaar is kees.
greets robin
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dat is inderdaad ongeveer de manier om door de technische controle te geraken. Maar, de carburatoren van de Bagheera kan je niet vergelijken met die van een 2CV. De carburatoren moeten wel gesyncroniseerd worden om de krukas gelijkmatig te belasten en om geen trillingen te hebben tijdens het draaien. Dus voor de technische controle moet je de 4 vijzen zodanig dichtdraaien dat de CO voldoende laag is. Ze met de hand opnieuw openen na de controle, is er van syncrone onderdruk geen sprake meer. Dus is het opnieuw afstellen met de 4 onderdrukmeters is noodzakelijk.

Benny.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

onderdelen

Post by ludo2 »

godfried,ik kan dinsdag avond of woensdag de ganse dag.ik had problemen. ik kom helemaal niet meer op het forum.dus heb ik het maar op gelost zo als het ging groetjes ludo
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

onderdelen (erwin)

Post by ludo2 »

erwin,onder bagheera heb ik mijn lijstje staan met de onderdelen die ik zoek in dien ge mij kunt helpen laat maar iets weten.groetjes ludo
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Benny.
Ik heb mijn carburotors afgesteld volgens de werkplaatshandboek.ik heb zelf vier vacummeters om dit te doen.Deze heb ik gekocht van iemand die zijn liefde voor de Bagheera kwijt is,en hem van de hand heeft gedaan.Ook ben ik verschillende jaren naar de technischekeuring geweest . Daar heb ik geen problemen gehad met de co waarde.Maar Benny wat je daar schrijf moet ik zeker eens grondig Controleren.De mogelijkheid dat ik hem te arm heb afgesteld zou inderdaad wel eens waar kunnen zijn.Voor de keuring draaide ik de regelschroef enkele toeren in zodat de co waarde zeker goed zou zijn.Ik ga de afstelling van de carburators eens over doen.Misschien ook de ontsteking eens controleren.Benny bedankt voor de tip.Ik laat je nog weten hoe het afloopt.Ik zou ook eens moeten controleren of ik de juiste carburators op de motor heb zitten. Misschien van een 1300.Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

hendel

Post by ludo2 »

godfried,ik heb de hendel gevonden,de kabel is nog kompleet maar ik zalhem moeten bij spannen want hij sluit de koffer niet.groetjes ludo .ps dank voor het toffe gesprek.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Oppassen met die vergrendeling van het kofferdeksel.Niet dat je de koffer dicht doet en niet meer open krijgt.Neem eerst een shroevendraaier of een rond stuk ijzer van ongeveer de zelfde dikte als de beugel die op de kofferdeksel staat.Deze hou je horizontaal en druk dan op de vergrendeling.De vergrendeling zal dan sluiten.Dan kun je aan de hendel binnen het terug open doen. Als dit werkt stel je de kofferdeksel af.
Dan weet je dat het systeem werkt,en niet voor verrassingen komt te staan.Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

onderdelen

Post by ludo2 »

godfried,ik zal het zo doen daar had ik nog niet aan gedacht.maar bij het vervangen van de karter dichting heb ik gezien dat de hoofd stroom kabel op verschillende plaatsen beschadigd is ,ik bedoel die van de baterij naar de starter ,dus als iemand zo een op overschot heeft wil ik die wel over nemen.groetjes ludo.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
De kabel van de batterij naar de starter is beschadigd schrijf je.Is het zo erg dat je de hoofdkabel volledig wil vervangen.Kun je niet een stuk van de kabel vervangen.Ook kun je de kabel naar de starter alleen vervangen. Persoonlijk denk ik dat dit misschien de beste oplossing is.Als je de kabel vervangt neem dan een kabel die minstens de zelfde diameter heeft dan de orginelen.In de meeste autoschoppen kun je deze kabels per meter kopen.Ik denk zelfs dat je de kabel in een elektriciteitwinkel kunt vinden.Zeker geen kabel gebruiken die dunner is.Zie ook dat je het zelfde type van kabel gebruikt.De gebruikte kabel is van het buigzame type,denk ik.Is het goed gelukt om de carterdichting te vervangen?
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

beste godfried,carter is terug lek vrij, voorruit staat er in,enkel nog de fijn afwerking.ik moet nog rubbers gaan halen.voorruit is geen groene eerder wit of blauw grijs getind heellicht.nu morgen aan achter remmen beginnen.groetjes ludo
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
De werkzaamheden schieten goed op.Maar dat is ook nodig want het weer wordt steeds beter.Als je aan het rijden bent ,kom hem dan eens laten zien. Ik kijk eral naar uit. Ludo als je problemen hebt met de remmen laat dan iets weten.Veel succes en sleutelplezier.
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

godfried,of wie een antwoord kan geven op mijn vraag.ik zouw willen weten hoeveel toeren mijn motor stationnair moet draaien met warme motor. het gaat wel om een 1600cc talbot motor.ik zal ook het mengsel moeten afregelen, want mijn bogies zijn heel zwart berookt,de uitlaat rookt ook heel zwart ,volgens ik gelezen is dat een gevolg van een terijk mengsel.wie kan antwoorden, groetjes ludo.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Het toerental ligt bij de meeste motors het zelfde. Ik zou de motor tussen de 800 en 900 tr/min laten draaien.Je hebt zwarte rook dat wijst inderdaad op een te rijk mengsel.Zie ook dat de luchtfilter zuiver is anders trekt hij automatisch meer bezine met het gevolg zwarte rook.Zet het toerental een beetje hoger dan draai je mengschroef in tot de motor minder toeren maakt.Dan draai je de mengschroef uit tot de motor net het hoogste aantal toeren maakt (niet verder). Doe dit ook met de tweede mengschroef als deze er op staat. En regel dan het toerental met de aanslagschroef. :wink:
Groetjes Godfried.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

godfried?ik zal het eens gaan proberen,maar verder start hij zeer goed.zonder problemen.ik had tegen u gezegd dat ik het chassis plaatje niet vond,het zat er wel maar was overspoten met zwarte rommel de gegevens daar van kloppen ook met de bagheera,60min aan gewerkt eer het proper was, alles is nog duidelijk te lezen.nu ga ik maar de motor door afstellen zo dat die zwarte damp weg is. groetjes ludo
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

remmen

Post by ludo2 »

godfried,ik heb een probleen ,links achter zit vast ,rechts is los dus weet ik onder men verlof wat ik moet doen,nu benzine halen want hij drink me arm als ik hem niet ga afstellen.groetjes ludo
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Je schrijft dat de rem links achter vast zit.Lees op het forum de rubriek achterremmen.Daar staat een deel uitleg over het vastzitten van de remmen.Je hebt het misschien al gelezen?Dat de Bagheera je arm drinkt mag niet.De benzine is wel peper duur maar een Bagheera is geen grote drinker.De mijne verbruikt tussen 6 a 8 liter per 100 km.Dat is toch niet overdreven veel.Maar het kan wel zijn dat ik hem te arm heb afgesteld.Dit is een opmerking van Benny omdat ik vind dat hij te weinig vermogen heeft. Benny zou wel eens gelijk kunnen hebben.Ik moet het nog eens controleren. Succes met de werkzaamheden.
Groetjes Godfried. :wink:
Post Reply