raamrubber voorruit bagheera type 2

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

raamrubber voorruit bagheera type 2

Post by ronnyluxor » Tue Mar 29, 2005 9:42 pm

heeft er iemand een voorraamrubber liggen voor men baggy s van 1977 ik monteer de bagetten niet meer en zou graag een rubber gebruiken zoals op men baggy van 1979 staat wie kan helpen groeten ronny luxor

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Mar 29, 2005 10:21 pm

Beste Ronny, :D
Ik heb verschillende bagheera's afgebroken.Ben je zeker dat er bagheera's gemaakt werden met orgineel een rubber?Eerlijk gezegt heb ik er nog geen gezien.Maar het valt ook niet op,je moet er extra op letten.
Wat ik wel weet is dat er iemand een rubber van een toyota crown heeft gebruikt in zijn bagheera.Deze zou perfect passen.vraag me niet welk bouwjaar want ik weet het niet(spijtig).Volgens mij waren de plaatsers van deze rubber,vader en zoon Broens (exleden).Alain weet jij daar nog iets van?Misschien zijn ze nog nieuw te verkrijgen. Als je niet meer aan deze rubbers kan geraken probeer ik eens contact met ze te nemen .We zullen nog eventjes afwachten.
Groetjes Godfried. :wink:

User avatar
raf
Posts: 81
Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
Location: lommel

Post by raf » Wed Mar 30, 2005 2:16 pm

Hallo,ronny

Goodfried, het klopt dat ik in mijn bagheera een rubber heb gezet, maar niet van een toyota crown coupe (die mijn pa inderdaad heeft), maar van een fiat croma bowjaar +- 1985 (ook wel jonger)deze rubber is nog gewoon te verkrijgen bij de fiat garage (prijs weet ik niet meer, maar het was zeker niet duur)De rubber plaats je eerst rond het raam, en je spuit ruitenkid op het frame van je bagheera, daarna plaats je de ruit erin en je bent klaar De rubber sluit mooi over de rand aan.Ik heb nog een bagheera X waar de origineele lijsten op zitten en ga deze ook vervangen,De bagheera waar ik de rubber voor gebruikt heb is zoals je misschien weet volledig uitgebrand, maar ik kan er wel eventueel foto s van laten zien.Binnenkort hoop ik terug lid te zijn van de club!

Groeten Raf Broens

ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor » Wed Mar 30, 2005 7:26 pm

godfried en raf bedankt voor de info dan ga ik eens horen achter deze rubber ik dank jullie voor de moeite ja raf kom gewoon terug in de club hoe meer matra frieken hoe beter het word en hoe meer matra's er rijden groetjes ronny luxor

benny
Posts: 3206
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny » Wed Mar 30, 2005 9:30 pm

Hoi, toen ik vroeger de ruit moest laten vervangen bij carglass, hebben ze de rubber gebruikt van een Renault 25. De ruit is wel gekleefd, maar de sierlijst was vervangen door de rubber. Succes Benny.

ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor » Thu Mar 31, 2005 7:26 pm

bedankt benny nu heb ik toch al een paar alternatieven voor achter te horen groetjes ronny

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3554
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Thu Mar 31, 2005 9:36 pm

Vanaf 80 was de Bagheera standaard uitgerust met een raamrubber ipv de sierlijst.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu Mar 31, 2005 10:21 pm

Dag Raf, :D
Ik ben blij nog iets van je te horen.Mijn vrouw en ik hebben misschien al honderd maal gezegt, hoe zou het met Jos en Raf zijn?Ik heb ook al meerdere keren gezegt ik ga Raf eens bellen maar je weet hoe dat gaat.Het komt er niet van.Ik had al schrik dat de matra liefde jullie verlaten had.Na die zware tegenslag met je bagheera die jullie zo prachtig gerestaureerd hadden.Op enkele minuten zie je dan een stukje van je levenswerk opgaan in rook.Heb je ooit in gedachten de oorzaak van deze brand kunnen achterhalen?Dikwijls heb ik moeten denken hoe verwerk je dit?Ik weet dat je toen begonnen bent met het restaureren van een fiat x.9.Dit was wel nodig om het verdriet te verwerken.Heb je deze fiat afgemaakt?Jou kennende denk ik dat hij nu in een perfecte staat is.Natuurlijk als je vrije tijd het je toegelaten heeft.Hoe is het gesteld met je bagheera x of wat er van overgebleven is.Maar je hebt toen gezegt ,dat het chassis en de galvanisatie nog in goede staat was.Ik kan me niet voorstellen dat je het verkocht hebt.Ga je hem nog restaureren?Of ben je er al mee bezig?Wat is er geworden van de bagheera type 1 die jullie aan het restaureren waren? Doe je vader je moeder en je vrouw de groeten van ons.Zij zal ons wel niet meer kennen?maar dat maakt niet uit.Hopelijk mogen we jullie terug verwelkomen bij matramania.De afgelopen nieuwjaarsreceptie was een succes.We hebben gezellig bij pot en pint kunnen bij praten.Ik weet dat niet iedereen van rondritten met zoekopdrachten houd.Ik trouwens ook niet.Laat ons liever ergens samen komen en gezellig iets eten,en (of) iets bezichtigen,en vooral veel tijd maken om met elkaar te praten over onze hobby's en het dagelijks leven.Dat we ons ontmoeten op het matra forum is een zeer goed teken de passie is niet verdwenen.Tot wederhoren.
Groetjes Godfried. :lol:

User avatar
raf
Posts: 81
Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
Location: lommel

Post by raf » Fri Apr 01, 2005 11:10 am

Hallo Godfried.
Amai, wat een hoop vragen!
Ten eerste wat auto`s betreft, komt matra bij mij nog steeds op de eerste plaats.Die fiat X1/9 is gedeeltelijk gerestaureerd, omdat ik eerst aan een mercedes 280ce bj1968 voor mijn vrouw aan het restaureren ben, maar ook dit is weer komen stil te liggen omdat ik eind vorig jaar aan een mobilhome aan het bouwen ben (je ziet ik zit zeker niet stil)De uitgebrande X staat netjes opgestald (ik heb ondertussen al de onderdelen verzameld, en ik moet alleen nog de tijd vinden om hem terug te monteren).Ik heb ook nog 2 Bagheera S uit 1974 en 1977 die wachten op een nieuw leven.Als je wat tegenslag met je Matra hebt gehad is de beste remedie gewoon door te gaan met wat je voordien deed nl. auto's repareren (al heb ik daar de laatste 2jaar niet zoveel tijd meer voor gehad door mijn job en nieuwe huis).Die bagheera 1 van mijn pa is ondertussen klaar op een paar details na (Alain, herinner je nog die wieldopjes...?).Als ik terug in Belgie ben (normaal na volgende week) ga ik mij terug lid maken.

Groeten Raf Broens

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Fri Apr 01, 2005 8:17 pm

Dag Raf,
Je hebt nog heel veel plannen.Dat ga je allemaal niet meer gedaan krijgen.Daar kun je beter mee wachten tot je gepensioneerd bent. Vervelen dat is een woord dat je niet in je dagboek gaat terugvinden.Fijn weer iets te horen van je.
Groetjes Godfried. :P

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Fri Jan 26, 2007 4:52 pm

ik heb waarschijnlijk een raamrubber gevonden.ze gaan me een stuk opsturen zo dat we eens kunnen zien.als het past breng ik het mee naar de receptie.dan zijn de problemen met het plaatsen van de voorruit van de baan.geen gesmodder van lijm meer.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Jan 27, 2007 10:11 am

Moet je doen Ludo. Ik ben geinteresseerd. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Mon Feb 12, 2007 3:07 pm

ik heb vandaag een stuk raamrubber ontvangen.
ga het deze week bij ronny op men bagheera proberen. houw jullie op de hoogte. zie foto's
Attachments
HPIM0283.JPG
HPIM0283.JPG (16.36 KiB) Viewed 6049 times
HPIM0284.JPG
HPIM0284.JPG (16.82 KiB) Viewed 6049 times
HPIM0285.JPG
HPIM0285.JPG (17.87 KiB) Viewed 6049 times
HPIM0284.JPG
HPIM0284.JPG (16.82 KiB) Viewed 6049 times

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Mon Feb 12, 2007 3:09 pm

nog vergrten
Attachments
945_00_095.jpg
945_00_095.jpg (4.24 KiB) Viewed 6046 times

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Mon Feb 12, 2007 4:57 pm

Ludo,
Hoe zit het met de lengte van deze rubber! Kun je deze aankopen per meter! Dan moet je deze aan elkaar plakken! Of is de lengte berekent voor een ruit op de bagheera? :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Mon Feb 12, 2007 5:08 pm

de rubber is aan de lopende meter tekoop.

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Fri Feb 16, 2007 7:56 pm

vandaag naar ronny geweest om de voorruit rubber te proberen.
hij past zeergoed.
sluit overal zeergoed aan.
ik ga hem maandag bestellen.
dat probleem is dan ook weeral van de baan.
de rest volg nog.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Feb 17, 2007 10:18 am

Ludo,
Bestel die remflexibel voor achter dan ook. Let wel op! Dat het er ??n is waar je op de keuring geen problemen mee krijgt. Naar het schijnt mag er geen met ijzer rond zijn.(chroom)
Wie weet hier meer van? :wink:
Matra Bagheera S - 1977

Frank
Posts: 90
Joined: Tue Oct 25, 2005 11:53 pm
Location: Blankenberge

Post by Frank » Sat Feb 17, 2007 11:41 am

Ludo,

Heb je een referentie voor dat raamrubber? Waar kan men dit eventueel bestellen? Wat moet dit kosten?

Frank.

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Sat Feb 17, 2007 1:10 pm

frank,
hier de gegevens van de raamrubber.
www.partijhandelolthuis.nl
art. 945.00.095
? 11,90/m btw in
ik breng het staal zondag mee.
mvg ludo

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Feb 17, 2007 2:12 pm

Handige tip dat met die rubbers. Ik had niet gedacht dat er nog zoveel verschillende raamrubbers te verkrijgen zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sat Feb 17, 2007 8:11 pm

Godfried

Ik vervang mijn ijzeren remleidingen door euroquip leidingen,ik heb eerst navraag gedaan bij de zaak waar ze de leidingen verkopen en de eigenaar heeft mij gezegd dat het geen probleem is bij de keuring,als er wel een opmerking komt dan moet ik met hem onmiddelijk kontakt opnemen en zal hij een klacht neerleggen.

Groeten

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sun Feb 18, 2007 10:53 am

Dag Jules,

Je bedoelt de vaste leidingen? Het materiaal euroquip ken ik niet. Ik heb mijn vaste remleidingen vervangen door koperleidingen. Dit geeft ook geen enkel probleem op de keuring.
Wat ik bedoel voor Ludo is dat er remflexibels bestaan die met een ijzerdraad overtrokken zijn(chroom). Ik heb ergens gelezen of horen zeggen dat deze problemen geven op de keuring, als ik me niet vergis zelfs op onze site van MatraMania.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3554
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Sun Feb 18, 2007 11:06 am

Klopt Godfried, de rubbere flexibele remleidingen mogen niet vervangen door exemplaren die een inox mantel hebben. Ik denk dat Jules het voor heeft op de koperen leidingen.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sun Feb 18, 2007 11:17 am

In Duitsland zal het wel toegestaan zijn daar Simon ze verkoopt! :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3554
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Sun Feb 18, 2007 11:48 am

Het is niet omdat iets verkocht wordt dat het ook is toegestaan. :wink:

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sun Feb 18, 2007 12:00 pm

Alain

Euroquip leidingen zijn leidingen overtrokken met een inox mantel,in de autosport word het heel veel toegepast en volgens de Autoshop gespecialiseerd in rally toebehoren is het toegestaan.

User avatar
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Inox flex. remleidingen

Post by matra530lx » Sun Feb 18, 2007 12:43 pm

Jules,

Voor de technische controle is het probleem dat men de rubber niet meer kan controleren op barstjes(verduren)in de rubbermantel van de flex. slang.
Dat is de reden dat zij deze niet aanvaarden.
Maar flex. remslangen kan je overal op maat laten maken, als je maar een voorbeeld hebt. ( in een degelijke autoshop of remmen speciaal zaak)

Groetjes Matra 530 LX

User avatar
GODFRIED
Posts: 8445
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sun Feb 18, 2007 4:30 pm

Iets dat men moet namaken kost normaal veel meer dan het originele. Ik heb dit ondervonden toen ik enkele jaren geleden de achterste remslangen heb laten namaken. Ik heb ze toen laten namaken zonder te weten wat ze gingen kosten! Ik moest ze hebben en heb toen ?94,38 betaald voor de twee. Veel te veel natuurlijk!
Jules opletten met wat je doet! Als je op de keuring een rode kaart krijgt voor deze remleidingen is alle inspanning voor niets geweest. Die verkopers hebben goed praten. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sun Feb 18, 2007 7:00 pm

Ik hou jullie op de hoogte,maar eerst nog een paar stukken vinden voor die remmen.
Attachments
zadel 1.JPG
zadel 1.JPG (36.26 KiB) Viewed 5952 times

Post Reply