Page 1 of 1

Bagheera met blower.

Posted: Sun Jul 25, 2010 12:01 am
by oetker
Filmpje hoe dat rijd met een blower.
http://www.youtube.com/watch?v=0-eyKVzi66M

En hier het topic hoe dat stand gekomen is.
http://www.matrasport.dk/forum/index.ph ... 539.0.html

Posted: Sun Jul 25, 2010 12:24 am
by hendrik
Dat zijn mooi filmjes herman.


grt harry de matra.

Posted: Sun Jul 25, 2010 10:42 am
by henk wouterse
volgens mij heel veel lawaai met weinig snelheid

Posted: Sun Jul 25, 2010 11:01 am
by benny
Om echt effect te hebben moet je veel veranderen aan de motor. Je moet eerst al de compressie verlagen, dan ook nog veel onderdelen versterken, sodium-gekoelde kleppen monteren, de koeling versterken en waarschijnlijk nog zaken die ik vergeet. Doe je dat niet, dan vliegt de motor binnen de kortste keren uit elkaar of wat hier meer waarschijnlijk is, dat het systeem niets opbrengt. Nu ja, velen denken al dat hun auto sneller gaat wanneer hij meer lawaai maakt. Hoelang zal de achterste ophanging het uithouden vooraleer het uit de kofferbodem scheurt? Op het autosalon in de hal van de toebehoren heb ik ooit eens een verkoper uitgemaakt voor bedrieger. Hij verkocht turbo-kits voor de VW Golf. Het was gewoon monteren op de motor en klaar was Kees. Die geloofde ook nog in Sinterklaas.

Posted: Sun Jul 25, 2010 11:08 am
by oetker
Er werd toch 27% meer vermogen gehaald op de dyno.
Of het allemaal volhoud is de vraag.
Ik heb ooit een snelle mini gehad met veel vermogen.
Daar moest ik elke 3 maanden de kruisstukjes van vervangen.
Dat trok gewoon kapot.

Inderdaad, die blitse ventilatiekitjes zijn flauwe kul.
Daar haal je niks extra mee, en het is pure oplichting (pardon) verkooppraat.

Posted: Sun Jul 25, 2010 12:46 pm
by bart_heemskerk
Dat geluid uit het filmpje, komt dat van de blower, of van de aandrijving van de blower?

Posted: Sun Jul 25, 2010 10:00 pm
by Muddy Bandit
Voor de kosten van al die aanpassingen koop je tegenwoordig ook een auto die standaard al dat vermogen heeft en de 200+ km/h haalt... waarom moeten er dan nog oldtimers misbruikt worden voor dit soort dingen? :cry:

Posted: Mon Jul 26, 2010 10:56 am
by jo
Benny bedoel je geen Natrium gekoelde kleppen?
Is in elk geval hetgeen in een Citroën SM steekt en elke eigenaar liefst laat vervangen door volle kleppen. :-?

Posted: Mon Jul 26, 2010 12:11 pm
by benny
Inderdaad, natriumgekoelde, foutje van mij. Ik weet nog dat er indertijd natriumgekoelde kleppen in mijn Saab 900 Turbo zaten. Je mag die kleppen niet zomaar wegwerpen. Je moet ze doorslijpen en het natrium opvangen.

Posted: Sun Aug 22, 2010 2:08 am
by Spyros
henk wouterse wrote:volgens mij heel veel lawaai met weinig snelheid
Om dat te zeggen, was je niet in de wagen.

Natuurlijk zijn de compressie verlagen, en veel andere...
Muddy Bandit wrote:waarom moeten er dan nog oldtimers misbruikt worden voor dit soort dingen? :cry:
Als je heeft al 3 andere Bagheera, kan je ook iets anders doen.
En om meer dan 200 km/h te doen, Andy heeft geen probleem met zijn Lamborghini