Bagheera met blower.

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7484
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Bagheera met blower.

Post by oetker » Sun Jul 25, 2010 12:01 am

Filmpje hoe dat rijd met een blower.
http://www.youtube.com/watch?v=0-eyKVzi66M

En hier het topic hoe dat stand gekomen is.
http://www.matrasport.dk/forum/index.ph ... 539.0.html
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
hendrik
Posts: 3919
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik » Sun Jul 25, 2010 12:24 am

Dat zijn mooi filmjes herman.


grt harry de matra.

User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse » Sun Jul 25, 2010 10:42 am

volgens mij heel veel lawaai met weinig snelheid

benny
Posts: 3206
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny » Sun Jul 25, 2010 11:01 am

Om echt effect te hebben moet je veel veranderen aan de motor. Je moet eerst al de compressie verlagen, dan ook nog veel onderdelen versterken, sodium-gekoelde kleppen monteren, de koeling versterken en waarschijnlijk nog zaken die ik vergeet. Doe je dat niet, dan vliegt de motor binnen de kortste keren uit elkaar of wat hier meer waarschijnlijk is, dat het systeem niets opbrengt. Nu ja, velen denken al dat hun auto sneller gaat wanneer hij meer lawaai maakt. Hoelang zal de achterste ophanging het uithouden vooraleer het uit de kofferbodem scheurt? Op het autosalon in de hal van de toebehoren heb ik ooit eens een verkoper uitgemaakt voor bedrieger. Hij verkocht turbo-kits voor de VW Golf. Het was gewoon monteren op de motor en klaar was Kees. Die geloofde ook nog in Sinterklaas.

User avatar
oetker
Posts: 7484
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sun Jul 25, 2010 11:08 am

Er werd toch 27% meer vermogen gehaald op de dyno.
Of het allemaal volhoud is de vraag.
Ik heb ooit een snelle mini gehad met veel vermogen.
Daar moest ik elke 3 maanden de kruisstukjes van vervangen.
Dat trok gewoon kapot.

Inderdaad, die blitse ventilatiekitjes zijn flauwe kul.
Daar haal je niks extra mee, en het is pure oplichting (pardon) verkooppraat.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk » Sun Jul 25, 2010 12:46 pm

Dat geluid uit het filmpje, komt dat van de blower, of van de aandrijving van de blower?

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1564
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Sun Jul 25, 2010 10:00 pm

Voor de kosten van al die aanpassingen koop je tegenwoordig ook een auto die standaard al dat vermogen heeft en de 200+ km/h haalt... waarom moeten er dan nog oldtimers misbruikt worden voor dit soort dingen? :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
jo
Posts: 1509
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Mon Jul 26, 2010 10:56 am

Benny bedoel je geen Natrium gekoelde kleppen?
Is in elk geval hetgeen in een Citroën SM steekt en elke eigenaar liefst laat vervangen door volle kleppen. :-?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

benny
Posts: 3206
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny » Mon Jul 26, 2010 12:11 pm

Inderdaad, natriumgekoelde, foutje van mij. Ik weet nog dat er indertijd natriumgekoelde kleppen in mijn Saab 900 Turbo zaten. Je mag die kleppen niet zomaar wegwerpen. Je moet ze doorslijpen en het natrium opvangen.

Spyros
Posts: 47
Joined: Fri Nov 08, 2002 1:00 am
Location: Fleurus
Contact:

Post by Spyros » Sun Aug 22, 2010 2:08 am

henk wouterse wrote:volgens mij heel veel lawaai met weinig snelheid


Om dat te zeggen, was je niet in de wagen.

Natuurlijk zijn de compressie verlagen, en veel andere...

Muddy Bandit wrote:waarom moeten er dan nog oldtimers misbruikt worden voor dit soort dingen? :cry:

Als je heeft al 3 andere Bagheera, kan je ook iets anders doen.
En om meer dan 200 km/h te doen, Andy heeft geen probleem met zijn Lamborghini

Post Reply