Page 1 of 12

na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sun Mar 14, 2010 6:38 pm
by hans
:-? de laatste apk bracht een aantal dingen aan het licht die ik niet verwachte zodat ik eens goed moest nadenken wat te doen,de auto kan relatief eenvoudig weer apk keur krijgen maar dan hou je jezelf voor de gek.De auto verkeert technisch in een goede staat maar het chassis staat op sommige plaatsen in schril contrast met het totaalplaatje dus na rijp beraad besloten de auto nog 1x te restaureren qua chassis dan.Duur voor het project 2 jaar? Bedoeling is zelf alles te doen (demontage/montage) behalve het laswerk etc...
Momenteel staat de bagheera broederlijk naast een Miura,ik zal proberen hier mijn vorderingen te laten zien met fotootjes etc... :wink:

Posted: Sun Mar 14, 2010 8:10 pm
by benny
Lees ik goed? Een Miura? Enkel na demontage van alle koetswerkpanelen, zal je een idee krijgen van de staat van het chassis en wat er allemaal zal moeten gelast worden. Hopelijk valt het allemaal nog mee.

Posted: Sun Mar 14, 2010 10:39 pm
by Muddy Bandit
Een goede beslissing Hans, als de APK nog niet al te veel problemen geeft is een restauratie zeker nog de moeite waard.
Succes met de restauratie, en houd ons op de hoogte van de vorderingen. :wink:

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:15 pm
by MatraMurena.nl
naast de boiler, altijd warm water voor het handen wassen:

http://www.miuraboiler.com/

nee ff serieus, ben ook wel nieuwsgierig.

Posted: Mon Mar 15, 2010 5:06 am
by GODFRIED
Dag Hans,

Mooi dat je besloten hebt om de bagheera te houden, velen houden het dan voor bekeken. Als hij nu terug gelast is en goed behandelt dan krijg je hem niet meer versleten!!

Fijn van je dat je ons laat meegenieten van de restauratie.
Ik heb ook 2 jaar nodig gehad voor de restauratie.
Veel succes :wink:

PS; Ik zal de werkzaamheden aandachtig volgen.

Posted: Mon Mar 15, 2010 7:37 am
by oetker
Ja, we zien graag wat anderen er van maken.
Het is altijd weer een waarschuwing voor me dat ik er niet aan moet beginnen.
Niet dat ik dat niet zou willen, maar met mijn plaatwerkkunsten kan ik dat beter niet doen.
Succes met het klaren van de klus.

Oh ja, Lambo Miura.

Zeer exclusief, beetje watertanden.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... iura&hl=nl#

Posted: Mon Mar 15, 2010 8:49 am
by hendrik
Hans,veel succes er mee en laat ons zeker meegenieten.



grt harry de matra.

de eerste werkzaamheden

Posted: Mon Mar 29, 2010 8:27 pm
by hans
:evil: vandaag begonnen met ontmantelen,voorbumper eraf,voorklep eruit en de neus volledig los alleen nog verplaatsen,stoelen,tapijt,pookbak deuren ahum de linkerdeur ging redelijk,de rechterdeur stribbelt tegen de scharnierpennen krijg ik er nog niet uit,het moet met enig beleid daar ik lakschade aan de panelen wil voorkomen,veel kruipolie gaf al enig resultaat maar volgende keer verder want de 1e dag was zo voorbij,zie de plaatjes. :o Image en een detail van de erg slechte linkerstijl, Image

Posted: Mon Mar 29, 2010 8:31 pm
by hans
:D :D :D ooh ja en deze staat naast de baggie Image

Posted: Mon Mar 29, 2010 8:40 pm
by bassboss
Asjemenou, een Miura...de emoties worden me te sterk!
De Miura is zoooooooo zeldzaam, bovendien was deze met zijn centraal geplaatste motor 'het' grote voorbeeld voor alle sportwagens die erna gekomen zijn!
Een Miura is zijn gewicht in goud waard!

Posted: Mon Mar 29, 2010 10:04 pm
by jo
Ik zie daar nog mooi's staan in die garage. :D

Posted: Mon Mar 29, 2010 10:24 pm
by oetker
Het begin is er, en je hebt er in ieder geval de ruimte voor zo te zien.
Op de brug staat inderdaad iets wat me zeer bekend voorkomt maar niet helemaal kan plaatsen.
Foto is wat wazig op dat punt.

Posted: Tue Mar 30, 2010 12:49 pm
by hans
:D je bedoelt die ISO lele ?

Posted: Tue Mar 30, 2010 12:56 pm
by oetker
Nee niet de Rivolta, maar dat andere ding op de brug.
Iets engels volgens mij.

Posted: Tue Mar 30, 2010 2:46 pm
by hans
:) dat is een humber ,de eigenaar wil er een rover v8 in als ie klaar is.

update

Posted: Mon Apr 19, 2010 10:45 pm
by hans
:wink: :wink: vandaag weer aan de baggie gewerkt,de re deur stribbelde erg tegen uiteindelijk bracht de slijpschijf uitkomst dus nu heb ik zeker 2 scharnieren aan de deur nodig :D ,de dorpels,neus ,panelen etc.. eraf,nog wat interieurstukken verwijderd en dan is de dag alweer voorbij,de paravaan verkeert na 21 jaar nog in perfecte staat toendertijd gekocht bij 1e restauratie was preproductie verzinkt murena tijdperk,evenals de linker raamstijl,de re was toen niet nodig nu wel dus maar ik heb deze verzinkte set bewaard :D, volgende keer weer verder dan gaat de ruit eruit en ws de voortrein,
Image

Image

Image

Image

Image

Posted: Tue Apr 20, 2010 7:01 am
by GODFRIED
Dag Hans,

Dat die passie voor de bagheera diep zit daar is geen twijfel aan anders zag je het nu al niet meer zitten. Gelukkig zijn er nog mensen met veel geduld die kost wat kost een Matra willen bezitten, vooral de bagheera daar moet je wat meer voor over hebben (veeeel).
Fijn om te zien dat er weer een bagheera van de eeuwige jachtvelden wordt gered.

Ik ben je niet vergeten, maar je hebt ze morgen niet nodig.
Het is klaar en duidelijk dat je nieuwe nodig hebt, ik hoop dat ik je kan helpen. Ik weet dat ik een bagheera heb afgebroken met de scharnieren nog op de deur, dit omdat de A-stijl zo rot was. Deze deur staat op mijn zolder. Dus normaal moet ik je kunnen helpen.

Zoals je waarschijnlijk weet ben ik aan mijn murena bezig. De motor staat momenteel in de weg en ik wil die deze zo vlug mogelijk onder de voeten uit.
Kortelings duik ik op mijn zolder.


Succes met de werkzaamheden. Waarschijnlijk zul je wel wat onderdelen nodig hebben.

Posted: Thu Apr 22, 2010 10:24 pm
by GODFRIED
Even op de zolder gaan kijken. Dit heb ik eenvoudig kunnen verwijderen.

Hans is dit voldoende of heb je twee komplete scharnieren nodig?

scharnieren

Posted: Tue Apr 27, 2010 10:22 pm
by hans
:D hoi godfried dat is tof ,ik heb deze 2 in ieder geval nodig,wat wil je er voor hebben? Ik moet nog in mijn eigen zolder kijken of ik ook 2 goede polyesterdorpels heb,dus misschien wil ik nog een beroep op je doen als dat mag,volgende week ga ik weer verder met de demontage,hoe heb jij je voortrein beschermd,stralen en poedercoaten? grtz hans :wink:

Posted: Tue Apr 27, 2010 10:42 pm
by hendrik
Zo te zien ben je goed bezig hans succes met je werkzaamheden.


grt harry de matra.

Posted: Wed Apr 28, 2010 7:07 am
by GODFRIED
De scharnieren kun je zo hebben.
Zijn je dorpels dan zo slecht? Ik heb er hier nog wel enkele liggen. Je ziet maar.
Ik heb de voorbalk waar alles ophangt laten verzinken. Zoals je weet is dit ook een zwakke schakel en bij veel bagheera's volledig rot.
Ik zal eens zoeken of ik nog een foto heb maar ik heb er bang voor, mijn restauratie was voor het digitale tijdperk. :wink:

update

Posted: Mon Jun 21, 2010 9:10 pm
by hans
:D weer enkele dagen bezig geweest met de baggie,isolatie verwijderd van het brandschot en hier kwam een gat tevoorschijn achter de bestuurdersstoel en de bitumen uit de kofferbak en vloer verwijderd verder nog allerlei klein spul verwijderd en nu is de beurt aan de motor om verwijderd te worden,gaat ws morgen al gebeuren dan is de bedoelinh om de achterophanging te gaan verwijderen zodat een start gemaakt kan worden met het laswerkImage

update

Posted: Mon Jun 21, 2010 9:14 pm
by hans
:D nog paar plaatjesImage

Image

Image

laatste plaatje hier zie je een oude frontschade,het balkje is toendertijd soort van gerepareerd nu gaat er een nieuw front op die ik nog op zolder heb liggen.

Posted: Mon Jun 21, 2010 10:09 pm
by hendrik
Hans, je bent goed bezig. Zo kan je er wel goed aan werken nu je alles hebt verwijdert nog succes er mee.



grt harry de matra.

Posted: Tue Jun 22, 2010 6:59 am
by GODFRIED
Het chassis van deze bagheera komt er nog uit, als je de meeste bagheera's uitkleed vallen ze door kneien.

Posted: Tue Jun 22, 2010 9:05 am
by oetker
Als ik zo de foto's van de andere resto's bekijk valt dit ogenschijnlijk nog wel mee.
Hier zit nog wel wat ijzer aan.
Schijn kan bedriegen natuurlijk.

Posted: Wed Jul 07, 2010 8:01 pm
by hans
:roll: weer aan de bagheera gewerkt,was wel erg heet die dag,maar goed ,de motor is bijna zover dat ie eruit kan,de korte aandrijfas is eruit,nu de bak met koppelingshuis eronderuit dan is het nog een kwestie van de bovenste steunen loshalen.hierna is de tank aan de beurt en de achterste traverse compleet met de draagarmen.dan nog de koelbuizen,de voorwielophanging en dan ? lassen!!!heb niet echt een foto kunnen maken waar jullie progressie op kunnen zien maar ongetwijfeld de volgende keer weer. :wink:

Posted: Wed Jul 07, 2010 8:36 pm
by hendrik
Hans, ik denk dat het wat te warm is om te lassen maar je hebt al goed gewerkt doe zo maar verder dat komt wel goed.



grt harry de matra.

Posted: Wed Jul 07, 2010 9:02 pm
by GODFRIED
Wanneer je die scharnieren nodig hebt hoor ik het wel. :wink:

Succes en volhouden, nog twee jaar, drie maanden 20 minuten.

stand van zaken

Posted: Mon Sep 27, 2010 10:26 pm
by hans
:( jullie zullen misschien denken weinig nieuwe ontwikkelingen maar na een nogal heftige vakantie en nu thuis met een sleutelbeenbreuk weinig aan de bagheera kunnen doen,zoals het er nu uit ziet pas weer over 4 weken weer de mogelijkheid om iets te gaan doen,ik hou jullie op de hoogte :-?