na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

garage klaar voor ontvangst

Post by hans »

:o mijn box in orde gemaakt lekker zacht tapijtje op de vloer ,2 extra steunen gekocht ,het is wachten op seintje dat ik de bagheera naar huis kan brengen :D dan eindelijk opbouwen :roll: Als alles klaar is komt er nog een nieuwe verflaag overheen want her en der zit osmose :-? maar goed
fotootje binnenkort
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

:o eindelijk tijd gehad om weer wat te doen,garage zo praktisch mogelijk gemaakt met de onderdelen zodat ik redelijk er om heen kan lopen,auto staat op 40 cm werkhoogte met assteunen.
Als je project aantal jaren in bedrijf staat waar geschuurd wordt dan is het een stofbende,maar een bus remmenreiniger doet wonderen en af en toe een sopje ,interieur stofvrij gemaakt ,naden afgekit en de dempingsmat gered die achter de stoelen zit,met zelfplakkende isomatjes. :) daarna nog verder gestoft zodat al wat je ziet weer glimmend danwel matzwart is van het gerestaureerde plaatwerk :wink: Image
Image
Image
Image
en nog een plaatje van mijn klushokje
ik hoop dat eea nu wat sneller gaat :-?
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by oetker »

Dat klushokje ziet er klein uit in vergelijking de ruimte waar je eerst zat.
Er is wel wat tijd verstreken ondertussen.
Hoeft morgen ook niet af denk ik?
Het zijn nu eenmaal project/hobby cars.
Keep up the good work.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

wie o wie kan mij helpen aan remleiding veer/klemmetjes,dwz die ervoor zorgen dat de koppeling tussen de metalen en de flexslang op zijn plaats wordt gehouden bij de plaatjes die aan het chassis zitten.
Ik hoop dat het ik het een beetje duidelijk omschreven heb :D
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by oetker »

Zou dit passen?
evt verkoper mailen voor maten.
http://www.ebay.co.uk/itm/4x-Brake-Hose ... XQLs5RwCW6

Anders moet ik even zoeken in de voorraadkast tussen de zoekgraakte stukken.

Edit...niet gevonden dus.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

helaas die zijn t niet,ze staan wel in de lijst bij simon,dus probeer ze daar te bestellen,heb nl nog wat meer slangetjes en clipjes etc.. nodig :D
vandaag bezig geweest met de stabilisatorstang voor.bij restaureren kreeg ik de opstaande bout met rubbers etc aan de rechterkant er niet uitgedraaid,zat compleet inwendig vast gerot.nu gewoon doorgezaagd,de originele dikte is net als aan de andere kant (zie topic eerder) ook wat afgenomen in de loop der jaren :lol: Image
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

GEZOCHT!: een rubber stop die op de onderste triangel voorzijde zit ,is helaas niet te redden,iemand nog eentje over voor mij?
ik hoor t graag .:-)
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

na advies godfried maar nieuwe besteld :-)
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

kleine progressie gemaakt :-) uiteraard alles nieuwImage
Last edited by hans on Sun Jul 24, 2016 10:24 pm, edited 3 times in total.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hendrik »

Ja hans, dat ziet er mooi uit hé dat komt goed met je matra.




grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by oetker »

Ziet er weer strak uit.
Dit zijn dingen die met geringe kosten nog wel te doen zijn.
Veel is nog Simca 1100 en daar zijn er best veel van gemaakt.
Heb dat bij mijn Murena's ook allemaal vernieuwd, dat geeft weer strakke besturing.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

vraagje voor de technici onder ons?
ik zoek een remkrachtverdeler is hier een alternatief voor?
mvg hansi
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by pete speed »

Bij Europaspares.com hebben ze regelbare remdrukverdelers, deze werken uitstekend op de Murena, kun je meer druk op de achterwielen zetten, want de fabrieksafstelling is, zeker bij nat weer , verre van optimaal
The Pete
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

afgelopen dagen bezig geweest met de draadboom oppimpen en checken op sluiting etc..
de tape van 36 jaar oud verwijderd en het valt me alles mee geen corrosie ,draadboom komt er schoon uit,hierna weer inwikkelen met speciale tape soort linnen echt geweldig spul geeft mooie matte finish en is zeer goed geschikt voor gebruik buiten de auto.
Voor het interieur gebruik ik een andere variant die juist weer goed geschikt is voor binnen ,geeft echter hetzelfde resultaat als finish.
Is echter geen klusje wat je effe snel doet ,maar resultaat tot nu toe erg tevreden over.
Image
zie het verschil,nog paar meters te gaan :-)
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hans »

hans wrote:GEZOCHT!: een rubber stop die op de onderste triangel voorzijde zit ,is helaas niet te redden,iemand nog eentje over voor mij?
ik hoor t graag .:-)
waren helaas niet meer te krijgen dus alternatief uit de kitcar wereld gevonden moest wel andere dikte bout op lassen want waren net te dik en ik wilde niet het gat in de triangel ruimen,maar weer stap verder :-)
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by GODFRIED »

Inderdaad mooi afgewerkt en een probleem goed opgelost.
Ik heb indertijd de gewone tape gebruikt maar deze is niet goed voor dit doeleinde. Na veelvuldig warm worden lost de tape en gaat plakken.
Die stoffen tape vindt je niet overal. Ik moet me die ook eens aanschaffen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hendrik »

Ik heb laats ook zo een rol stoffen tape moeten kopen voor mijn murena. Daar was de kabel wat door geschuurd en heb die ook moeten herstellen.
Maat dat is mooi gedaan daar.





grt harry de matra.
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hansie »

ImageImage
vandaag deze besteld dan laat ik de oude reviseren als reserve,en deze zit er ook weer in :-).
ben nu bezig de kachel unit te renoveren want het dempingsmateriaal schuimrubber is opgelost.
Nu ik er toch weer ben heeft iemand nog een linker scharnier kofferklepje voorcompartiment voor mij ,die van mij heeft teveel speling op de schroefdraad en kan iemand mij een fotootje laten zien hoe de vacuumleidingen voor de koplampen door het scherm gaan plz :-) :o
Leuk detail nog ,ik was de voorremleidingen aan het leggen van het pakket van simon bleek de sticker voor links op de rechter leiding te zitten,ik dacht al dit gaat nooit passen :roll: kwam er na 30 minuten passen en meten achter dat het niet klopte :roll:
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by oetker »

Die hoofdremcilinder staat het montagepunt gedraaid van.
Lijkt me niet de juiste.
Herman
Attachments
Bagbrakecil.jpg
Bagbrakecil.jpg (32.26 KiB) Viewed 15382 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hansie »

U heeft helemaal gelijk heb de firma al bericht
kleine update:-(
de gereviseerde servo is dus een andere als de originele,nu ik erover nadenk komt deze uit een Talbot horizon ooit heeeeeeel lang geleden uit elkaar getrokken voor onderdelen verder nooit over nagedacht dat eea niet zou passen.
Ook deze mooie servo ook nog verkeerd om gemonteerd :-( moet dus 1/4 slag draaien ) maar dan nog gaat de te leveren hoofdremcilinder niet passen want de boutgaatjes komen niet overeen ZUCHT!
Dus er zit niks anders op dan mijn originele Servo netjes te maken,(werkt overigens prima ,getest met vacuum) en de eerder voorgestelde hoofdremcilinder te bestellen.
Imageafstand tappen te groot
Imagemoet kwartslag draaien Grtz hansi
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by GODFRIED »

De horizontale aansluiting op de servo is origineel bagheera. Alleen de laatste bagheera's hebben een verdraaide servo aansluiting net zoals de murena.
Ik heb een murena servo op mijn bagheera gebouwd omdat deze hoofdrempomp nog zeer goed te verkrijgen is en weinig kost. Ik heb er zelfs enkele reserve liggen.
Het is ook mogelijk om de servo open te doen. Bouten losmaken en verplaatsen. Dan is het mogelijk om je nieuwe pomp te gebruiken. Ik heb dit al gedaan. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hansie »

thanks godfried voor je oplossing maar heb mijn originele servo al weer gerenoveerd en ook nu de juiste hoofdremcilinder al binnen.
fotootje volgt nog.
grtz hans
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by GODFRIED »

Dag Hans,
Hier de beloofde foto's,

Er komen twee leidingen vanonder de bodem. Een voor de aansluiting op de rembekrachtiging en één voor de aansluiting van het lucht geschakeld relais.
Deze leidingen liggen naast elkaar en op de hoek van de bodem zit een rubber om de leidingen te beschermen. Van het relais lopen er twee leidingen links voor over het spatbord naar vacuümcilinder voor bediening van de lampen.
Het is niet eenvoudig om hier mooie foto's van te maken. Het relais is bijna niet zichtbaar door andere aanbouwdelen.
Ik hoop dat je iets hebt aan de foto's anders hoor ik het wel.
Groeten, Godfried
Attachments
DSCN5869 [800x600 test tekening 2].JPG
DSCN5869 [800x600 test tekening 2].JPG (177.97 KiB) Viewed 15233 times
DSCN5859 [800x600 test tekening 2].JPG
DSCN5859 [800x600 test tekening 2].JPG (70.84 KiB) Viewed 15233 times
DSCN5856 [800x600 test tekening 2].JPG
DSCN5856 [800x600 test tekening 2].JPG (88.22 KiB) Viewed 15233 times
DSCN5855 [800x600 test tekening 2].JPG
DSCN5855 [800x600 test tekening 2].JPG (87.57 KiB) Viewed 15233 times
DSCN5849 [800x600 test tekening 2].JPG
DSCN5849 [800x600 test tekening 2].JPG (140.9 KiB) Viewed 15233 times
Matra Bagheera S - 1977
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Re: garage klaar voor ontvangst

Post by bart_heemskerk »

hans wrote::.... mijn box in orde gemaakt lekker zacht tapijtje op de vloer ....
Helpt dit tegen vocht? Ik heb een betonnen garagebox, waar het erg vochtig is. Vooral de vloer. Dit is geen optrekkend vocht, maar condens. Ik zat te denken op hout op de vloer te doen, of tapijt?
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by Urbain »

Bart,

Ik heb hetzelfde probleem gehad in mijn tuinhuisje, kletsnatte beton als het weer van koud naar vochtig warm ging. Ondertussen heb ik een nieuw tuinhuisje gebouwd met een houten vloer op hardhouten balkjes boven het beton en het resultaat is perfect, geen condens meer en het voelt in de winter warmer aan. Heb wel gekozen voor gedrenkte planken zodat insecten en schimmels geen kans krijgen.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hansie »

bart ,ik heb geen last van condens in mijn garage maar wel een harde vloer vandaar t tapijt en t helpt tegen optrekkende kou :P
godfried ik dank u zeer ,de fotoos helpen mij enorm :-)
grtz hansie
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by GODFRIED »

Graag gedaan, succes met de opbouw. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hansie »

vandaag bekleding monsters voor het tapijt binnen gekregen,ipv van de ori ribbel wil ik voor de velours uitvoering gaan ,net iets mooier ,wat vinden jullie? :-?Image
tevens vandaag met remleidingtool in de weer geweest ,vond het best spannend vooral de leiding die onder de servo door moest ,maar met behulp van de oude ging het eigenlijk best makkelijk :D
Vandaag ook nog meevaller ik was van plan de hoofdkoppelingscilinder op te sturen voor revisie echter kwam in mijn stock nog een NOS tegen tesamen met een NOS witte koppelingsleiding (ooit ergens in 1985 gekocht volgens de sticker die er op zat).
fotootjes volgen nog
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by oetker »

De velours zit ook in mijn 2.2.
Geeft een meer chique uitstraling als de ribbel.
De ribbel is wat minder vuil gevoelig naar mijn mening.
Je ziet er minder op.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by benny »

Is dat ook hetzelfde als in op het motordeksel achteraan van een 2.2?
Post Reply