na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
weer een kleine update,zoals eerder reeds gemeld pakketje van tnt ontvangen,had op marktplaats gebruikte motorbok gevonden voor 75 euro,maar op het laatste moment bleken er wat essentiele onderdelen te ontbreken, waarom zet je het dan op marktplaats als zijnde perfecte motorbok,toen maar wat gegoogeld en voor 65 euro inclusief bezorging een mooie motorbok,moest wel even in elkaar gezet worden.
je krijgt er zin in om te gaan reviseren
De plaatwerker gaat erg hard,let op de linkerdorpel 10 jaar geleden gedaan door matraspecialist,knoeiwerk volgens deze plaatwerker,oordeel zelf,alleen proplassen met kit,en geen protectie aan de binnenkant
,maar goed nu wordt het beter als origineel,we zijn bijna zover om de linkerdeur te gaan afhangen,dus godfried je hebt pb
de a stijl wordt in 3 stukken opgebouwd,maar dan gaat eerst de voorruit en het dashboard er nog uit en de eerste gestraalde delen liggen klaar voor hun nieuwe beschermlaag foto volgt nog
je krijgt er zin in om te gaan reviseren
De plaatwerker gaat erg hard,let op de linkerdorpel 10 jaar geleden gedaan door matraspecialist,knoeiwerk volgens deze plaatwerker,oordeel zelf,alleen proplassen met kit,en geen protectie aan de binnenkant
,maar goed nu wordt het beter als origineel,we zijn bijna zover om de linkerdeur te gaan afhangen,dus godfried je hebt pb
de a stijl wordt in 3 stukken opgebouwd,maar dan gaat eerst de voorruit en het dashboard er nog uit en de eerste gestraalde delen liggen klaar voor hun nieuwe beschermlaag foto volgt nog
Last edited by hans on Tue Feb 15, 2011 10:52 pm, edited 1 time in total.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
-
- Posts: 25
- Joined: Fri Jun 09, 2006 7:31 pm
- Location: Lyon - France
good evening
good job, hans
if you need parts, they're available on hb pièces auto or bagheera cafe club in france
http://www.bagheera-cafe.com/viewforum.php?f=5
good job, hans
if you need parts, they're available on hb pièces auto or bagheera cafe club in france
http://www.bagheera-cafe.com/viewforum.php?f=5
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
1e straalset
resultaat van 1 middagje stralen ,volgende behandeling is rx5 2 lagen en daarna rx10 waarna alles als het goed is een mooie zwarte chassislak uitstraling heeft
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
de 1e delen in de 1e laag rx5
de lakcabine 1e laag RX5 erop,
hierna nog 1 laag en dan gaat er RX10 op overigens spit ik regelmatig internet af op zoek naar matraspul en deze wilde ik jullie niet onthouden complete koppelingsset (190 mm) inclusief drukgroep nieuw in de doos voor 22 euro via ebay
hierna nog 1 laag en dan gaat er RX10 op overigens spit ik regelmatig internet af op zoek naar matraspul en deze wilde ik jullie niet onthouden complete koppelingsset (190 mm) inclusief drukgroep nieuw in de doos voor 22 euro via ebay
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- oetker
- Posts: 7993
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
binnenkort nieuwe fotoos,ik heb het erg druk gehad met van alles,ben met mijn bagheera onderdelen magazijn bezig geweest,moest verplaatst worden daar de zolder waar alles stond niet meer in de familie bleef en dan kom je er achter dat het best wel veel is wat je moet verhuizen
binnekort meer
binnekort meer
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
vandaag was met pieken en dalen,bezig geweest met de achterwielophanging een groot drama, ik wilde de remzadels verwijderen maar de inbussen zaten zo vast dat ze afbraken ondanks heel veel kruipolie,na goed kijken bleek dat de bus waar de bout voor de schokbreker indraait gewoon vast gelast zit en deze aan de andere kant dus niet,komt dit vaker voor?eveneens zat de lange bout die rechtstandig door de draagarm gaat aan diezelfde kant ook vastgebakken met een lasprop Nu heb ik dus eigenlijk een andere complete achterwielophanging nodig anders wordt het boren en heel veel gedoe om deze weer ok te krijgen,iemand nog wat liggen misschien? verder heb ik nog wat foto.s van de vorderingen gemaakt,zie het verschil in dorpels met eerder geplaatste foto.de voorruit is ook verwijderd en dat deze bagheera nog redelijk sterk is,is te danken aan de verzinkte paravaan die 25 jaar geleden geplaatst is mankeert helemaal niets aan.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb nog wielarmen liggen maar zal eens kijken in wat staat deze zijn. Zoals je waarschijnlijk weet zijn er veel wielarmen waarvan de cilentblokken gedeeltelijk weggeroest zijn. Vooral de buitenste.
Je kunt de wielarmen ook restaureren!! Ik heb een stel wierlarmen liggen die ik heb gerestaureerd als reserve voor mijn bagheera, deze doe ik niet weg.
Cilentblokken aan buitenzijden verwijderd, lassen op de as los gemaakt, as verwijdert en alles zuiver gemaakt. Nu draait de as ook terug in de wielarm net zoals bij een nieuwe.
Die vastgelaste bouten is normaal, werd standaard gedaan. Is bij mij ook zo.
De draad van de afgebroken bouten zit toch in het remzadel zelf. Je hebt dus eigenlijk alleen een nieuw remzadel nodig. Deze zijn met hopen nog te vinden. Ik heb er zelf een deel liggen.
Zie de foto wat het probleem wordt is bij veel wielarmen.
PS, Indien je een goed stel wielarmen zoekt, die heb ik liggen.
Je kunt de wielarmen ook restaureren!! Ik heb een stel wierlarmen liggen die ik heb gerestaureerd als reserve voor mijn bagheera, deze doe ik niet weg.
Cilentblokken aan buitenzijden verwijderd, lassen op de as los gemaakt, as verwijdert en alles zuiver gemaakt. Nu draait de as ook terug in de wielarm net zoals bij een nieuwe.
Die vastgelaste bouten is normaal, werd standaard gedaan. Is bij mij ook zo.
De draad van de afgebroken bouten zit toch in het remzadel zelf. Je hebt dus eigenlijk alleen een nieuw remzadel nodig. Deze zijn met hopen nog te vinden. Ik heb er zelf een deel liggen.
Zie de foto wat het probleem wordt is bij veel wielarmen.
PS, Indien je een goed stel wielarmen zoekt, die heb ik liggen.
- Attachments
-
- ook vastgelast [800x600].JPG (137.9 KiB) Viewed 10332 times
-
- roest cilentblok [800x600].JPG (163.57 KiB) Viewed 10332 times
Matra Bagheera S - 1977
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
hoi godfried,dank voor je reactie,je maakt mijn dag weer goed,dus als ik het goed begrijp kan ik het remzadel gewoon wegslijpen en blijft de draagarm ongeschonden,hoe heb jij dat gedaan met die rechtopstaande bout die door de draagarm gaat ik heb de moer eraf maar krijg de bout er niet uit is dit corrosie alu/staal en kwestie van veel kruipolie er tussen spuiten? en die schokbreker bevestiging zit die alleen in het zadel vast of ook deels in de alu draagarm? en hoe heb jij die silent blocs verwijderd en de nieuwe gemonteerd? Een hoop vragen tegelijk maar alvast dank voor je expertise grtz hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Remzadel weg slijpen!! Als de 2 bouten los of over zijn valt het eraf.
Deze bout zit vast door corrosie . Onder de pers of warm stoken en uitkloppen.
De binnenste silentblokken heb ik niet verwijdert alleen de buitenste. Deze waren slecht en aan vervanging toe. De slechte ingeslepen tot bijna op de as en zo weggenomen. Zelf een trekker gemaakt om om twee andere goede silentblokken van een andere wielarm af te trekken en deze via een mal in de juiste positie op de gerestaureerde wielarmen geperst.
De buitenste plaat rond de wielarm heb ik niet verwijdert, was niet nodig bij deze wielarmen.
Ik heb twee binnenste silenblokken afgetrokken van enkele andere armen en opnieuw gebruikt omdat je hier goed aankunt. Het plaatje met de twee gaten afgeslepen, dan zijn ze identiek aan de buitenste.
Daar is iets werk aan dat kan ik je wel garanderen maar het is te doen.
Ik toen foto's gemaakt maar weet niet of ik ze nog heb, zal eens zoeken.
Deze bout zit vast door corrosie . Onder de pers of warm stoken en uitkloppen.
De binnenste silentblokken heb ik niet verwijdert alleen de buitenste. Deze waren slecht en aan vervanging toe. De slechte ingeslepen tot bijna op de as en zo weggenomen. Zelf een trekker gemaakt om om twee andere goede silentblokken van een andere wielarm af te trekken en deze via een mal in de juiste positie op de gerestaureerde wielarmen geperst.
De buitenste plaat rond de wielarm heb ik niet verwijdert, was niet nodig bij deze wielarmen.
Ik heb twee binnenste silenblokken afgetrokken van enkele andere armen en opnieuw gebruikt omdat je hier goed aankunt. Het plaatje met de twee gaten afgeslepen, dan zijn ze identiek aan de buitenste.
Daar is iets werk aan dat kan ik je wel garanderen maar het is te doen.
Ik toen foto's gemaakt maar weet niet of ik ze nog heb, zal eens zoeken.
Matra Bagheera S - 1977
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
silentblocs achter
vandaag de 2 buitenste silentblocs inclusief behuizing besteld in uk was wel een rib uit mijn lijf maar goed het is voor een goed doel!
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
silentblocs
vandaag reactie gekregen uit de uk blijkt deze man alleen nog maar de rubberblocs te kunnen leveren en niet de behuizing,dus vraag aan de medeforummers wie o wie heeft voor mij 2 behuizingen die nog goed zijn,uiteraard tegen betaling.Ik zoek dus geen complete ophanging maar alleen de buitenste silentblocbehuizingen met of zonder (goed) rubber
met dank aan godfried voor de foto
met dank aan godfried voor de foto
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Bij Simon is dit onderdeel nog nieuw te verkrijgen.
Val niet om!!!!!
Huis ongeveer €125 rubber lager €70.
Het slopen van 1 of twee wielarmen zal de oplossing brengen. Dat het niet eenvoudig is om deze cilentblokken te verwijderen daar kun je wel inkomen. Als je de rubbers hebt misschien het gemakkelijkste om ze dan uit te laten branden tot het huis loskomt of de rubber uitboren.
Met een goede pers zal het ook wel gaan. of ze gemakkelijk lossen?? Om ze eruit te persen met nog een bruikbare rubber zullen ze eerst afgeslepen moeten worden om goed onder de perst te kunnen.
Indien je in de buurt niets kan vinden wil ik wel eens kijken wat ik liggen heb. De armen zijn een beetje zwaar om op te sturen en er is wat werk aan om de houders te verwijderen.
Val niet om!!!!!
Huis ongeveer €125 rubber lager €70.
Het slopen van 1 of twee wielarmen zal de oplossing brengen. Dat het niet eenvoudig is om deze cilentblokken te verwijderen daar kun je wel inkomen. Als je de rubbers hebt misschien het gemakkelijkste om ze dan uit te laten branden tot het huis loskomt of de rubber uitboren.
Met een goede pers zal het ook wel gaan. of ze gemakkelijk lossen?? Om ze eruit te persen met nog een bruikbare rubber zullen ze eerst afgeslepen moeten worden om goed onder de perst te kunnen.
Indien je in de buurt niets kan vinden wil ik wel eens kijken wat ik liggen heb. De armen zijn een beetje zwaar om op te sturen en er is wat werk aan om de houders te verwijderen.
Matra Bagheera S - 1977
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
silentbloccen
hoi godfried, simon heb ik al contact mee gehad maar deze heeft niets meer geen rubber en geen behuizing .mijn UK bron is matra magic en deze heeft alleen rubbers,grtz hansi
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb hier genoeg wielarmen liggen. We zullen zeker tot een akkoord komen. Ik moet alleen kijken in welke staat de cilentblokken zijn.
Met 1 goede wielarm heb je genoeg want de cilentblokken zijn identiek op een plaatje na op de binnenste, dit plaatje moet dan afgeslepen worden.
Laat me weten of je alleen het huis wil of de volledige cilentblok.
Het gemakkelijkste is dat je wielarmen komt halen en ze zelf verwijdert maar omdat je zo ver weg woont zal dit geen optie zijn.
De prijs wat ik voor een cilentblok vraag zal afhangen van hoe je ze wil hebben.
Ik doe je een PM.
Met 1 goede wielarm heb je genoeg want de cilentblokken zijn identiek op een plaatje na op de binnenste, dit plaatje moet dan afgeslepen worden.
Laat me weten of je alleen het huis wil of de volledige cilentblok.
Het gemakkelijkste is dat je wielarmen komt halen en ze zelf verwijdert maar omdat je zo ver weg woont zal dit geen optie zijn.
De prijs wat ik voor een cilentblok vraag zal afhangen van hoe je ze wil hebben.
Ik doe je een PM.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Er zijn twee maten in de cilentblokken, namelijk 38.5 of 32mm breedte!!
Zo zie je maar niet alles past!!
Misschien het verschil tussen bagheera 1 en 2! Ik weet het niet.
Welke heb je nodig???
Zo zie je maar niet alles past!!
Misschien het verschil tussen bagheera 1 en 2! Ik weet het niet.
Welke heb je nodig???
- Attachments
-
- cilentblok 32mm of 38.5mm [800x600 test tekening 2].JPG (150.89 KiB) Viewed 10148 times
Matra Bagheera S - 1977
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland