na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Prachtig, je brengt een mens op ideeën. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hij godfried, kom ook in lanaken wonen naast mij dan doen we dat ook zo met de garage.







grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik zal een tunnel graven tot in Lanaken. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Godfried,is dat niet wat ver, wat ga je dan met de grond doen?







grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Bloemmen planten. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Jij hebt toch geen bloemen dacht ik.






grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dan heb je genoeg aarde om de Matra's te begraven voor andere generaties.
Sommige mensen doen dat.
Na 50 jaar brengt die misschien ook veel op zoals deze.

http://www.youtube.com/watch?v=4ZNosanjeEE
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Er zijn toch wel betere manieren om een auto te bewaren!! De eigenaar bewaren heeft niet veel zin die krijg je toch niet meer verkocht. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Godfried, die bagheera is al verkocht op kapaza dat is rap hé.








grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

hendrik wrote:Godfried, die bagheera is al verkocht op kapaza dat is rap hé.
grt harry de matra.
Ja dat is snel gegaan. Misschien toch een goede???
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

update kleintje

Post by hans »

vandaag,weer aan de bagheera kunnen werken,bezig geweest met de achterwielophanging
,de silent blocs volgens methode godfried :D aangepast en dit is goed gelukt.Image

Overigens zijn de middelste chassis balken ook gearriveerd en geplaatst.morgen ga ik als het lukt het andere remzadel
verwijderen en alles cleanen en in de bescherming zetten
Last edited by hans on Mon Nov 28, 2011 9:31 pm, edited 3 times in total.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Re: update kleintje

Post by Theo »

Hallo Hans,

Wat een uitdaging zeg zo'n Bagheera, petje af voor wat je daar aan werk verzet hebt al.

Maar zie je topic nu pas (egh Murena is meer mijn ding)..
Toch die eeeeeeene foto dat was het wel !!!

Daar zou ik wel meer van willen horen, heb ook zoiets vandaar. ImageImage

Groeten, Theo
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

dat gele ding

Post by hans »

:wink: wel theo dan heb je inderdaad een heel bijzonder project over uitdagingen gesproken :D
De gele miura is van een andere klant bij het bedrijf waar ik aan de bagheera werk,als je meer wilt weten kun je he beste contact opnemen met maurice visser (oude bekende van de SMSC) mvg hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Een bagheera restaureren is werkelijk een hele uitdaging, velen voelen zich geroepen maar weinigen volharden.


Heb je de middenste balken ook moeten vervangen? Meestal zijn deze plaatselijk slecht. Ik ken nog iemand die deze ooit vervangen heeft, dit bij een bagheera 1. Ze hebben toen balken van een bagheera 2 gebruikt.
Veel succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

middelste balken

Post by hans »

:D godfried ,de middelste chassisbalken waren op bepaalde stukken erg slecht en om het goed te doen zijn er 2 nieuwe profielen /balken (door lokaal bedrijf gedaan die deze helemaal in de vorm kon persen),in gezet zodat het geen lappendeken zou worden van ingelaste stukken,ik zal binnen kort foto maken van de onderkant als de bagheera op de brug staat.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Moest ik 10 jaar jonger zijn dan had ik het toch ook nog gedaan om een bagheera op maken.






grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat de liefde voor de bagheera zeer groot is dat is wel duidelijk, kosten nog moeite worden gespaard. Je krijgt er dan ook een zeer mooie exclusieve auto voor in de plaats. Ik zou mijn bagheera niet willen ruilen nog voor geen Porsche. Deze kom je op iedere straathoek tegen, dat kun je van de bagheera niet zeggen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja een bagheera blijft een unieke auto hé.






grt harry de matra.
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

ideetje ik ben nu toch bezig

Post by hans »

:D wat vinden jullie hiervan ik ben nu toch bezig!
Image
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

hmmmmm, het had een mooie Bagheera kunnen worden.
Beetje overdone.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Een beetje overdreven, wel vakkundig gedaan. Aan de uitlaat te zien ligt daar een vliegtuigmotor in.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Die uitlaten vind ik niet zo mooi voor de rest gaat het wel, het is geen bagheera meer hé.







grt hary de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Een hoog tupperware-gehalte, en weinig Bagheera meer over. :(
Ik zie ze liever in originele staat terug.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Muddy Bandit wrote:Een hoog tupperware-gehalte, en weinig Bagheera meer over. :(
Ik zie ze liever in originele staat terug.
Volkomen mee eens.

Het originele is ver zoek bij deze wagen.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Poepke zonder die uitlaten is toch best goed, vleugeldeuren is er zwaar over, velgen zijn te bling bling.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

UGLY :evil: :evil: :evil: :evil:
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

benny wrote:UGLY :evil: :evil: :evil: :evil:
X2
Bagheera X '78
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

weer verder

Post by hans »

:( vandaag was het plan om de achterwielophanging schoon te maken en te voorzien van 1e nieuwe laag hoe anders ging het :-? na de tip van godfried om de remzadels gewoon af te slijpen waren deze dan ook zo eraf,zelfs de speciale bouten waar de schokbrekers aan vast worden gemaakt waren na het doorslijpen van het laspropje geen probleem voor hele grote moordenaar,echter die ene bout die van boven door de draagarm links gaat wilde van geen wijken weten,zit helemaal vastgegroeid,zelfs met een pers kregen we hem er niet uit,boren na 6 boren helemaal bot en drie afgebroken ben ik voor vandaag maar mee gestopt,iemand nog tips.nb de bout zit niet in draad want van de andere draagarm kreeg ik hem er wel met wat moeite ongeschonden uit.en in de draagarm zit geen draad dit is ws reactie alu/staal
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

welke bout bedoel je?
Heb je geprobeerd om de buitenkant even warm te stoken en dan onder de pers?
Zit waarschinlijk vast in het aluminium!!
Attachments
bout draagarm.jpg
bout draagarm.jpg (192.01 KiB) Viewed 11733 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

vastzittende bout

Post by hans »

:( hoi godfried het is inderdaad die bout ,warmstoken heb ik gedaan echter zonder resultaat ben ook bang om de draagarm te vernielen.ik weet dat er geen draad inzit en toch zit ie muurvast,onder de pers geprobeerd maar de bout die we gebruiken gaat krom en geen beweging,nu heb ik me laten vertellen van speciale boortjes kobalt? heb jij daar ervaring mee? mvg hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
Post Reply