Page 2 of 3

Posted: Mon Jan 25, 2010 5:20 pm
by benny
Hij draait blijkbaar goed rond en blijkbaar heb je ontsteking. Het enige wat overblijft is dus benzine. Neem eens de luchtfilter af en draai eens aan het stuk waarop je gaskabel zit. Normaal moet er uit de kleine buisjes in je carburator benzine sijpelen. Giet eens rechtstreeks in de carburatoren een beetje benzine en starten zonder choke. Indien hij dan wil ontsteken trek dan een de choke.

thnx voor de tip!

Posted: Mon Jan 25, 2010 7:37 pm
by GEN3
Bedankt voor de tip, k'denk dat ik zelf best wacht op Hendrik en Godfried.

Kwestie van het niet nog erger te maken.

Posted: Tue Jan 26, 2010 6:44 pm
by GODFRIED
Dag Gen3,
Je hebt weinig zelfvertrouwen en dat komt met een bagheera nooit goed.
Als je niet regelmatig zelf iets kunt doen aan je bagheera dan zal het niet voor lang zijn.
We zullen morgen zien. Ik hoop dat hij niet in die koude wind staat want daar kan ik niet goed tegen.

Tot morgen. :wink:

Posted: Tue Jan 26, 2010 7:10 pm
by jurgen M
is idd balen als de auto niet doet wat je verwacht, maar eens in orde gezet, is het rijplezier zeer groot. :D

Posted: Tue Jan 26, 2010 9:19 pm
by hendrik
Hij godfried ik doe me morgen toch een dikke jas aan je weet maar nooit waar die staat. Ik hoop ook dat ze niet in de koude wind staat.



grt harry de matra.

Posted: Tue Jan 26, 2010 10:25 pm
by matrafan
Veel succes morgen mannen.

Laat ze maar is terug tot leven komen.

Posted: Wed Jan 27, 2010 8:49 am
by GODFRIED
Ik ga nu vertrekken, eerst nog eventjes bij de dokter stoppen.

!!

Posted: Wed Jan 27, 2010 2:06 pm
by GEN3
En ze is weer tot leven gebracht!!!
Dankzij Godfried en Harry!!! Nog eens bedankt mannen!!

K'ga toch zeker jullie raad opvolgen en het nodige doen.

Aan jullie het verhaal met de foto's :D !!

Groetjes en nogmaals bedankt bedankt bedankt!!

Gendrey

Posted: Wed Jan 27, 2010 4:56 pm
by GODFRIED
Vandaag zijn Harry en ik naar Genk gereden met een dikke jas aan om een panter terug tot leven te wekken. Dat hij ziek was wissen we al maar zo ziek hadden we niet gedacht. Na het zien van de motor zagen we geen elektronische ontsteking en ik dacht dat deze panter dat wel had! Even wat gas in de luchtpijp gespoten en een start gedaan, geen kik!!! Dan maar de delco open gedaan. De platina's waren fel ingebrand, geen goed teken. Dan deze maar verwijderd en met een fijn schuurpapier weer een beetje vlak gemaakt en op het oog afgesteld, ik had geen afstelplaatsjes bij. Opnieuw een start, weer geen kik. De bougies hadden we al zuiver gemaakt. Ik had een reserve mee genomen om te kijken of er een goede vonk was, met mijn bougie was er een perfecte vonk maar met de bougie in de panter een heel klein lichte en nog op de verkeerde plaats. Daar er nog een 5 oldtimers in de buurt stonden hebben daar maar één van gesloopt voor zijn bougies. De spitfire moest er aan geloven, Gendrey zei "daar zitten nieuwe in". Harry dook al onder kap ik in geen tijd had hij 4 nieuwe bougies. Deze werden dan in de panter gedraaid en een nieuwe start poging volgde. TRtrtrtrrtrprurrtttttt er komt beweging in stop stop!!!" Riep ik want Gendry die was gewoon van minuten te starten tot de starter bijna rood stond. Een klein beetje de delco verdraaien en we hoorden het geluid wat wel graag horen. Aan de alternator hingen enkele kabels los, natuurlijk de batterij had geen lading. Na het aansluiten van de kabels nog geen lading dan maar de spanningsregelaar eens beken en deze is defect, na een overbrugging was de lading weer ok.

Deze panter heeft een grote beurt nodig dat staat vast en een nieuwe spanningsregelaar. Ook de bougiekabels zijn aan vervanging toe.
Gendrey beloofde ons dat het zou gebeuren en met een gerust gevoel hebben we de groene panter verlaten.
Er werd eerst nog geprobeerd om ons dronken te maken maar dat lukte niet goed, maar we hebben de flessen toch mee naar huis genomen.
De vrouwen weten daar wel weg mee! :lol:

De panter zal zich daar flink mogen verweren tussen die grote Amerikaanse wagens in, ook een Jaguar E type stond daar onder een deken.
Misschien dat we deze panter met zijn eigenaar eens mogen begroeten op één van de meetings!!! :o

De foto's volgen!!!

Posted: Wed Jan 27, 2010 5:11 pm
by jurgen M
was deze auto vroeger niet van een clublid? Lijkt er in ieder geval
op.

--

Posted: Wed Jan 27, 2010 7:17 pm
by GEN3
Prachtig verhaal 8) Ik ben enorm blij met de happy end:-)

Nu nog de foto's :lol:

Posted: Wed Jan 27, 2010 8:13 pm
by GODFRIED
Toch even moeten bekomen van de aap uit te hangen in die bagheera.
Ja, zo lenig als een aap moet je zijn om daar aan te sleutelen. Mijn heel lijf doet pijn, maar dat is niets nieuws. Ik heb deze middag geslapen en net een uur in een heet bad doorgebracht en heb weer een beetje energie. Als je dan ziet hoe je aan spitfire kunt werken, samen met de motorkap verdwijnt de hele snuit, wat een luxe. Ben ik blij dat ik op mijn bagheera een elektronische ontsteking geplaatst heb. Gelukkig heb je hier weinig omzien naar. Weinig garagisten die nog aan een bagheera of murena willen werken wegens het plaatsgebrek rond de motor, stil gezwegen dat je in het koffer moet kruipen.

Harry, bedankt om me te helpen. Het waren weer enkele gezellige uren.
Haary de Matra heeft de foto's gemaakt. Gelukkig had hij zijn toestel bij. Mijn toestel had een platte batterij. :evil:

Gendrey, bedankt voor de goede ontvangst. Aan deze bagheera kunnen jullie nog veel plezier beleven maar eerst wat onderhoud doen en alles controleren.

Jurgen, inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden. :cry: Gelukkig kennen we nu de huidige eigenaar :D .

Gendrey, sorry voor het foutje in je naam. Wat maakt het ook uit!!! :lol:

Posted: Wed Jan 27, 2010 8:28 pm
by matrafan
Pracht werk jongens en dat met zo'n koud weer.

Gelukkig konden jullie een beetje in een garage staan.

Op tijd een stond een beetje onderhoud bespaart wel veel problemen.

Dikke pluim voor Godfried en Harry.

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:03 pm
by hendrik
Ja godfried, het was toch alweer eens gezellig om iemand weer eens te helpen maar het moest wat warmer zijn geweest. Gelukkig hebben we het opgelost en dat in die koude. En Gendrey mijn vrouw vond de wijn lekker.



grt harry de matra.

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:17 pm
by fjodor 2.2
Jongens wat gaat de matra-liefde toch ver!!

TOP TOP

Verder heb ik er geen worden voor :D :D :D

:-)

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:20 pm
by GEN3
hendrik wrote:Ja godfried, het was toch alweer eens gezellig om iemand weer eens te helpen maar het moest wat warmer zijn geweest. Gelukkig hebben we het opgelost en dat in die koude. En Gendrey mijn vrouw vond de wijn lekker.



grt harry de matra.
Blij dat ze het lekker vond :wink: Ook altijd te vinden voor een gezellige babbel! Ja enkel dat rotweer hé :cry: Het is nu zelfs weer aan het sneeuwen :roll: .

Nog eens bedankt!!

Groetjes,

Gendrey :)

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:21 pm
by GEN3
GODFRIED wrote:Toch even moeten bekomen van de aap uit te hangen in die bagheera.
Ja, zo lenig als een aap moet je zijn om daar aan te sleutelen. Mijn heel lijf doet pijn, maar dat is niets nieuws. Ik heb deze middag geslapen en net een uur in een heet bad doorgebracht en heb weer een beetje energie. Als je dan ziet hoe je aan spitfire kunt werken, samen met de motorkap verdwijnt de hele snuit, wat een luxe. Ben ik blij dat ik op mijn bagheera een elektronische ontsteking geplaatst heb. Gelukkig heb je hier weinig omzien naar. Weinig garagisten die nog aan een bagheera of murena willen werken wegens het plaatsgebrek rond de motor, stil gezwegen dat je in het koffer moet kruipen.

Harry, bedankt om me te helpen. Het waren weer enkele gezellige uren.
Haary de Matra heeft de foto's gemaakt. Gelukkig had hij zijn toestel bij. Mijn toestel had een platte batterij. :evil:

Gendrey, bedankt voor de goede ontvangst. Aan deze bagheera kunnen jullie nog veel plezier beleven maar eerst wat onderhoud doen en alles controleren.

Jurgen, inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden. :cry: Gelukkig kennen we nu de huidige eigenaar :D .

Gendrey, sorry voor het foutje in je naam. Wat maakt het ook uit!!! :lol:
Geen probleem Godfried :-) Dat is maar een kleinigheid!!
Hopelijk ben je ondertussen al terug in orde!

Groetjes,

Gendrey

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:23 pm
by oetker
Dat is de ware teamgeest.
Mooi gedaan mannen.

Posted: Wed Jan 27, 2010 11:22 pm
by jo
In welke club ga je dat nog vinden, proficiat heren.

Posted: Thu Jan 28, 2010 6:57 am
by GODFRIED
Dag Gendrey,

Trek het je van die pijn niet aan, daar zal ik mee moeten leven. Het heeft soms voordelen, ik ben regelmatig om 3:00 wakker van de pijn en sta dan al op. Ik ben dan thuis de baas en alles is muisstil. Dit was vandaag weer het geval. :x

Ik denk dat je vader de bagheera kwijt is, dat hij maar met die grote bakken rijdt. Dan kan je lief gezellig naast je zitten. Zorg wel dat ze naast je zit, anders wordt er gezegd dat jullie al jaren getrouwd zijn. Dat was toch je lief hé, die knappe wat we daar gezien hebben? :wink:

Van start niet meer naar....!!!!!!

Posted: Thu Jan 28, 2010 12:47 pm
by GEN3
8) Huhum...(aankondiging),

Godfried, mijn vader ziet inderdaad de wagen nog zitten maar het is dus een passie die we delen.
Maar vandaag heeft er iets plaatsgevonden.
Van niet meer starten, naar te koop, naar terug starten...

En jawel, vandaag door de oldtimerkeuring!!! Een groene kaart!
Nu nog de verzekering regelen, platen halen, en het nodige in orde brengen :wink:

Wat is het toch een mooie dag vandaag :D De matra rijdt nog leuker rustig 70 km's/uur op het gemakje genieten. GEWELDIG!!!!

NOG EENS BEDANKT!!!!

Posted: Thu Jan 28, 2010 1:01 pm
by hendrik
Dat is toch fijn om te horen dat ze is goed gekeurt en nu maar genieten van je matra.
Maar je moet ze wel een grote beurt geven anders kom je weer in de problemen.




grt harry de matra.

!

Posted: Thu Jan 28, 2010 1:11 pm
by GEN3
Gaan we toch zeker doen, we willen ervan genieten dus:-)
Eerst en vooral opzoek naar dat elektrische circuit.

Groetjes,

Gendrey

Posted: Thu Jan 28, 2010 4:35 pm
by hendrik
Als je ervan wilt genieten dan moet je toch nog het een en ander eraan doen, dan heb je nog veel jaren plezier van je matra.
Een matra is gelijk een vrouw dat moet je heel goed onderhouden.




grt harry de matra.

Posted: Thu Jan 28, 2010 5:29 pm
by benny
Blij te horen dat de wagen opnieuw tot leven is gekomen en dat je door de keuring bent geraakt. Je moet nu naar de dokters gaan in je omgeving om je procent te vragen, want veel mensen zullen met een pijnlijke nek zitten van zich om te draaien, en zich afvragen welke wagen er passeert

Re: !

Posted: Thu Jan 28, 2010 6:26 pm
by GODFRIED
GEN3 wrote:Gaan we toch zeker doen, we willen ervan genieten dus:-)
Eerst en vooral opzoek naar dat elektrische circuit.

Groetjes,

Gendrey
Proficiat met de keuring.

Je bedoelt die spanningsregelaar of een elektrisch schema van de bagheera??

Posted: Thu Jan 28, 2010 6:35 pm
by jurgen M
GODFRIED wrote: ...inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden. :cry: Gelukkig kennen we nu de huidige eigenaar :D ....
Hopelijk heeft niet elke verkoper een winstmarge genomen op de auto... :-?

Re: !

Posted: Fri Jan 29, 2010 4:41 pm
by GEN3
GODFRIED wrote:
GEN3 wrote:Gaan we toch zeker doen, we willen ervan genieten dus:-)
Eerst en vooral opzoek naar dat elektrische circuit.

Groetjes,

Gendrey
Proficiat met de keuring.

Je bedoelt die spanningsregelaar of een elektrisch schema van de bagheera??
Hallo!

K'denk het spanningsregelaar (hetgeen je aanwees achter de batterij).

Groetjes,

Gendrey

Posted: Fri Jan 29, 2010 6:36 pm
by GODFRIED
Deze is inderdaad stuk. Doe hem eens open, als hij open gaat!!
Misschien nog te maken!!!!

Jurgen, Ludo heeft hem alvast beterkoop verkocht. :o

Posted: Sat Jan 30, 2010 1:42 pm
by GEN3
Heeft deze nog een andere functie dan de batterij op te laden?

Groetjes,

Gendrey