lassen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

lassen

Post by erwin »

hallo allemaal,
ben sinds kort lid van deze club, en ben zoals jullie kunnen zien op de foto,s al een eind met het kaal maken van mijn bagheera, ben nu alleen op zoek naar plaatwerk en misschien wel iemand die laswerk wil verrichten aan de bagheera, kan iemand mij hiermee verder helpen?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hallo Erwin,
een Bagheera herstellen is niet eenvoudig. Je moet je veel kunnen inbeelden. Ik bedoel daarmee dat je moet inzien dat je een bepaalde volgorde van herstellen moet volgen, om zelf niet in de problemen te komen, en of de reeds herstelde stukken niet te beschadigen. Begin aan ??n kant zodat je nog de andere zijde hebt als voorbeeld. Voor plaatwerk ga je gewoon naar een ijzerhandel, en vraag daar naar zincor-plaat van 1 mm. Indien je originele stukken nodig hebt kun je daarvoor de club contacteren. Let wel sommige onderdelen kunnen gemakkelijk nagemaakt worden en sommige originele stukken zijn goedkoop en andere zeer duur. Dus vraag eerst de prijs van originele onderdelen en dan kan je beslissen wat het interessantst is. Voor laswerken heb je een halfautomaat nodig. Een goede halfautomaat is duur. Het laten lassen door anderen zal veel geld kosten, indien je iemand vindt die het gratis wil doen, zal je veel geduld moeten oefenen want daar gaat zeer veel tijd in indien je het in orde wil doen. Je moet ook rekening houden, dat die persoon die je eventueel zou kunnen helpen, in jou buurt zou moeten wonen. Je ziet dat er voor je vraag eigenlijk niet direct een passend antwoord te vinden is. Veel succes, hopelijk is er iemand die je verder helpen kan. Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Hallo Erwin
Allereerst fijn u te mogen begroeten op ons forum.
Voor de chassisstukken die u nodig heeft, mail mij een lijst en dan kan ik u zeggen wat beschikbaar is en tegen welke prijs.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

lassen

Post by erwin »

hartelijk dank voor de reacties, heb me inmiddels ingeschreven voor een lascursus, en dus besloten om zelf ermee aan de gang te gaan, kan ook terugvallen op een ervaren lasser, dus het zal allemaal wel goed komen!
voor de delen die ik nodig zal hebben neem ik zeker nog contact op met je alain, want die zal ik zeker nodig hebben, spreek jullie vast snel weer met een volgende vraag of opmerking.
Post Reply