koppelingspedaalvraag

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
hans
Posts: 135
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

koppelingspedaalvraag

Post by hans » Tue May 19, 2009 4:30 pm

:-? hallo allemaal een vraagje over het koppelingspedaal ,zit er normaal gesproken een aanslag rubber oid bij het pedaal? hoop wat te horen van jullie grtz hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)

User avatar
matrafan
Posts: 1698
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan » Tue May 19, 2009 10:27 pm

Denk niet dat je deze bedoeld?

Image

Zal morgen eens nazien of er vanboven nog eentje zit, dacht het wel maar weet het niet zeker.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8511
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu May 21, 2009 5:59 pm

Je bedoeld een rubber waar het pendaal op kom als hij volledig ingetrapt wordt? Nee, niet dat ik weet! :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
matrafan
Posts: 1698
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan » Thu May 21, 2009 8:30 pm

Zoals Godfried aanhaalt zit er geen aanslag-rubber.

Maar ik dacht dat aan de bovenkant waar het pedaal tegenkomt wel een rubber gemonteerd is.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8511
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat May 23, 2009 9:21 am

Of er aan de bovenkant een rubber zit zou ik zo dadelijk kunnen zeggen!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
matrafan
Posts: 1698
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan » Sat May 23, 2009 5:42 pm

Zit dus wel degelijk geen rubber aanslag, ook bovenaan niet

Image

User avatar
hans
Posts: 135
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

rubber

Post by hans » Tue May 26, 2009 5:17 pm

:o wel dat is vreemd,in het buchelli boek staat bij de pedalen een blokje getekend op deze plaats!,in mijn auto heb ik ongeveer 1 centimeter vrije ruimte als het koppelingspedaal in vrij is zeg maar ik heb de pen die er zit er uit gehad en vergeleken met andere pen die ik heb is dezelfde lengte!,de koppeling werkt prima alleen die vrije slag snap ik niks van.
of zit de retour veer misschien verkeerd gemonteerd?
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)

User avatar
hans
Posts: 135
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

rubber

Post by hans » Tue May 26, 2009 5:20 pm

:) overigens jan ziet er strak uit die bagheera van jou apart interieur ook ik heb deze versie nog nooit gezien is die stof origineel? grtz hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)

User avatar
matrafan
Posts: 1698
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan » Tue May 26, 2009 9:28 pm

"bij de pedalen een blokje getekend op deze plaats!,in mijn auto heb ik ongeveer 1 centimeter vrije ruimte als het als het koppelingspedaal in vrij is "

Denk dat ik het niet goed mee heb maar als ge op de foto van de pedalen kijkt ziet ge dat hier ook 1 centimeter speling is, de arm van het pedaal zit niet tegen de aanslag.

De vrije slag wordt bepaald in olie-cylinders.

Als uw koppeling goed werkt en de vrije slag is voldoende (4 ? 5 cm) dan zou ik me daar verder geen zorgen over maken.

Wat betreft het interieur van de bag: dit is g??n originele stof, wel een stof die gebruikt wordt om stoelen van auto-bussen te bekleden.

Het interieur is totaal vernieuwd zie "Restauratie-project" in topic http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1554.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8511
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Wed May 27, 2009 7:18 am

Het pedaal wordt terug geduwd door de olie verplaatsing omdat de drukgroep de cilinder van de hulpkoppelingspomp verplaatst en deze de hoofdpomp. Het pedaal moet een vrije slag hebben, anders kan de koppeling onder druk blijven. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

Post Reply