logo-stickers
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
logo-stickers
Jo de mannen,
Bassboss teistert het matra-forum weer eens.
Bestaan er nog ergens reprodukties van de sticker met het "bagheera-logo" dewelke links vooraan op de voorbumper van de type I gekleefd is?
Ben tevens op zoek naar het "matra simca-logo" voor achter het rechter achterraampje daar dit bijna onleesbaar geworden is (opdruk op alumiumplaatje)
Iemand dit toevallig binnen handbereik?
Bart
Bassboss teistert het matra-forum weer eens.
Bestaan er nog ergens reprodukties van de sticker met het "bagheera-logo" dewelke links vooraan op de voorbumper van de type I gekleefd is?
Ben tevens op zoek naar het "matra simca-logo" voor achter het rechter achterraampje daar dit bijna onleesbaar geworden is (opdruk op alumiumplaatje)
Iemand dit toevallig binnen handbereik?
Bart
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Ik weet niet of er nog zulke logo's te vinden zijn. Indien niet hadd ik aan het volgende gedacht:
Ofwel laat je zo'n logo scannen door iemand die zelfklevers maakt. En je kiest dan voor de dunste soort die er te krijgen zijn.
Ofwel ( ik weet niet of het mogelijk wat hierna volgt ) scan je zo'n logo en laat je de donkere delen eruit. Je kleeft de klever over het volledige stuk en je laat het onbedekte deel ( zwart ) electrolitisch zwart verzinken. Ik weet niet of de originele logo's geschildert zijn of op een andere manier zijn aangebracht.
Benny
Ofwel laat je zo'n logo scannen door iemand die zelfklevers maakt. En je kiest dan voor de dunste soort die er te krijgen zijn.
Ofwel ( ik weet niet of het mogelijk wat hierna volgt ) scan je zo'n logo en laat je de donkere delen eruit. Je kleeft de klever over het volledige stuk en je laat het onbedekte deel ( zwart ) electrolitisch zwart verzinken. Ik weet niet of de originele logo's geschildert zijn of op een andere manier zijn aangebracht.
Benny
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
stickers
De logo's zijn gemakkelijk over te tekenen en uit te snijden met de snijplotter zelf produceren wij ook stickers maar ik woon in Nederland dus het slimste is gewoon naar de lokale reklame plakker te gaan en daar je voorbeeld scannen, hij kan hem dan over tekenen en snijden over tekenen is nodig anders kan de software het niet uitsnijden dit maakt het wat duurder, groeten Henk
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Check je mailbox.De bumperstickers zien er wel mooi en origineel uit.Misschien kunnen we ze ook via de club te koop aanbieden voor eventuele ge?nteresseerden of bagheera-fans.
Het ronde logo daarentegen zal zelf moeten gemaakt worden (zwarte letters op transparante zelfklever zodat het aluminium zichtbaar blijft).
Ik hoop tegen de zomer van volgend jaar aan de restauratie te kunnen beginnen.Ik zou het enorm op prijs stellen indien we elkaar eens zouden kunnen ontmoeten om de auto eens van naderbij te bekijken. Jullie goede raad is steeds welkom alvorens er aan te beginnen.Een Matra is immers geen doordeweekse auto en zit met een aantal vragen betreffende de volgorde van de uit te voeren werken zodat deze restauratie langzaam maar zeker de goede kant opgaat.
Dank bij voorbaat
Bart
0475/529.942
Het ronde logo daarentegen zal zelf moeten gemaakt worden (zwarte letters op transparante zelfklever zodat het aluminium zichtbaar blijft).
Ik hoop tegen de zomer van volgend jaar aan de restauratie te kunnen beginnen.Ik zou het enorm op prijs stellen indien we elkaar eens zouden kunnen ontmoeten om de auto eens van naderbij te bekijken. Jullie goede raad is steeds welkom alvorens er aan te beginnen.Een Matra is immers geen doordeweekse auto en zit met een aantal vragen betreffende de volgorde van de uit te voeren werken zodat deze restauratie langzaam maar zeker de goede kant opgaat.
Dank bij voorbaat
Bart
0475/529.942
-
- Posts: 27
- Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm
Dag
De eerste logo : http://gazoline.net/article.pcgi?id_article=403
De Bagheera S Serie 1 moet op mijn web site zijn. Ik kan uw deze geven
De ronde logo can door de romorantin museum gevonden zijn http://www.romorantin.fr/tourisme/a_rom ... /matra.htm
De eerste logo : http://gazoline.net/article.pcgi?id_article=403
De Bagheera S Serie 1 moet op mijn web site zijn. Ik kan uw deze geven
De ronde logo can door de romorantin museum gevonden zijn http://www.romorantin.fr/tourisme/a_rom ... /matra.htm
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hallo Spyros,
Heb de sticker ook gezien op http://www.matra-passion.com/
Ziet er goed uit.
Ik heb een Bagheera Type I van 10/6/1974 met 1294cc motor.
Staat er op de achterkant van de auto ook een logo of sticker?
Ik weet dat er kleine verschillen zijn naargelang het bouwjaar.
Op mijn bagh staat echter niets (de auto is wel reeds eens in een andere kleur herspoten)
Bart
Heb de sticker ook gezien op http://www.matra-passion.com/
Ziet er goed uit.
Ik heb een Bagheera Type I van 10/6/1974 met 1294cc motor.
Staat er op de achterkant van de auto ook een logo of sticker?
Ik weet dat er kleine verschillen zijn naargelang het bouwjaar.
Op mijn bagh staat echter niets (de auto is wel reeds eens in een andere kleur herspoten)
Bart
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
De sticker (origineel, geen namaak) vooraan op de bumper zijn beschikbaar via onze club voor leden.
Voor de achterzijde zijn er 3 mogelijkheden bij de 1ste productie werd dezelfde sticker als vooraan gebruikt op de achterbumper (rechts), later werd een plastiek (zwart-chroom) logo "SIMCA-MATRA" geplaatst (midden op polyester deel onder achterruit) dat enige tijd later vervangen werd door een gelijkaardig logo "SIMCA-MATRA Bagheera".
Voor de achterzijde zijn er 3 mogelijkheden bij de 1ste productie werd dezelfde sticker als vooraan gebruikt op de achterbumper (rechts), later werd een plastiek (zwart-chroom) logo "SIMCA-MATRA" geplaatst (midden op polyester deel onder achterruit) dat enige tijd later vervangen werd door een gelijkaardig logo "SIMCA-MATRA Bagheera".
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Ik heb vandaag uw sticker 30286900/90539 (voorbumper)opgestuurd Bart.
Voor het logo achter tot kettingnummer 11136 was er een sticker vergelijkbaar met de sticker vooraan (iets groter achteraan).
Dit logo is niet meer te krijgen (niet origineel/niet in namaak).
Vanaf 11137 was er een logo op de polyester onder de achterruit.
Matra Simca Bagheera (alle versies behalve S) of Matra Simca (op S)
Voor het logo achter tot kettingnummer 11136 was er een sticker vergelijkbaar met de sticker vooraan (iets groter achteraan).
Dit logo is niet meer te krijgen (niet origineel/niet in namaak).
Vanaf 11137 was er een logo op de polyester onder de achterruit.
Matra Simca Bagheera (alle versies behalve S) of Matra Simca (op S)
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Bedankt voor de moeite,Alain!
Tevens blij dat het forum weer draait!Ben trouwens vandaag in Nederland,net over de grens bij Cannonballman, een opgeroeste type I gaan ophalen.Deze auto is ECHT niet meer te redden maar voor mij betekent het wel een bron van onderdelen,behalve de "restanten" van het chassis en de mousse zetels dewelke natuurlijk naar de haaien zijn
Indien je nog ergens een goede set zetels in "gifgroen-zwart" mocht tegenkomen,geef me een seintje.Als ik mijn gezonde type I ga herlakken in geel,had ik graag het interieur ook willen aanpassen aan het originele gifgroen-zwart.Heb al een tweetal dashboards en deurbekledingspanelen in deze kleur+een goed te reinigen vloertapijt.De plafondbekleding zal ik zelf moeten maken.
Als er dus nog iemand "seventies-gordijnen" in gifgroen ergens liggen heeft,niet weggooien dus...
Bart
Tevens blij dat het forum weer draait!Ben trouwens vandaag in Nederland,net over de grens bij Cannonballman, een opgeroeste type I gaan ophalen.Deze auto is ECHT niet meer te redden maar voor mij betekent het wel een bron van onderdelen,behalve de "restanten" van het chassis en de mousse zetels dewelke natuurlijk naar de haaien zijn
Indien je nog ergens een goede set zetels in "gifgroen-zwart" mocht tegenkomen,geef me een seintje.Als ik mijn gezonde type I ga herlakken in geel,had ik graag het interieur ook willen aanpassen aan het originele gifgroen-zwart.Heb al een tweetal dashboards en deurbekledingspanelen in deze kleur+een goed te reinigen vloertapijt.De plafondbekleding zal ik zelf moeten maken.
Als er dus nog iemand "seventies-gordijnen" in gifgroen ergens liggen heeft,niet weggooien dus...
Bart
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hallo Alain,
Ik heb zonet de sticker goed ontvangen.
Die ligt inmiddels goed achter slot en grendel.De overschrijving gebeurt vandaag nog.
Ik zal deze sticker tijdens de officiele plechtigheid van de "inhuldiging" van mijn gerestaureerde panter aanbrengen,om hiermee de restauratie als voltooid te beschouwen!
Ik houd het Matramania-team op de hoogte!
(geduld is een schone deugd...)
Bart
Ik heb zonet de sticker goed ontvangen.
Die ligt inmiddels goed achter slot en grendel.De overschrijving gebeurt vandaag nog.
Ik zal deze sticker tijdens de officiele plechtigheid van de "inhuldiging" van mijn gerestaureerde panter aanbrengen,om hiermee de restauratie als voltooid te beschouwen!
Ik houd het Matramania-team op de hoogte!
(geduld is een schone deugd...)
Bart
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Zal ik zeker doen!Is een extra motivatie om het tot een goed einde te brengen!
Ik zal morgen eens gaan kijken naar de gegevens op het chassisplaatje(dat is nog niet geroest...) van mijn donor-auto en mail ze door.
De papieren zijn in Nederland gebleven om een hele papiermolen en rompslomp te vermijden vermits de auto volledig uit elkaar gaat.
Ik hou jullie op de hoogte eens het chassis volledig kaal is en eventueel nog bruikbare stukken bevat.
Zo kunnen er misschien nog andere wagens gered worden.
Ik zal morgen eens gaan kijken naar de gegevens op het chassisplaatje(dat is nog niet geroest...) van mijn donor-auto en mail ze door.
De papieren zijn in Nederland gebleven om een hele papiermolen en rompslomp te vermijden vermits de auto volledig uit elkaar gaat.
Ik hou jullie op de hoogte eens het chassis volledig kaal is en eventueel nog bruikbare stukken bevat.
Zo kunnen er misschien nog andere wagens gered worden.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Alain,
Ziehier de gegevens van mijn donor-wagen:
-Bagheera type I X3550
-bouwjaar 1974
-kleur:geel (herspoten in jaren 80,maar was oorspronkelijk ook geel)
-chassisnummer:X104107
-toestand kunststofdelen:neus en deuren bruikbaar,achterkant+dak beschadigd(gat in gezaagd voor open dak...)
-toestand motor:ontbreken carburatoren+heeft jaren niet meer gedraaid,olielekkage rondom,wordt gedemonteerd
-toestand interieur:dashboard redelijk,zetels onherstelbaar beschadigd maar kunnen wel overtrokken worden,tapijt goed,deurpanelen(1 ontbreekt) slecht,zonnekleppen redelijk goed
-toestand chassis:weggeroeste deurdorpels,bestuurderstoel kon zo weggenomen worden door roest,bodemplaat weg onder bestuurderstoel,motorcompartiment+achterste travers doorgeroest,dakstijlen+onderkant voorruit vertonen corrosie,ver gevorderde staat van corrosie...
Conclusie:deze wagen is verloren maar kan gebruikt worden om een paar andere rijdende te houden.
Bart
Ziehier de gegevens van mijn donor-wagen:
-Bagheera type I X3550
-bouwjaar 1974
-kleur:geel (herspoten in jaren 80,maar was oorspronkelijk ook geel)
-chassisnummer:X104107
-toestand kunststofdelen:neus en deuren bruikbaar,achterkant+dak beschadigd(gat in gezaagd voor open dak...)
-toestand motor:ontbreken carburatoren+heeft jaren niet meer gedraaid,olielekkage rondom,wordt gedemonteerd
-toestand interieur:dashboard redelijk,zetels onherstelbaar beschadigd maar kunnen wel overtrokken worden,tapijt goed,deurpanelen(1 ontbreekt) slecht,zonnekleppen redelijk goed
-toestand chassis:weggeroeste deurdorpels,bestuurderstoel kon zo weggenomen worden door roest,bodemplaat weg onder bestuurderstoel,motorcompartiment+achterste travers doorgeroest,dakstijlen+onderkant voorruit vertonen corrosie,ver gevorderde staat van corrosie...
Conclusie:deze wagen is verloren maar kan gebruikt worden om een paar andere rijdende te houden.
Bart