Page 1 of 1

info carb bagheera gevraagd

Posted: Mon Apr 06, 2009 4:39 am
by randha
hoi

bij de bagheera dubble carb,heb je 2 vacuumslangen aan de voorzijde (chokezijde) die naar de vervroeging v.d onsteking gaat.
welnu aan de achterzijde heb je ook nog 4 vacuumaansluitingen,deze weet ik niet meer te plaatsen.

hoe zit dit orgineel bij een bagheera?

volgens de werkplaatsboek sluit je daar een vacuummeter op aan waarmee je de gaskleppen kunt afstellen.

ik heb deze carb op mijn murena geplaatsd,en weet deze vacuumslangetjes niet meer te plaatsen :(

want er zit een gat tijdens het acceleren,en ik denk dat het hier aan ligt
voor de rest draaid het netjes.

ik heb diverse carb setten liggen,maar bij allemaal ontbreekt deze slangen.

mvgr randha

heeft iemand een foto hiervan?


dus v.d achterzijde v.d carb met die slangen aansluiting

Posted: Mon Apr 06, 2009 8:23 am
by GODFRIED
Dag Randha,

De achterste 4 aansluitingen dienen alleen om de carburators te synchroniseren. In de normale stand zijn ze gesloten, dus voor afstelling de aansluitingen een beetje losdraaien en dan 4 vacu?mmeters met een slangetje aansluiten. Hier zitten allen slangen op als je aan het afstellen bent.
Foto's!!

Posted: Mon Apr 06, 2009 10:30 am
by randha
Hoi Godfried

oke dus in normale toestand zit er niks op aangesloten.
ff wat een geruststelling :wink:

Hartelijk dank voor je info

Posted: Mon Apr 06, 2009 4:39 pm
by GODFRIED
Inderdaad niks op aangesloten en vast gedraaid, is ook dicht.
As je iets moet weten over de carburators horen we het wel.
Succes, :wink:

Posted: Wed Apr 08, 2009 4:40 pm
by randha
Probleem is opgelost

in de carb is de nodige aanpassingen gedaan,sproeiers,venturi ,k&n inlaatfilter etc... is aangepast door een goede vriend van mij Salem.
de mengregelschroefen zijn opnieuw afgesteld,en wauw wat een power :P

hier is de bagheera type 1, 1.3 dubble carb aangepast en geplaatsd.

geen gat meer te bekennen,was te arm ingedraaid,te veel zuustof en weinig benzine.

schitterend hoe fel de murena nu optrekt 8) 8) :D
en 6000 rpm is totaal geen probleem meer.

aleen mijn 2.2 S aangepast 160 pk is toch iets sneller :lol:

Heren allen dank voor de nuttige info

Posted: Wed Apr 08, 2009 5:51 pm
by benny
Randha, kan je mij laten weten welke zaken verandert zijn aan de carburatoren? ( nummers van de sproeiers en venturi die nu in plaats van de originele zitten) Ik wil mijn Murena ook een beetje EPO geven.

Posted: Thu Apr 09, 2009 9:14 am
by GODFRIED
randha, je bezit nogal wat murena's en allemaal opgefokt. Je bent een snelle jongen vermoed ik!! Oppassen met de flits!!!! :wink:

Posted: Thu Apr 09, 2009 1:16 pm
by randha
hoi godfried

valt wel mee hoor, ik rijd mijn murena's op een goede manier.

ik heb info over de carb bij mijn vriend opgevraagd zodra ik zijn mail binnen heb zal ik deze gegevens plaatsen.

Godfried ik heb het meeste spijt van mijn bagheera type 1 van 74 :cry: die ik verkocht heb in jan 2007,deze auto is naar belgie bij de nieuwe eigenaar
auto was in een pracht staat.zo een kom ik nooit meer tegen

om het te behouden zou die chassis toch verzinkt moeten worden.
dit en ook de turbo murena die ik zag staan bij carjoy,deed mij de das om
om de bagheera weg te doen,maar ik heb de heren uit belgie toch geholpen om deze auto voort te laten bestaan.

aleen heb ik niks meer van ze gehoord,en ik weet niet of ze ook op deze forum aangemeld zijn

Posted: Fri Apr 10, 2009 9:54 am
by GODFRIED
Ja, een bagheera van 74 die zul je niet veel meer in goede staat zien. Gelukkig zijn er in de club verschillende bezig met de restauratie van dit zeldzame type. Drie van deze exemplaren werden verzinkt, dit is het beste wat een chassis kan overkomen.

Ik ben sinds een maand of 7 aan een murena 2.2S bezig. Het is niet de bedoeling er een pronkstuk van te maken maar hij moet wel in orde zijn.
Op het ledengedeelte staat alles beschreven. :wink:

Posted: Fri Apr 10, 2009 5:49 pm
by randha
Er is voor mijn carb de volgende sproeier en venturi gebruikt

org bagheera acceleratiesproeier 210
venturi 30

Voor plaatsing op een murena
Acceleratiesproeier 170
en venturi 29

Posted: Fri Apr 10, 2009 8:14 pm
by GODFRIED
Bedankt, dit zijn gegevens die we moeten noteren. :wink:

Posted: Fri Apr 10, 2009 11:17 pm
by benny
Bedankt Randha, maar er zijn toch twee dubbellichaam-carburatoren geplaatst op je Murena. Het is maar dat de eerste Bagheera' s maar ??n dubbellichaam-carburator hadden.

Posted: Fri Apr 10, 2009 11:45 pm
by benny
Volgens het werkplaatshandboek hebben de carburatoren van een Bagheera 1442 standaard venturi's maatje 29.
Is er iemand die mij kan uitleggen waar de acceleratiesproeiers zitten? Want in het werkplaatshandboek vind ik niet waar die kunnen zitten. En een getal van iets tussen 170 en 210 vind ik niet.

Posted: Fri Apr 10, 2009 11:48 pm
by benny
Wat ik wel terugvind is een acceleratiepompsproeier maat 40 en een nok van acceleriatiepomp No. 14

Posted: Sat Apr 11, 2009 9:01 am
by GODFRIED
Dag benny,

Als je de carburator demonteerd kom je ze zeker tegen. Ik heb indertijd alle gegevens van de gebruikte sproeiers enz in mijn carburators genoteerd. De standaard bezetting, zie bijlage. :wink:

PS; misschien op de site van Simon eens kijken daar heb je een goed overzicht van de carburators.

Posted: Sat Apr 11, 2009 10:10 am
by benny
Dag Godfried, deze documentatie heb ik ook. Het werkplaatshandboek met de doorsnee-tekeningen van de carburatoren heb ik ook. Kan je mij vertellen waar of wat op je scan de acceleratiesproeier staat of is? Ik zie wel startsproeier en benzinesproeier staan. Het enige die de waarde van de acceleratiesproeier benadert is de Sartsproeier.

Posted: Sat Apr 11, 2009 4:34 pm
by GODFRIED
Geef het onderdeel de zelfde naam en je hebt hem! :wink:

Posted: Sat Apr 11, 2009 6:03 pm
by randha
Hoi Benny

als je van boven in de carb kijkt zie op de venturi nr 30 staan
en tussen de 2 choke kleppen van boven bekijkt zie je 2 lucht sproeiers
naastelkaar.
als je op de bovenkant van de sproeier kijkt zie je de nr's staan 210 in jou geval.

succses Randha

Posted: Sat Apr 11, 2009 7:20 pm
by benny
Gevonden. Bedankt Randha.

Posted: Sat Apr 11, 2009 7:41 pm
by benny
Randha, is de acceleratienok dezelfde gebleven?

Posted: Mon Apr 13, 2009 2:42 am
by randha
ja dit klopt.ik heb 3 setten carbs v.d bagheera,en ik heb in die aangepaste
geen verandering waargenomen v.d acceleratienokken

Posted: Thu Apr 16, 2009 4:45 pm
by randha

Posted: Thu Apr 16, 2009 9:14 pm
by GODFRIED
Zeer interessant. :wink: