Page 1 of 1

Olielek aan oliedruksensor!!!!

Posted: Wed Mar 18, 2009 10:30 am
by GODFRIED
Ik heb een olielek vastgesteld aan de oliedruksensor. Eerst dacht ik dat de olie tussen de koperdichtingen uitkwam maar nee hij komt onder het plastieken afdekkapje. Dit kapje afgenomen en dan zie je twee gaatjes, ik denk dat het verluchtingsgaatjes zijn!! Ik heb de volledige sensor vervangen door een andere en het blijft olie lekken!!
Wie weet hoe ik dit kan oplossen, misschien maar zoeken naar een nieuw exemplaar?

Posted: Thu Mar 19, 2009 6:18 pm
by GODFRIED
Niemand ervaring met deze oliedruksensor!!
Waarom lekt die olie door die kleine gaatjes???? :(

Posted: Thu Mar 19, 2009 6:37 pm
by Spyros
Geen verassing. Die olie sensor zijn niet veel vast.
Ik heb dat probleem nog voorgehad. Niewe sensor ... en soms de olie druk zal daarna niet goed zijn

Posted: Thu Mar 19, 2009 8:30 pm
by GODFRIED
De oliedrukmeter werkt perfect op het dashboard. Volgens mij werkt het als een ventiel om de lucht eruit te laten. De oliedruk is bij rijden 8kg en op stationair 5kg. :wink:

Posted: Mon Mar 23, 2009 11:43 pm
by oetker
Probeer hier toch even mee te denken.
Heb even een tekening opgezocht, en dat maakt het iets duidelijker voor me.
Image
Als ik het goed begrijp, werkt dus de oliedrukmeter met een slangetje, en niet electrisch.
Dan kan het lek alleen maar in het oliedrukcontact zitten.
Dat heb je vervangen zeg je, maar dan moet de vervanger ook lek zijn..
Bij mij heeft deze geen gaatjes, en zit rechtstreeks op het carter.
Image

Posted: Tue Apr 07, 2009 6:49 pm
by GODFRIED
De oliedrukmeter werk wel degelijk elektrisch. Dat ventiel of wat het ook is op je foto daar zit bij de bagheera geen kabel op wel op dat potje op de tekening. Ik denk dat er ook gaatjes zitten onder die plastieken deksel op jou onderdeel!! Deze deksel is misschien niet te verwijderen??

Zoals met zoveel hebben ze er een mix van gemaakt bij matra, is het nu nuttig of niet? Ik zou die gaatjes anders dicht kunnen maken!! Waarschijnlijk moet er lucht uit ontsnappen omdat je anders een foutieve meting krijgt op het dasboard, daar lucht samendrukbaar is!!

Posted: Tue Apr 07, 2009 9:04 pm
by oetker
Nee Godfried, dat dekseltje is niet te verwijderen.
Zit bij mij wel een andere schroefaansluiting op.
Denk dat het oliedrukcontact gewoon gebruikt is om geen nieuwe bout te hoeven ontwerpen waar de boel mee vastzit of zo, want als ik het zo zie zit er gewoon een doorlaat op naar het drukpotje waar gemeten word.
Kan toch niets anders verzinnen dan dat het contact gewoon lek is.
Die gaatjes kan je mijn inziens wel dicht maken, er wordt daat toch niets gemeten als er geen draadje aan zit.
Onthoud echte dat er de volle oliedruk op kan komen als die geheel doorslaat.
Ik zou hem gewoon nogmaals vernieuwen, want mijn inziens is deze ook lek.

Posted: Tue Apr 07, 2009 9:21 pm
by oetker
Nog een tekening van de motor.
Image

Hierop kan je zien dat als er alleen een lampje gestuurd hoeft te worden er een gewoon oliecontact op de plek van het potje zit.
Zou dat ding gewoon als bout gebruiken.
Contactdeel er af zagen, gaatje op de kop dicht lassen (desnoods met een eurocent), en klaar.

Posted: Tue Apr 07, 2009 10:16 pm
by hendrik
Ja herman,bij mij is dat ook met een bout maar in die bout zitten wel
gaatjes voor de olie. Maar normaal heeft godfried die bout wel liggen van
een afbraak.En anders afzagen en toe lassen.





grt harry de matra.

Posted: Wed Apr 08, 2009 9:52 am
by GODFRIED
Ik zal eens kijken wat ik bij mij afbraak wagens heb gevonden!!
Harry, zitten er bij jou ook gaatjes in die bout waar alles mee vastzit op de motor???? :wink:

Posted: Wed Apr 22, 2009 7:11 am
by GODFRIED
Ik ben noodgedwongen bezig om de gaatjes te dichten op het ventiel, zie niet in wat funktie deze hebben. Waarschijnlijk zijn ze om de lucht te laten ontsnappen. Zou het invloed hebben om mijn oliedrukmeter? We zullen wel zien. :wink:

Posted: Wed Apr 22, 2009 7:41 am
by oetker
In theorie moet het geen probleem zijn (druk is overal gelijk), of er moet een keerklepje in zitten, en het contact wordt niet gebruikt.

Posted: Wed Apr 22, 2009 9:20 pm
by matrafan
Zo op die foto te zien is dit herzelfde als er in de bagheera (1980) zit.

Had er ook eentje met een ongebruikt contact die lekte.

Vervangen door eentje met een vaste bout (van een donormotor) i.p.v. het contact.

Zie nergens ontluchtingsgaatjes en heeft geen invloed op de oliedrukmeter.

Posted: Thu Apr 23, 2009 7:00 am
by GODFRIED
Ik heb ondertussen een vaste bout kunnen bemachtigen bij Rudy.
Nu nog plaatsen en dat olie lek is verledentijd. :wink:

Posted: Fri Apr 24, 2009 9:52 am
by oetker
Ook weer opgelost.
Weer een probleem minder.

Posted: Thu May 21, 2009 6:01 pm
by GODFRIED
Het olielek is inderdaad verleden tijd. Oef.... :wink: