bagheera 2
-
- Posts: 3
- Joined: Tue May 04, 2004 2:07 pm
- Location: rotterdam
- Contact:
bagheera 2
2 bagheera's type 2 op te halen of ruilen voor dingetjes voor een type 1, waarvan ik er ook twee heb.Ik zoek zelf een linnen dakje, en simca 1100 ti velgen.ze zijn jammer genoeg in slechte staat.
Francois
Francois
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hoi,
Heb jij toevallig geen goede set mousse-zetels in groen/zwart voor een (gele) type I ? Ik weet dat deze bijna onmogelijk te vinden zijn,maar hoe meer mensen het weten,hoe meer kans ik maak om ze toch wel eens te vinden...
Tevens ben ik ook nog op zoek achter dezelfde groene dakbekleding voor een type I.
Alle info is welkom!
Groetjes,
Bart
Heb jij toevallig geen goede set mousse-zetels in groen/zwart voor een (gele) type I ? Ik weet dat deze bijna onmogelijk te vinden zijn,maar hoe meer mensen het weten,hoe meer kans ik maak om ze toch wel eens te vinden...
Tevens ben ik ook nog op zoek achter dezelfde groene dakbekleding voor een type I.
Alle info is welkom!
Groetjes,
Bart
-
- Posts: 3
- Joined: Tue May 04, 2004 2:07 pm
- Location: rotterdam
- Contact:
bagheera 2
alles inmiddels gekraakt wegens ruimtegebrek.Helaas.
Francois
Francois
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hoi mannen,
Ik heb zonet een gele Bagheera S Type II zonder nummerplaten zien staan bij een schroothandelaar. De wagen ziet er ogenschijnlijk zeer netjes uit maar...de achterruiten zijn met polyester dichtgemaakt en 'uitgebouwd' met 'Lamborghini' inlaatroosters net achter de portieren (slik).
Op deze ingreep na is de auto volledig origineel met een net interieur.
De auto bevindt zich te St-Pieters-Leeuw (brabant) op de Bergensesteenweg schuin tegenover de Makro.Kent iemand deze wagen?
Bart
Ik heb zonet een gele Bagheera S Type II zonder nummerplaten zien staan bij een schroothandelaar. De wagen ziet er ogenschijnlijk zeer netjes uit maar...de achterruiten zijn met polyester dichtgemaakt en 'uitgebouwd' met 'Lamborghini' inlaatroosters net achter de portieren (slik).
Op deze ingreep na is de auto volledig origineel met een net interieur.
De auto bevindt zich te St-Pieters-Leeuw (brabant) op de Bergensesteenweg schuin tegenover de Makro.Kent iemand deze wagen?
Bart
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Beste Bart,
Is het niet mogelijk om zetels van een bagheera type twee te gebruiken?
Deze zijn misschien nog te vinden in goede staat.Ik heb zelf zo een set liggen.Ik weet nog niet of ik ze weg doe omdat ik nog een bagheera heb te restaureren.De zetels die ik heb liggen zijn groen met in het midden ruitenstof.Groetjes Godfried.
Is het niet mogelijk om zetels van een bagheera type twee te gebruiken?
Deze zijn misschien nog te vinden in goede staat.Ik heb zelf zo een set liggen.Ik weet nog niet of ik ze weg doe omdat ik nog een bagheera heb te restaureren.De zetels die ik heb liggen zijn groen met in het midden ruitenstof.Groetjes Godfried.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hallo Godfried,
Inderdaad passen de zetels van een type 2 perfect in een type 1.
Echter,ik heb een 'luxe-probleem'.
De zetels van mijn type 1 zijn nog perfect maar zijn in geel-zwarte uitvoering. Vermits ik de auto ga herlakken in het geel, had ik graag het interieur veranderd in 'gifgroen-zwart' zoals origineel bij die kleur.
Het is dus geen ramp als ik deze zetels niet vindt, dan zet ik er gewoon mijn geel-zwarte zetels en dashboard terug in. Deze zijn nog zeer goed.
De groene zetels met ruitmotief komen mij ook bekend voor, echter geef ik de voorkeur aan de typische mousse zetels uit de type 1.
Ik kijk er enorm naar uit om aan mijn karretje te beginnen!
Bart
Inderdaad passen de zetels van een type 2 perfect in een type 1.
Echter,ik heb een 'luxe-probleem'.
De zetels van mijn type 1 zijn nog perfect maar zijn in geel-zwarte uitvoering. Vermits ik de auto ga herlakken in het geel, had ik graag het interieur veranderd in 'gifgroen-zwart' zoals origineel bij die kleur.
Het is dus geen ramp als ik deze zetels niet vindt, dan zet ik er gewoon mijn geel-zwarte zetels en dashboard terug in. Deze zijn nog zeer goed.
De groene zetels met ruitmotief komen mij ook bekend voor, echter geef ik de voorkeur aan de typische mousse zetels uit de type 1.
Ik kijk er enorm naar uit om aan mijn karretje te beginnen!
Bart
- Attachments
-
- int74.jpg (359.38 KiB) Viewed 9196 times
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hallo Bart,
Je mag je gelukkig prijzen dat je nog zetels van het type 1 hebt, die in goede staat zijn. Om nog zetels te vinden van het type 1 van de soort dat jij hebt, zal je moeten geluk hebben, vrees ik. De type 1 die ik op de kop tikte had reeds andere zetels vanwege de mindere kwaliteit van de eerste zetels. (Namelijk zetels met de Schotse ruit). Hopelijk vind je toch nog je zetels. Ik zal eveneens rondkijken of er iets te vinden is. Veel succes. Benny.
Je mag je gelukkig prijzen dat je nog zetels van het type 1 hebt, die in goede staat zijn. Om nog zetels te vinden van het type 1 van de soort dat jij hebt, zal je moeten geluk hebben, vrees ik. De type 1 die ik op de kop tikte had reeds andere zetels vanwege de mindere kwaliteit van de eerste zetels. (Namelijk zetels met de Schotse ruit). Hopelijk vind je toch nog je zetels. Ik zal eveneens rondkijken of er iets te vinden is. Veel succes. Benny.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Ik weet het.Het zal een klein mirakel zijn om nog een goede set zetels te vinden in die kleur dan nog wel...
Vanmiddag zag ik een mooie gele bagheera S bij een schroothandelaar staan (lees eerder in dit topic). Ik ben benieuwd wat die ermee van plan is.De wagen zag er nog goed en origineel uit behalve de polyester verbredingen die de achterruiten totaal wegstoppen
Blijkbaar zal de auto terug herspoten worden want de uitgebouwde stukken waren nog in de grondverf. Voorts was het een hele nette auto.
Hopelijk wordt de wagen niet teveel verknoeid...
Bart
Vanmiddag zag ik een mooie gele bagheera S bij een schroothandelaar staan (lees eerder in dit topic). Ik ben benieuwd wat die ermee van plan is.De wagen zag er nog goed en origineel uit behalve de polyester verbredingen die de achterruiten totaal wegstoppen
Blijkbaar zal de auto terug herspoten worden want de uitgebouwde stukken waren nog in de grondverf. Voorts was het een hele nette auto.
Hopelijk wordt de wagen niet teveel verknoeid...
Bart
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
hey benny ge moet is naar de walter clemens bellen die heeft noch vloerplaten gekocht een tijdje geleden bij jou hij heeft een groen interieur liggen van een baggy 2 die we gaan halen zijn in duitsland langs ebay in augustus 2004 (een typ van jou trouwens ) ik denk dat hij dit wel verkoopt de zijne is een leder zwart en gaat dat gebruiken als je zijn gsm moet hebben laat maar iets weten Ronny
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hallo Benny,
Ik heb nog een originele type 1-folder uit 1974,de folder waarmee mijn bagheera-mania begon...De foto eerder in dit topic komt uit deze folder en is de beste interieurfoto die ik heb (zo wil ik mijn interieur ook). Zal er nog een paar op het forum zetten alhoewel deze van mindere kwaliteit zijn.
Bart
Ik heb nog een originele type 1-folder uit 1974,de folder waarmee mijn bagheera-mania begon...De foto eerder in dit topic komt uit deze folder en is de beste interieurfoto die ik heb (zo wil ik mijn interieur ook). Zal er nog een paar op het forum zetten alhoewel deze van mindere kwaliteit zijn.
Bart
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Tja.Is zo'n typische '70s kleur...Het is noch geel noch groen.Ik noem het dan maar 'gifgroen' of 'niet rijpe citroen-kleur'
Is een kleur die enorm verschilt van foto tot foto naargelang de belichting.
Ik schrok ook toen ik zo'n interieur voor de eerste keer in t'echt zag.Dacht ook dat het geel was maar dit bleek niet zo te zijn.
Is een kleur die enorm verschilt van foto tot foto naargelang de belichting.
Ik schrok ook toen ik zo'n interieur voor de eerste keer in t'echt zag.Dacht ook dat het geel was maar dit bleek niet zo te zijn.
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
O.K. Nu dit misverstand opgelost is, weet ik nu zeker over welk interieur het gaat. Mijn donor-auto had ook zo'n interieur, maar de zetels waren reeds vervangen door exemplaren met de schotse ruit in combinatie met bruine skai aan de buitenzijde. Het dashboard was nog intact tot ik het wilde uitnemen. De stof viel letterlijk uit elkaar. Ze was helemaal verstorven. Waarschijlijk door aantasting van het zonlicht. Indien je toch nog aan zo'n zetels wil raken, zou ikzelf het volgende doen. Contacteer iedere
Matraclub en zet er een aankonding in dat je op zoek bent naar die zetels. In Groot-Brittanni? blijkt er af en toe nog iets te vinden. Maar als ik iets hoor of zie laat ik iets weten. Succes Benny.
Matraclub en zet er een aankonding in dat je op zoek bent naar die zetels. In Groot-Brittanni? blijkt er af en toe nog iets te vinden. Maar als ik iets hoor of zie laat ik iets weten. Succes Benny.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Bedankt Benny. Ik ken het probleem met deze bekledingsstof. Ze is van zeer matige kwaliteit en het mag een echt wonder zijn dat de zetels en dashboard van mijn type 1 er nog zo goed uitzien. Deze stof is eigenlijk een soort lichte mousse of schuim en is door de nogal speciale vormgeving van de zetels+de combinatie met zwarte stof zeer moeilijk na te maken. Ik vermoed volgens de foto in bijlage, dat sommigen de stof hebben laten namaken, getuige de (blauwe) stof op de foto in combinatie met zwart kunstleder. Ik denk niet dat deze combinatie met leder ooit verkrijgbaar was op een type 1, tenzij ik verkeerd ben ingelicht.
Spyros vertelde mee ooit dat iemand uit Gembloux nog een rol van deze stof heeft kunnen bemachtigen maar dat ze door jarenlange stockage reeds verpulverd was en dus totaal onbruikbaar. Ik zal wel een zoekertje plaatsen bij de meeste europese Matra-clubs. Je weet nooit.
Bart
Spyros vertelde mee ooit dat iemand uit Gembloux nog een rol van deze stof heeft kunnen bemachtigen maar dat ze door jarenlange stockage reeds verpulverd was en dus totaal onbruikbaar. Ik zal wel een zoekertje plaatsen bij de meeste europese Matra-clubs. Je weet nooit.
Bart
- Attachments
-
- matracockpit5.jpg (197.81 KiB) Viewed 9104 times
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Hebt overschot van gelijk,Godfried. Zoals ik al zei, ik zit met een "luxe-probleem". Hoogst waarschijnlijk zal ik ze terug hergebruiken na een voorzichtige reinigingsbeurt. Indien ik toch een andere set vindt, kan ik ze goed stockeren. Je weet immers nooit en het is een hele gerustelling om te weten dat ik nog een goede set liggen heb...
Bart
Bart
- Attachments
-
- 000_0128small.jpg (201.09 KiB) Viewed 9090 times
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Godfried,
Noch heb ik veel geld noch is mijn Bagh gegalvaniseerd. Zou nochthans leuk geweest zijn. Al het plaatwerk van het interieur is in zilvergrijs geverfd. Deze wagen werd al eens in de jaren '80 gerestaureerd en heeft het daardoor tot op vandaag uitgehouden(gelukkig...). Zo zijn de deurdorpels en vloerplaat reeds vervangen en het chassis is op vele plaatsen goed ingestreken. Het volledige koelsysteem is ook vervangen. Dit neemt echter niet weg dat ik de auto terug ga ontmantelen, inspecteren en hem een 'derde jeugd' ga bezorgen. Om eerlijk te zijn, er is meer werk aan de kunststof carosserie dan aan het chassis. Meestal is het net andersom...Er is ??n enkele zwakke plaats en dit is achter het rechter voorwiel waar laswerk zal nodig zijn (zie foto). Daar heeft de roestduivel weer toegeslaan. Daarom neem ik geen enkel risico en wordt ALLES terug grondig nagekeken en beschermd. Eens ik aan de wagen begin moet je maar eens langskomen. Alle tips zijn welkom!
Noch heb ik veel geld noch is mijn Bagh gegalvaniseerd. Zou nochthans leuk geweest zijn. Al het plaatwerk van het interieur is in zilvergrijs geverfd. Deze wagen werd al eens in de jaren '80 gerestaureerd en heeft het daardoor tot op vandaag uitgehouden(gelukkig...). Zo zijn de deurdorpels en vloerplaat reeds vervangen en het chassis is op vele plaatsen goed ingestreken. Het volledige koelsysteem is ook vervangen. Dit neemt echter niet weg dat ik de auto terug ga ontmantelen, inspecteren en hem een 'derde jeugd' ga bezorgen. Om eerlijk te zijn, er is meer werk aan de kunststof carosserie dan aan het chassis. Meestal is het net andersom...Er is ??n enkele zwakke plaats en dit is achter het rechter voorwiel waar laswerk zal nodig zijn (zie foto). Daar heeft de roestduivel weer toegeslaan. Daarom neem ik geen enkel risico en wordt ALLES terug grondig nagekeken en beschermd. Eens ik aan de wagen begin moet je maar eens langskomen. Alle tips zijn welkom!
- Attachments
-
- 000_0223.jpg (303.67 KiB) Viewed 9063 times
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Bart,
Ik heb me inderdaad verkeken.Ik had echt gedacht, deze bagheera is gegalvaniseerd.Je ziet wat een zilververf kan doen.Maar de bodem ziet er nog heel mooi uit.Dat is al veel elende gespaard.Aan de achterkant zul wat laswerk hebben.Dan had je de achterkant van mijn bagheera eens moeten zien!Ik heb daar veel werk aan gehad.Zelfs de eerste 10 cm van de vacumtraverse l en r heb ik moeten vervangen. Op de wielarm heb ik ook een cilentblok moeten vervangen(ophanging van wielarm)Soms vraag ik me af,waar zijn we mee bezich?En toch kunnen we het niet laten.
Het is als een ziekte,je hebt het gewoon.
Groetjes Godfied.
Ik heb me inderdaad verkeken.Ik had echt gedacht, deze bagheera is gegalvaniseerd.Je ziet wat een zilververf kan doen.Maar de bodem ziet er nog heel mooi uit.Dat is al veel elende gespaard.Aan de achterkant zul wat laswerk hebben.Dan had je de achterkant van mijn bagheera eens moeten zien!Ik heb daar veel werk aan gehad.Zelfs de eerste 10 cm van de vacumtraverse l en r heb ik moeten vervangen. Op de wielarm heb ik ook een cilentblok moeten vervangen(ophanging van wielarm)Soms vraag ik me af,waar zijn we mee bezich?En toch kunnen we het niet laten.
Het is als een ziekte,je hebt het gewoon.
Groetjes Godfied.