bagheera 2

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
trafic
Posts: 3
Joined: Tue May 04, 2004 2:07 pm
Location: rotterdam
Contact:

bagheera 2

Post by trafic »

2 bagheera's type 2 op te halen of ruilen voor dingetjes voor een type 1, waarvan ik er ook twee heb.Ik zoek zelf een linnen dakje, en simca 1100 ti velgen.ze zijn jammer genoeg in slechte staat.

Francois
ludo
Posts: 27
Joined: Sat Jan 22, 2005 12:25 am
Location: 3582koersel

bagheera2

Post by ludo »

heb je nog iets liggen van bagheera2 ?ik zoek nog het eenenander.broetjes ludo
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hoi,

Heb jij toevallig geen goede set mousse-zetels in groen/zwart voor een (gele) type I ? Ik weet dat deze bijna onmogelijk te vinden zijn,maar hoe meer mensen het weten,hoe meer kans ik maak om ze toch wel eens te vinden...
Tevens ben ik ook nog op zoek achter dezelfde groene dakbekleding voor een type I.
Alle info is welkom!

Groetjes,

Bart
trafic
Posts: 3
Joined: Tue May 04, 2004 2:07 pm
Location: rotterdam
Contact:

bagheera 2

Post by trafic »

alles inmiddels gekraakt wegens ruimtegebrek.Helaas.

Francois
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hoi mannen,

Ik heb zonet een gele Bagheera S Type II zonder nummerplaten zien staan bij een schroothandelaar. De wagen ziet er ogenschijnlijk zeer netjes uit maar...de achterruiten zijn met polyester dichtgemaakt en 'uitgebouwd' met 'Lamborghini' inlaatroosters net achter de portieren (slik).
Op deze ingreep na is de auto volledig origineel met een net interieur.
De auto bevindt zich te St-Pieters-Leeuw (brabant) op de Bergensesteenweg schuin tegenover de Makro.Kent iemand deze wagen?

Bart
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Beste Bart,
Is het niet mogelijk om zetels van een bagheera type twee te gebruiken?
Deze zijn misschien nog te vinden in goede staat.Ik heb zelf zo een set liggen.Ik weet nog niet of ik ze weg doe omdat ik nog een bagheera heb te restaureren.De zetels die ik heb liggen zijn groen met in het midden ruitenstof.Groetjes Godfried. :roll:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hallo Godfried,

Inderdaad passen de zetels van een type 2 perfect in een type 1.
Echter,ik heb een 'luxe-probleem'.
De zetels van mijn type 1 zijn nog perfect maar zijn in geel-zwarte uitvoering. Vermits ik de auto ga herlakken in het geel, had ik graag het interieur veranderd in 'gifgroen-zwart' zoals origineel bij die kleur.
Het is dus geen ramp als ik deze zetels niet vindt, dan zet ik er gewoon mijn geel-zwarte zetels en dashboard terug in. Deze zijn nog zeer goed.
De groene zetels met ruitmotief komen mij ook bekend voor, echter geef ik de voorkeur aan de typische mousse zetels uit de type 1.
Ik kijk er enorm naar uit om aan mijn karretje te beginnen!

Bart
Attachments
int74.jpg
int74.jpg (359.38 KiB) Viewed 9196 times
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hallo Bart,
Je mag je gelukkig prijzen dat je nog zetels van het type 1 hebt, die in goede staat zijn. Om nog zetels te vinden van het type 1 van de soort dat jij hebt, zal je moeten geluk hebben, vrees ik. De type 1 die ik op de kop tikte had reeds andere zetels vanwege de mindere kwaliteit van de eerste zetels. (Namelijk zetels met de Schotse ruit). Hopelijk vind je toch nog je zetels. Ik zal eveneens rondkijken of er iets te vinden is. Veel succes. Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik weet het.Het zal een klein mirakel zijn om nog een goede set zetels te vinden in die kleur dan nog wel...
Vanmiddag zag ik een mooie gele bagheera S bij een schroothandelaar staan (lees eerder in dit topic). Ik ben benieuwd wat die ermee van plan is.De wagen zag er nog goed en origineel uit behalve de polyester verbredingen die de achterruiten totaal wegstoppen :cry:
Blijkbaar zal de auto terug herspoten worden want de uitgebouwde stukken waren nog in de grondverf. Voorts was het een hele nette auto.
Hopelijk wordt de wagen niet teveel verknoeid...

Bart
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bart, heb jij soms foto's van zo'n groen interieur van een type 1? Benny.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hey benny ge moet is naar de walter clemens bellen die heeft noch vloerplaten gekocht een tijdje geleden bij jou hij heeft een groen interieur liggen van een baggy 2 die we gaan halen zijn in duitsland langs ebay in augustus 2004 (een typ van jou trouwens ) ik denk dat hij dit wel verkoopt de zijne is een leder zwart en gaat dat gebruiken als je zijn gsm moet hebben laat maar iets weten Ronny
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

stuur het telefoonnummer maar door. Ik zal eens contact opnemen met Walter. Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hallo Benny,
Ik heb nog een originele type 1-folder uit 1974,de folder waarmee mijn bagheera-mania begon...De foto eerder in dit topic komt uit deze folder en is de beste interieurfoto die ik heb (zo wil ik mijn interieur ook). Zal er nog een paar op het forum zetten alhoewel deze van mindere kwaliteit zijn.

Bart
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Tweede poging...
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Gaat blijkbaar niet om nog afbeeldingen toe te voegen :-?
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Misschien eens een andere extensie proberen... :oops:
Attachments
cockpit1.jpg
cockpit1.jpg (262.03 KiB) Viewed 9140 times
cockpitU8.jpg
cockpitU8.jpg (525.93 KiB) Viewed 9140 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Schijnt te lukken...
Attachments
cockpit2.jpg
cockpit2.jpg (514.39 KiB) Viewed 9136 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

En dit zou het resultaat van mijn noeste arbeid moeten zijn. :wink:
Attachments
m550_1085997180_jau2.jpg
m550_1085997180_jau2.jpg (27.5 KiB) Viewed 9133 times
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Die foto's heb ik al. Er zitten er ongeveer 50 stuks in mijn PC. Maar ik heb nog geen foto van een type 1 met groen interieur. Ik heb er wel een met een blauw interieur. Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ow,ik dacht dat je het 'gifgroen' interieur zoals op mijn foto's bedoelde...Andere interieurfoto's heb ik (nog) niet.

Bart
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Op jou doorgestuurde foto's is toch een citroen geel interieur te zien of heb ik het verkeerd voor? Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Tja.Is zo'n typische '70s kleur...Het is noch geel noch groen.Ik noem het dan maar 'gifgroen' of 'niet rijpe citroen-kleur' :lol:
Is een kleur die enorm verschilt van foto tot foto naargelang de belichting.
Ik schrok ook toen ik zo'n interieur voor de eerste keer in t'echt zag.Dacht ook dat het geel was maar dit bleek niet zo te zijn. :wink:
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

O.K. Nu dit misverstand opgelost is, weet ik nu zeker over welk interieur het gaat. Mijn donor-auto had ook zo'n interieur, maar de zetels waren reeds vervangen door exemplaren met de schotse ruit in combinatie met bruine skai aan de buitenzijde. Het dashboard was nog intact tot ik het wilde uitnemen. De stof viel letterlijk uit elkaar. Ze was helemaal verstorven. Waarschijlijk door aantasting van het zonlicht. Indien je toch nog aan zo'n zetels wil raken, zou ikzelf het volgende doen. Contacteer iedere
Matraclub en zet er een aankonding in dat je op zoek bent naar die zetels. In Groot-Brittanni? blijkt er af en toe nog iets te vinden. Maar als ik iets hoor of zie laat ik iets weten. Succes Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Bedankt Benny. Ik ken het probleem met deze bekledingsstof. Ze is van zeer matige kwaliteit en het mag een echt wonder zijn dat de zetels en dashboard van mijn type 1 er nog zo goed uitzien. Deze stof is eigenlijk een soort lichte mousse of schuim en is door de nogal speciale vormgeving van de zetels+de combinatie met zwarte stof zeer moeilijk na te maken. Ik vermoed volgens de foto in bijlage, dat sommigen de stof hebben laten namaken, getuige de (blauwe) stof op de foto in combinatie met zwart kunstleder. Ik denk niet dat deze combinatie met leder ooit verkrijgbaar was op een type 1, tenzij ik verkeerd ben ingelicht.
Spyros vertelde mee ooit dat iemand uit Gembloux nog een rol van deze stof heeft kunnen bemachtigen maar dat ze door jarenlange stockage reeds verpulverd was en dus totaal onbruikbaar. Ik zal wel een zoekertje plaatsen bij de meeste europese Matra-clubs. Je weet nooit.

Bart
Attachments
matracockpit5.jpg
matracockpit5.jpg (197.81 KiB) Viewed 9104 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Die zetels wat je daar hebt zijn gewoon prachtig.Ik zou geen andere plaatsen.Zwart met geel bij een gele auto, een juweeltje.Volgens mij de mooiste combinatie die ze ooit gemaakt hebben.
Groetjes Godfried. :wink:
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hebt overschot van gelijk,Godfried. Zoals ik al zei, ik zit met een "luxe-probleem". Hoogst waarschijnlijk zal ik ze terug hergebruiken na een voorzichtige reinigingsbeurt. Indien ik toch een andere set vindt, kan ik ze goed stockeren. Je weet immers nooit en het is een hele gerustelling om te weten dat ik nog een goede set liggen heb...
:wink:

Bart
Attachments
000_0128small.jpg
000_0128small.jpg (201.09 KiB) Viewed 9090 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Wat zie ik!Werd deze bagheera ook gegalvaniseerd?
Dat is toch niet betaalbaar meer,of heb jij veel geld?
Groetjes Godfried. :)
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Godfried,

Noch heb ik veel geld noch is mijn Bagh gegalvaniseerd. Zou nochthans leuk geweest zijn. Al het plaatwerk van het interieur is in zilvergrijs geverfd. Deze wagen werd al eens in de jaren '80 gerestaureerd en heeft het daardoor tot op vandaag uitgehouden(gelukkig...). Zo zijn de deurdorpels en vloerplaat reeds vervangen en het chassis is op vele plaatsen goed ingestreken. Het volledige koelsysteem is ook vervangen. Dit neemt echter niet weg dat ik de auto terug ga ontmantelen, inspecteren en hem een 'derde jeugd' ga bezorgen. Om eerlijk te zijn, er is meer werk aan de kunststof carosserie dan aan het chassis. Meestal is het net andersom...Er is ??n enkele zwakke plaats en dit is achter het rechter voorwiel waar laswerk zal nodig zijn (zie foto). Daar heeft de roestduivel weer toegeslaan. Daarom neem ik geen enkel risico en wordt ALLES terug grondig nagekeken en beschermd. Eens ik aan de wagen begin moet je maar eens langskomen. Alle tips zijn welkom!
Attachments
000_0223.jpg
000_0223.jpg (303.67 KiB) Viewed 9063 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

En dan nu de foto met de zwakke plek achter het rechter voorwiel.
Attachments
000_0233.jpg
000_0233.jpg (264.83 KiB) Viewed 9059 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Ik heb me inderdaad verkeken.Ik had echt gedacht, deze bagheera is gegalvaniseerd.Je ziet wat een zilververf kan doen.Maar de bodem ziet er nog heel mooi uit.Dat is al veel elende gespaard.Aan de achterkant zul wat laswerk hebben.Dan had je de achterkant van mijn bagheera eens moeten zien!Ik heb daar veel werk aan gehad.Zelfs de eerste 10 cm van de vacumtraverse l en r heb ik moeten vervangen. Op de wielarm heb ik ook een cilentblok moeten vervangen(ophanging van wielarm)Soms vraag ik me af,waar zijn we mee bezich?En toch kunnen we het niet laten.
Het is als een ziekte,je hebt het gewoon.
Groetjes Godfied. :wink:
Post Reply