problemen startmotor uitbouwen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
rodg1972
Posts: 2
Joined: Wed Jun 04, 2008 11:36 am

problemen startmotor uitbouwen

Post by rodg1972 »

Beste mede matrabezitters,

De startmotor van mijn bagheera type 2 heeft 't helaas begeven. De werkplaatshandboeken om de startmotor uit te bouwen heb ik in het bezit . Vervolgens proberen uit te voeren(incl. maken houten wig). Toch lukt 't nog niet om 'm uit te bouwen.

heeft iemand nog andere tips?
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

dit staat mij ook te wachten, naar t'schijnt kan hij er langs boven ook uit, wel de koelbuizen/slangen demonteren...

ludo2 wrote:starter kan erlangs boven uit.waterbuizen losmaken en weg duwendan wat vringen en gekunt hem erlangs boven uithalen.zonder de motor telaten zakken.heb het reeds met tipe1 en tipe2 gedaan.
volgende week ben ik uit het gips en begin ik eraan als m'n pols wat wil meewerken.

welkom trouwens !
Bagheera X '78
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik geloof dat ik destijds de achterste motorsteun heb verwijdert, en dan met een krik de motor gekanteld. Maar ik ben het niet meer zeker daar het reeds jaren geleden is.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

heb er twee langs boven uit gebouwd. als ge meer uitleg wil laat maar iets horen dan stuur ik men tel. nr via pm.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

ik heb het vanmorgen gedaan zoals beschreven, en mits wat wringen en vloeken is de starter er tussenuit gegaan, maar gemakkelijk is anders, ik heb wel een blokje van ong 8cm tussen de stabilisatorstang en het karter geplaatst.
Bagheera X '78
Post Reply